#


افزایش هزینه ویزیت مشاوره های روانشناسی

6 سپتامبر 2018 بدون نظر 1539 بازدید

افزایش هزینه ویزیت مشاوره های روانشناسی

بازار گرمی مشاوره های روانشناسی با افزایش هزینه ویزیت ها

این روزها بازار مشاوره های روانشناسی رونق پیدا کرده است و قیمت های قابل توجهی در این بازار رد و بدل می شود.

به عنوان مثال سیصد هزار تومان ویزیت برای پانزده دقیقه، یا حتی شماری از مشاوران برای یک ساعت مشاوره مبلغی معادل یک میلیون و دویست هزار تومان ویزیت دریافت می ‌کنند، این در شرایطی است که شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هزینه یک جلسه چهل و پنج دقیقه ‌ای مشاوره را صد و سی و هشت هزار تومان تعیین کرده است.

هر چند فعالان در این صنف بر این اعتقادند که هزینه درمان روانشناسی هم مانند بیشتر قیمت ‌گذاری‌ های بازار آزاد، انتخابی شده است و هر مرکز هزینه خودش را دارد این روزها مراکز مشاوره که زیاد به چشم هم نمی آیند در ازای هر جلسه مشاوره مبلغی معادل صد و پنجاه تا دویست هزار تومان پول دریافت می ‌کنند.

بر اساس تعرفه ‌های رسمی ‌سال جاری سازمان نظام روانشناسی نرخ یک جلسه خدمات روانشناسی و مشاوره چهل و پنج دقیقه ‌ای در شهر تهران می بایست مبلغی میان ٦٨ تا ١٣٨‌هزار تومان باشد.

آمارها مشخص کرده اند دست کم بیست و یک ‌درصد مردم ایران از یک اختلال روانی رنج می ‌برند و دست کم شصت ‌درصد هم به مدلی از افسردگی خفیف مبتلا می باشند. همین موضوع باعث شده است تا بازار مشاوره‌ های تلفنی و اینترنتی حسابی رونق بگیرد. در این بین افرادی هم هستند که حتی با وجود این که تخصصی ندارند، در این روزها میلیون‌ ها تومان پول به جیب می ‌زنند.

هر چند مشاوره های تلفنی هم این روزها پول زیادی به جیب می زنند. مشاوره ‌هایی که اگر در آن ها شرکت کنید هر دقیقه آن برای شما چیزی معادل دو هزار تومان آب می ‌خورد. به صورتی دیگر اگر یک ساعت با این مشاورها در این مراکز صحبت کنید می بایست مبلغی معادل صد و بیست هزار تومان تومان همراه با قبض تلفن ‌تان پول پرداخت نمایید، هر چند برای کاهش هزینه، روش های دیگری نیز وجود دارد.

مثلاً یکی از مرکزهای مشاوره تلفنی به مشتریان خود توصیه می کند به جای این‌ که مبلغ مشاوره روی قبض تلفن آن ها سنگینی کند، در ازای هر سی دقیقه مشاوره چهل ‌هزار تومان و برای شصت دقیقه مشاوره هفتاد ‌هزار تومان به مراکز مشاوره پرداخت کنند تا یک مشاوره ارزان تر را تجربه کنند.

تخفیف‌ های جالبی که هر چند از جیب شرکت مخابرات به مشتریان داده می ‌شود، خیلی وسوسه ‌انگیز می باشد، ولی این را نباید فراموش کنیم که این نوع پرداخت در پایان تفاوت زیادی در درآمد این مرکزهای مشاوره ایجاد نمی‌ کند. بیست ‌درصد از صد و بیست ‌هزار تومان مبلغ مشاوره یعنی چیزی در حدود بیست و چهار هزار تومان سهم مخابرات است که در صورت تماس با اپراتورهای موبایل به صفر می ‌رسد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *