#


آیفون X؛ تفاوت پرچمدار جدید اپل با آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در چیست؟

2 نوامبر 2017 بدون نظر 1767 بازدید

آیفون X؛ تفاوت پرچمدار جدید اپل با آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در چیست؟

تفاوت پرچمدار جدید اپل با نام آیفون ۱۰ با آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در چیست؟

کمپانی اپل به تازگی پرچمداری جدید را برای گوشی های هوشمند خود با نام آیفون ۱۰ یا همان آیفون X معرفی کرده است که از لحاظ ظاهری شباهت های بسیاری را با نسل قبلی آیفون ها دارا می باشد. گوشی های هوشمند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در اصل به عنوان نسخه های به روز شده ی نسل پیش از خود یعنی آیفون ۷ به شمار می روند اما آیفونایکس از این دو آیفون بسیار سر بوده و علیرغم شباهت های زیادش به آن ها دارای تفاوت های عمده ای نیز می باشد.

کاربرانی که قادر نیستند هزینه بالایی برای خرید آیفون ایکس بپردازند و به محصولات تولیدی کمپانی اپل علاقه دارند می توانند از بین دو آیفون ۸ و ۸ پلاس یک کدام را برای خود انتخاب کنند. قیمت بالای آیفون ایکس تنها تفاوت آن با مدل های دیگر آیفون نیست و ویژگی هایی که در طراحی آیفون ایکس به کار رفته بسیار بیشتر و بالاتر از آیفون ۸ و ۸ پلاس می باشد.

آیفون ۱۰

این پرچمدار گوشی های هوشمند اپل ویژگی های بسیاری دارد که برای برخی از افراد این ویژگی ها هیچگونه کاربردی نداشته و بی مورد جلوه می کنند. علاوه بر تفاوتی که در زبان طراحی ظاهری این دسته از آیفون های اپل وجود دارد باید در خصوص تفاوت های فنی که با دیگر آیفون ها دارد نیز صحبت کنیم. آیفون ایکس اپل این قابلیت را دارد که تصاویر ویدئویی را با کیفیت ۴K و با نرخ شصت فریم بر ثانیه ضبط کرده و ذخیره نماید. البته این ویژگی در آیفون های ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز وجود داشته و کاربران این آیفون ها هم می توانند ویدئوهای خود را با این کیفیت ضبط نمایند. نا گفته نماند این ویژگی برای نخستین بار در سه مدل آیفون جدید اپل به کار گرفته شده است که اخیرا تولید شده اند و اپل به عنوان نخستین کاربر این قابلیت در گوشی های هوشمند خود شناخته می شود.

قیمتی که کمپانی اپل برای آیفون ایکس مشخص کرده است نسبت به ایفون ۸ و ۸ پلاس کمی بالاتر می باشد اما مزایایی که دارد باعث شده کاربران این محصولات قیمت بالای آن را در نظر نداشته باشند. اپل قیمت ۹۹۹ دلار را برای نسخه شصت و چهار گیگا بایتی این گوشی و در مورد نسخه دویست و پنجاه و شش گیگا بایتی آن قیمت ۱۱۴۹ دلار را مشخص کرده است که در مقابل کاربردی که این گوشی هوشمند دارد قیمت بسیار بالایی به شمار نمی رود.

تفاوت آیفون ایکس از نظر نمایشگر و طراحی بدنه

مهمترین تفاوتی که بین سه مدل جدید آیفون اپل وجود دارد در خصوص نمایشگر و طراحی بدنه آن ها است. اپل در مورد آیفون های ۸ و ۸ پلاس از نمایشگر های ال سی دی استفاده کرده است که رزولوشن تصویری آن ها به مانند همانی است که در گوشی آیفون ۶ به کار رفته بود. اپل در خصوص دو ایفون ۸ و ۸ پلاس تصمصم گرفته کیفیتی که در نمایشگر های خود استفاده می کرده را ارتقا دهد و این کار را در مورد آیفون های بهبود یافته خود انجام داده و گوشی های هوشمند آیفون ۸ و ۸ پلاس تن رنگ ها را به صورت واقعی در نمایشگرهای خود نشان می دهند.

آیفون ۱۰

آیفون ایکس دارای نمایشگری است که به نام OLED شناخته می شود؛ پنل های ال سی دی دارای نوری در پس زمینه خود هستند اما در خصوص ا ال ای دی ها اینگونه نیست و تک به تک پیکسل های به کار رفته ر نمایشگر قابلیت این را دارند که خاموش شده و یا روشن شوند. این دسته از نمایشگرها می توانند رنگ ها را به شکل طبیعی و شاداب تری نشان دهند. علاوه بر این موارد نمایشگرهای آیفون ایکس از فناوری اچ دی آر پشتیبانی کرده و دارای حاشیه های بسیار نازکی هستند که باعث می شود گاربر از استفاده این نمایشگر به شوق بیاید. به همین دلیل است که می توان گفت آیفون ایکس بهترین گزینه برای کاربران خوش سلیقه می باشد.

دوربین به کار رفته در پنل پشتی آیفون ۱۰

دوربینی که در پنل پشتی گوشی های هوشمند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به کار رفته تفاوت عمده ای در زمینه فنی با دوربین نسل های پیش از خود ندارد و نمونه ای از دوربین های دوازده پیکسلی می باشند و دارای دیافراگم f/1.8 در مورد دوربین گوشی آیفون ۸ و دیافراگم f/2.8 برای لنز دومی که در دوربین آیفون ۸ پلاس به کار رفته می باشد. البته آیفون های بهبود یافته اپل در حال حاضر قابلیت نور پردازی در مورد حالت پرتره را دارا بوده و می توانند ویدئوها را با کیفیت ۴K ضبط نمایند که یکی از مزایای این گوشی های هوشمند به شمار می رود.

آیفون ۱۰

آیفون ایکس دارای دوربینی است که برای آن یک لرزشگیر نوری قدرتمند تعبیه شده است و دیافراگم لنز دوم آن بزرگتر از دو آیفون قبلی می باشد. اگر بخواهیم این نکته را از جنبه تئوری مورد بررسی قرار دهیم می بینیم که در شرایطی که نور کافی وجود ندارد و قصد داریم بر روی سوژه ای زوم کنیم می توانیم با این قابلیت ها به راحتی این کار را انجام دهیم.

تفاوت دوربین جلویی آیفون ایکس با آیفون ۸ و ۸ پلاس

دوربینی که در پنل جلویی دو آیفون ۸ و ۸ پلاس قرار داده شده است نسبت به آیفون های پیش از ان باز هم هیچ تغییری نکرده است و همچون گذشته دارای سنسور هفت مگاپیکسلی می باشد و ویدئو هایی که رزولوشن آن ها ۱۰۸۰ پیکسل است می توان با این دوربین های سلفی ضبط کرد. در خصوص دوربین جلویی آیفون ایکس باید بگوئیم تمام مواردی را که ذکر کردیم داشته و علاوه بر آن از حالت پرتره هم برخوردار است. این حالت باعث می شود هنگام تصویر برداری جلوه ویژه ای که مصنوعی بوده و با نام بوکه شناخته می شود داشته باشید.

کاربرانی که به این دسته از ویژگی ها علاقه مند هستند می توانند برای داشتن گوشی هوشمندی که این قابلیت ها را داشته باشد به سراغ آیفون ۱۰ بروند و از مزایایی که دارد بهره مند شده وبا کاربردهای دیگر پرچمدار اپل آشنا شوند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *