#


مقایسه کنسول های بازی

16 می 2019 بدون نظر 1709 بازدید

مقایسه کنسول های بازی

در زمینه کنسول های بازی برندهای مختلفی این محصولات را به بازار عرضه می کنند و اما امکانات و ویژگی هایی که هریک از آن ها دارند نیز باهم تفاوت دارند . کنسول های بازی در این دوران در زمان اوج خود بوده اند و اما به مدت زمان زیادی است که بازی های بسیار خوبی وارد بازار شده است که دیگر محدودیت های سخت افزاری کنار رفته است و اما تنها بازی هایی به صورت منظم و با کیفیت بسیار بالایی ارائه شده است .

مقایسه کنسول های بازی

دو شرکت مایکروسافت و سونی کنسول های بازی بسیار خوبی را ارائه می کنند که قابلیت های بسیار جذابی را هم به همراه دارند .مدل های پایه این کنسول های بازی Xbox One S و  PS4 Slim اند که در ادامه آن ها را از نظر ویژگی های مختلفی با هم مقایسه می کنیم .

پردازنده

شرکت مایکروسافت و سونی هردوی این ها به عنون پرازشگر از تراشه های AMD استفاده می کرده اند. تراشه هایی که به سفارش این شرکت ساخته شده است را APU می نامند و در آن ها پردازنده ها با کارت گرافیک ترکیب شده اند.

کارایی این پردازنده ها بسیار سخت و پیچیده است . قدرت این پردازنده ها با استفاده از معیار ترافلاپس اندازه گیری می شوند و اما از همان ابتدا کنسول های بازی سونی از مایکروسافت قدرتمند ترظاهر شدند. البته بعدها مایکروسافت کنسول بازی جدیدی را به نام Xbox One Xعرضه کرد که از PS4 Slim قدرت بیش تری داشت.

قدرت پردازنده هایی که ارائه شده است بسیار متفاوت است  البته برای دستگاه هایی که قابل حملند بسیار خوب نظر می رسد .البته بازی های این کنسول های بازی نینتندو گرافیک کامپیوتری که این بازی ها دارند می توانند بسیاری از مشکلات فنی را حل کنند.

کنسول های بازی

حافظه رم

ایکس باکس وان S ، PS4 و PS4 پرو از حافظه رم با ظرفیت هشت گیگ برخوردار بوده است و  اما رم هایی که در کنسول های بازی شرکت سونی قرار دارند از مدل GDDR5 بوده است و قدرت بسیار بیش تری را داشته است . بعدها مایکروسافت کنسول های بازی جدیدتری به نام ایکس باکس وان X را عرضه کرد که دارای ظرفیتی برابر هشت گیگ بوده است و همین نیز باعث افزایش قدرت پردازش دستگاه شده است .

حافظه ذخیره سازی

کنسول های بازی نینتندو برای کاربران حافظه داخلی را برابر ۳۲ گیگ فراهم آورده است و اما شاید در ابتدا تصور کنید این حافظه زیاد است و اما با نصب کردن چند بازی روی آن متوجه می شوید که حافظه دستگاه پر شده است .

پشتیبانی از حافظه خارجی

بسیاری از کنسول های بازی از حافظه خارجی پشتیبانی می کنند و می توان به راحتی فضایی که در آن ذخیره سازی را در آن نیز بیش تر کرد .

اندازه و ابعاد

کنسول بازی سونی PS4 Pro از بقیه کنسول های بازی اندازه بزرگ تری دارند و حتی از کنسول بازی که بعدها مایکروسافت عرضه کرد نیز عرض بیش تری دارند . البته کنسول های بازی که بعدها سونی و مایکروسافت عرضه کرد از نظر اندازه خیلی با هم تفاوت ندارند.

البته سوئیچ نوعی از کنسول هایی است که قابلیت حممل دارند  و اندازه آن از یک تبلت اندکی بزرگتر است و به راحتی می توان آن را حمل کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *