#


آخرین رتبه بندی مراکز پژوهشی نظام “وبومتریکس” مشخص شد

28 آگوست 2018 بدون نظر 991 بازدید

آخرین رتبه بندی مراکز پژوهشی نظام “وبومتریکس” مشخص شد

اعلام آخرین رتبه ‎بندی مراکز پژوهشی نظام “وبومتریکس”

تیم تحقیقاتی سنجه ‌های مجازی CSIC – که به عنوان یکی از بزرگ ترین نهادهای عمومی تحقیقاتی کشور اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی مربوط به شورای تحقیقات ملی اسپانیا (CINDOC) – محسوب می شود، این ارزیابی را انجام می ‌دهد. این تیم یک واحد تحقیقاتی است که تحت عنوان ناظر کارهای تحقیقاتی و دانشگاهی بر روی وب عمل می ‌کند و معمولاً هر سال اقدام به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در تمام دنیا می ‌کند.

کانون انستیتو پاستور ایران، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و پژوهشگاه صنعت نفت در این رتبه ‌بندی، به ترتیب مقام اول تا سوم کشور را به دست آوردند.

پایگاه‌ وب پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در تازه ترین رتبه ‌بندی مراکز تحقیقاتی وبومتریکس (ژوئیه ۲۰۱۸) رتبه‌ دهم را در کشور از آن خود کرد.

در این رتبه ‌بندی که در بین تقریباً هشت هزار موسسه تحقیقاتی و پژوهش و توسعه ‌ای دنیا برگزار شده، گروه ‌وب ایرانداک همانند دوره قبل رتبه دو هزار و ۲۶۲ را به دست آورد. ایرانداک در این رتبه‎ بندی، مثل دوره‎ گذشته در شاخص اندازه رتبه نخست را در سطح ملی به دست آورده است.

رتبه پایگاه وب ایرانداک در دوره کنونی در  شاخص دیده شدن در سطح ملی از هفتاد و ششم به چهارم و در شاخص فایل‎ های غنی از چهل و ششم به بیست و چهارم تبدیل شده است.

پایگاه ‌وب پژوهشگاه ایرانداک تا به امروز در چندین دوره از رتبه‎ بندی مقام نخست را در ایران از آن خود کرده بود، ولی در دوره قبل (ژانویه ۲۰۱۷) در رتبه نهم کشور قرار داشت.

بر اساس بیانیه روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبه‌ بندی وبومتریک، در کنار مراکز تحقیقاتی، مدارس اقتصاد، بیمارستان ‌ها، دانشگاه ‌ها و مخزن‌ ها (repository) را با پافشاری بر پایبندی به انتشارات وب‌ محور اطلاعات و نشان دادن ابتکار برای دسترسی آسان رتبه ‌بندی می ‌کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *