#


پیشرفت تکنولوژی و اتصال مغز سه انسان به یکدیگر

20 اکتبر 2018 بدون نظر 2207 بازدید

پیشرفت تکنولوژی و اتصال مغز سه انسان به یکدیگر

پیشرفت باورنکردنی اتصال سه مغز انسان به یکدیگر

دانشمندان علوم اعصاب در یک پروژه به نام «BrainNet» دنبال وصل کردن مستقیم تعدادی از مغز انسان ها به هم برای بالا بردن مشارکت در حل مسئله می باشند.

دانشمندان دو دانشگاه کارنگی ملون و واشنگتن توانسته اند شیوه ای را برای اتصال مغز سه فرد به یکدیگر بیابند. این مغزها در حال حاضر درون بدن این افراد قرار دارند و از آن ها جدا نیستند.

این مغزهای به هم وصل شده قادرند با یکدیگر مشارکت داشته باشند و یک انتخاب را به صورت مشارکتی انجام دهند بدون این که صاحبان آن‌ ها با هم ارتباط داشته باشند یا با هم صحبت کنند.

دانشمندان برای آزمایش قدرت این مغزهای به هم وصل شده، بازی تتریس را انتخاب نمودند و آن‌ ها توانستند به صورت مشارکتی این بازی را انجام دهند.

این دانشمندان توانسته اند با استفاده از نوار مغزی (الکتروانسفالوگرافی یا EEGs)  پالس‌ های الکتریکی دو مغز را ضبط کنند و با تحریک مغناطیسی مغز (Transcranial magnetic stimulation یا به اختصار TMS) اطلاعات حاصل را برای مغز سوم بفرستند.

نتیجه پایانی دسترسی به یک رابط کاربری وصل شده به سه مغز انسان زنده است که قادر است در حل مسائل با یکدیگر همکاری داشته باشند.

پس از تتریس؟

در این آزمایش، دو عدد فرستنده به سنسورهای EEG وصل شده و با شخص سوم در ارتباط بودند تا اطلاعات به وسیله یک کلاه ایمنی TMS دریافت گردد. این کلاه TMS قادر است اطلاعات را به صورت مستقیم برای مغز سوم بفرستد.

جالب اینجاست که هر دو فرستنده قادر هستند بازی تتریس را به راحتی انجام دهند اما گیرنده توانایی انجام این کار را ندارد. هدف این می باشد که آیا مغز سوم هم قادر است قطعات بازی تتریس را بر مبنای چگونگی انجام بازی به حرکت در آورد یا نه.

برای برقراری ارتباط بهتر، فرستنده ‌ها می بایست به یکی از دو چراغ LED به دقت نگاه کنند. این چراغ‌ های LED بر پایه فرکانس ‌های گوناگون مغز فلاش می‌ زنند. به این معنی که بر مبنای پیغام الکتریکی که مغزها می فرستند؛ چراغ‌ های LED کم نور یا پر نور می ‌شوند.

رسیور با استفاده از کلاه TMS این علامت ها را دریافت می کند و تصمیم به چرخاندن یک بلوک بازی تتریس می‌ کند.

باور نتیجه پایانی این آزمایش خیلی سخت است. از میان پنج گروه تنها سه گروهی که مورد آزمایش قرار گرفتند توانستند بازی تتریس را در۸۱ درصد از زمان در نظر گرفته شده تمام کنند.

این آزمایش در آینده این قابلیت را دارد که مسائل پیچیده ‌تر و دشوارتری را حل نماید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *