#


اگر دوست دارید دندان هایتان سفید شوند این مقاله را بخوانید

10 ژوئن 2018 بدون نظر 1167 بازدید

اگر دوست دارید دندان هایتان سفید شوند این مقاله را بخوانید

روشهای مختلف سفید کردن دندان

هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف روش های مختلفی در زمینه بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان ها به وجود آمده است. به طور معمول دندانپزشکان هنگام مراجعه بیماران برای بلیچینگ یکی از دو روش معمول را برای انجام این عمل به کار می گیرند.

یکی از روش های انتخابی دندانپزشکان بلیچینگ زنده می باشد که که تنها در خصوص دندان هایی که زنده هستند مورد استفاده قرار می گیرد و این قابلیت را دارد دندان هایی را که به علت مصرف مواد غذایی رنگدار و یا استعمال سیگار دچار تغییر رنگ شده اند سفید کند. گاهی اوقات افزایش سن یکی از مهم ترین دلایل تغییر رنگ دندان ها می باشد که در این حالت بلیچینگ زنده می تواند رنگ دندان ها را تغییر داده و سفید کند.

روش دیگری که به وسیله دندانپزشکان به کار گرفته می شود بلیچینگ غیر زنده می باشد که به صورت داخلی صورت می گیرد و هدف از انجام این روش تغییر رنگ دندان هایی می باشد که زنده نمی باشند. چنانچه دندان های شما در اثر درمان ریشه که پیش تر انجام داده اید دچار تغییر رنگ شده استفاده از روش بلیچینگ غیر زنده موجب می شود تا دندان شما از درون سفید شود.

در خصوص سفید کردن دندان از سه روش متنوع استفاده می شود؛ از میان آن ها روشی که دارای کارکرد بهتری در خصوص دندان ها می باشد به آن دسته از دندان های شما که باید سفید شوند و همچنین شدت تغییر رنگی که باید داشته باشند وابسته است. برای اینکه بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید باید پیش از انجام بلیچینگ با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

دندانپزشکان معمولا یکی از روش های زیر را به بیماران خود توصیه می کنند که موجب خواهد شد بهترین نتیجه را دریافت کنند. یکی از روش های توصیه شده به وسیله دندانپزشکان استفاده از ماده ای مخصوص سفید کردن دندان ها می باشد که موجب می شود دندان هایی که دچار تغییر رنگ شده اند مجددا سفید شوند. استفاده از ترکیب نور و گرما جهت انجام عمل بلیچینگ دیگر توصیه ای است که پزشکان به بیماران خود خواهند داشت.

دندانپزشکان از گارد دهانی که با اندازه دهان شما تناسب دارد استفاده کرده و به وسیله ماده سفید کننده ای ویژه درون آن پر شده است. در طول روز این گارد باید به مدت چند ساعت بر روی دندان ها قرار بگیرد تا بتواند اثرگذاری مطلوبی داشته باشد و عمل سفید کردن دندان ها را آغاز کند.

استفاده از خمیردندان هایی که در ترکیبات آن مواد سفید کننده به کار رفته می تواند در سفید شدن دندان ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. انجام عمل بلیچینگ تنها باید زیر نظر دندانپزشکان متبحر انجام شود. چنانچه این عمل در شرایط تحت کنترل صورت بگیرد می توان گفت از ایمنی بالاتری برخوردار است و تاثیر بسیار زیادی نیز خواهد داشت؛ البته ناگفته نماند برخی از عمل های بلیچینگ که بر روی دندان های زنده صورت می گیرد به ویژه برخی از عمل هایی که لیزر و نور برای انجام آن ها به کار گرفته می شود هنوز به صورت جامع مورد بررسی قرار نگرفته است و همین مساله موجب می شود تا به حضور دندانپزشک نیاز مبرمی احساس شود.

استفاده از لیزر تا چند وقت پیش به عنوان یکی از تکنولوژی های مدرن به شمار می رفت که تنها متخصصین این حوزه از آن استفاده می کردند اما امروزه این فناوری در عرصه ی دندانپزشکی نیز وارد شده و به عنوان یکی از ابزار متداول شناخته می شود که اغلب پزشکان و متخصصان حوزه ی دندانپزشکی به سراغ استفاده از آن می روند.

برای سفید کردن دندان ها از روش بلیچینگ خانگی نیز استفاده می شود که می تواند تاثیر زیادی در دوام سفیدی دندان ها داشته باشد. البته استفاده از این روش می تواند موجب ایجاد حساسیت در دندان ها و یا لثه ها گردد که باید بدانید این عوارض موقتی بوده و در کمترین زمان از بین خواهند رفت. البته هنوز به درستی مشخص نیست که چه عوارضی ممکن است در پی بلیچینگ ایجاد شود و باید در این زمینه بررسی های جامع تری صورت بگیرد. یکی از نکاتی که بسیار حائز اهمیت است اینکه تاثیری که پس از عمل بلیچینگ برجای می ماند دائمی نبوده و افراد بسیاری مجبور هستند تا این عمل را طی دوره های مختلفی انجام دهند تا دندان هایی سفید و درخشان داشته باشند.

البته باید در نظر داشته باشید که دندانپزشک پس از انجام آزمایش های مختلف می تواند تشخیص دهد که آیا می توانید عمل بلیچینگ را بر روی دندان های خود انجام دهید یا باید به دنبال گزینه ای دیگر باشید و در صورت مساعد بودن شرایط تعیین می کند که کدام یکی از روش ها می تواند در مورد دندان های شما نتیجه بهتری داشته باشد و دندان هایی سفید را برای شما به ارمغان بیاورد.

چنانچه تمایل داشته باشید در کمترین زمان ممکن به دندان هایی سفید دست پیدا کنید دندانپزشک می تواند از سیستم بلیچینگ در مطب و یا به کارگیری از لیزر برای سفید کردن دندان ها استفاده کند و این درحالی اسن که شما بر روی صندلی خود نشسته اید و این عمل بر روی دندان های شما انجام می شود. در خاتمه باید این نکته را نیز عنوان کنیم که در صورت تمایل به انجام بلیچینگ می توانید این عمل را در خانه انجام دهید اما دندانپزشک متخصص در این حوزه باید بر روی نحوه کار شما نظارت دقیق داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *