#


دانستنی هایی که در مورد مایکروسافت باید بدانید

مایکروسافت
30 سپتامبر 2017 بدون نظر 1875 بازدید

دانستنی هایی که در مورد مایکروسافت باید بدانید

دانستنی هایی که در مورد مایکروسافت باید بدانید

ایلات متحده آمریکا یکی از بزرگ ترین شرکت های چند ملیتی جهان را در خود جای داده است . مایکروسافت یکی از معتبرترین کمپانی هایی است که در زمینه نرم افزار های رایانه ای خدمات بسیار خوبی را عرضه داشته است. مایکروسافت در کنار نرم افزارهای خود کتاب و محصولاتی که به عنوان چند رسانه ای شناخته می شوند را نیز تولید می کند. این کمپانی بزرگ در سال ۲۰۱۰ درآمدی بیش از ۶۲ میلیلار دلار فروش داشته که از این میزان بیشتر از ۱۸ میلیارد دلار آن سود خالصی بود که از فروش محصولاتش به دست آمده بود.

مایکروسافت

مایکروسافت

تعداد کارمندانی که برای این شرکت قدرتمند کار می کنند بیشتر از ۸۹۰۰۰ نفر است که در شعبه های مختلف این کمپانی در کشورهای دیگر در حال فعالیت هستند. مایکروسافت برای ارائه خدمات بهتر نرم افزاری، طراحی و توسعه و ساخت برنامه های نرم افزاری برای سیستم های کامپیوتری و الکترونیکی فعالیت های گسترده ای دارد. شعبه اصلی مایکروسافت در شهر ردموند واشنگتن می باشد و بر روی پیشرفت روزافزون محصولات خود تحقیق می کند.

مایکروسافت تولیدات کاربردی بسیاری دارد که از جمله معروف ترین آن ها می توان به سیستم عامل ویندوز و برنامه آفیس اشاره کرد. مایکروسافت یک شعار برای خود تعیین کرده و برطبق آن عمل می کند و آن شعار این است: در هر خانه و بر روی هر میزی باید یک رایانه باشد که با نرم افزارهای مایکروسافت کارمی کند. نرم افزارهای ویندوز و آفیس در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ با عملکرد خوب خود توانستند پیشرفت قابل چشمگیری را برای مایکروسافت به ارمغان بیاورند و جایگاه این کمپانی را در بین دیگر تولید کنندگان نرم افزارهای کامپیوتری ارتقا دهند.

کمپانی مایکروسافت در آغاز توسط دو دوست به نام های بیل گیتس و پل جی آلن با طراحی و تولید مفسر زبان برنامه نویسی بیسیک و فروش آن به کمپانی آلتایر آغاز کرد و در ینمه های دهه ۸۰ میلادی بود که با طراحی سیستم عامل داس بر روی سیستم عاملی که برای کامپیوترهای خانگی و رومیزی بود آغاز کرد. از آن پس بود که مایکروسافت توانست بازار سیستم عامل های داس را به دست بگیرد. پس از این مساله بود که این کمپانی سهام خود را در بازار بورس وارد کرد که با افزایش هر روزه سهام چهار نفر به ثروتی میلیاردی رسیدند و بیش از ۱۲۰۰۰ نفر از افرادی که درمایکروسافت کار می کردند توانستند به عنوان افراد میلیونر شناخته شوند.

در بسیاری از مواقع مایکروسافت از جانب افراد و گروه های مختلفی به عنوان شرکتی که از قوانین انحصار پا فراتر گذاشته در دادگاه های مختلفی محاکمه شد ولی توانست همچنان به کارخود ادامه دهد. کمپانی مایکروسافت علاوه برتولید نرم افزارهای ویندوز در زمینه های دیگری همچون سایت اینترنتی ام اس ان و همچنین شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی نیز کار می کند وعلاوه بر تمام این موارد مایکرو سافت برای تولید سخت افزارهای کامپیوتری نیز پیشقدم شده و در زمینه خت دستگاه های بازی نیز فعالیت خود را ادامه می دهد. ایکس باکس و ایکس باکس ۳۶۰ از جمله محصولاتی است که مایکروسافت برای سرگرمی افراد تولید کرده است.

مایکروسافت

مایکروسافت

مایکروسافت از سال های دور از راههای مختلفی همچون گروه خبری یوزنت خود و وب از نرم افزار های تولیدی خود حمایت کرده است و به افراد داوطلبی که بتوانند به بهترین نحو به مشتریان این کمپانی مشاوره و کم بدهند جایزه ام وی پی را اهدا می کند. مایکروسافت قصد دارد با این کار مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کرده و محصولات خود را در همه جا گسترش دهد. اینترنت اکسپلورر به عنوان اولین کارهای مایکرو سافت به شمار می رفت که نتوانسته بود خیلی در بین کاربران طرفدرا داشته باشد به همین دلیل مایکرو سافت تصمیم گرفت اسم این محصول را به نام ادج وب بروزر تغییر دهد و تمام امکانات این محصول را ارتقا داده و نسخه جدیدتر و به روزتری از این محصول را در اختیارکاربران قرار دهد.

مایکرو سافت به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که در سراسر جهان بیشتر از هزاران کارمند دارد که برای نرم افزارهایی که تولید می کند کد نوشته و برای تولیدات این کمپانی تبلیغات می کنند. استفاده از نرم افزارهای اداری یا همان آفیس می تواند اجازه انجام کارهای مختلفی همچون انجام سندهای متنی، پایگاه داده و ارائه را به ما می دهند. سیستم عامل ویندوز در عصر جدید به عنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین سیستم عامل هایی است که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد و سهولت در انجام کارها را برای کاربران فراهم می کند.

مایکروسافت برای سیستم عامل ویندوز خود یک نرم افزار جانبی نوشته که به نام ویندوز لایو شناخته می شود و استفاده کنندگان ویندوز در کنار سیستم عامل خود این برنامه را نیز استفاده می کنند البته دیگر مایکروسافت برای ویندوز لایو خود هیچ نسخه به روز شده ای را وارد بازار نکرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *