#


خصوصیات سه پرچمدار در بازار موبایل

6 سپتامبر 2018 بدون نظر 2163 بازدید

خصوصیات سه پرچمدار در بازار موبایل

تفاوت ها و شباهت هایی که بین سه پرچمدار بازار موبایل وجود دارد

سامسونگ هفته گذشته در یک مراسم باشکوهی از جدیدترین فبلت هوشمند خود تحت عنوان ۹ Galaxy Note پرده برداری کرد. گوشی موبایلی که نقش تبلت را نیز برای مخاطبان خود بازی می کند؛ و یا اینکه یک تبلتی است که به عنوان موبایل نیز برای شما کارایی دارد.

سامسونگ همچنان سعی بر این دارد تا فناوری پرقدرتی را در دست افرادی که همیشه انتظارات بالاتری در مقایسه با سایرین از تلفن همراه شان دارند، قرار دهد. در حال حاضر، ۹ Galaxy Note حتی از این انتظارات نیز بالاتر رفته و تمرکز خود را بر فاکتورهای مهم دنیا پرسرعت و در حال حرکت حالا قرار داده است. البته باید به این نکته دقت کنید که با توجه به بالارفتن قیمت دلار در بازار تجاری ایران، توان خرید تعداد زیادی از مردم برای گوشی های هوشمندی که ممکن است ماه پیش هم قصد خرید آن را داشته اند کم شده، چه برسد به گوشی هوشمند تازه وارد و فناوری ای مانند ۹ Galaxy Note.

البته دیگر شرکت های دیجیتال نیز بیکار نیستند و انصافا هم در چند سال گذشته کالاهای خوبی وارد بازار کرده اند، ولی در صورتی که شما کیفیت و برند سامسونگ را مورد ارزش قرار می دهید، ترجیح می دهید بدون توجه به پیشرفت دیگر موبایل های هوشمند، گوشی سامسونگ دلخواه تان را تهیه نمایید.

در مقاله ای که در اختیارتان قرار می دهیم مقایسه کوتاهی بین سه گوشی پر طرفدار این روزهای بازار موبایل جهان انجام داده ایم تا شما را در خصوص مناسب ترین محصول دیجیتال روزمره تان کمک کنیم.

۱-کارکرد، عمر باتری و شارژ

هر سه گوشی ۹ Galaxy Note و BlackBerry Key2 و Pixel 2 XL به واسطه گروهی از ذهن های بی نظیر خلاق طراحی شده اند. این ذهن های فوق العاده با همکاری هم سعی کرده اند تا نهایت کاربری را که یک فبلت قادر است برای مخاطب خود داشته باشد، پیش بینی نمایند و مرتبط با آن یک پردازنده پر قدرت برای موبایل ها فراهم سازند.

گلکسی نوت۹ و بلک بری کی۲ هر دو دارای یک حافظه رم شش گیگابایتی می باشند و از این نظر بدون هیچ مشکلی پردازش اطلاعات تقاضا شده از طریق کاربر را ادامه می دهند، ولی تراشه ۸۴۵ اسنپدراگون در نوت۹ می تواند یک قدم جلوتر از پردازنده ۶۶۰ اسنپدراگون در کی۲  قرار بگیرد.

یک نمونه گران گلکسی نوت۹ موجود است که شش گیگابایت رم را تا هشت گیگابایت ارتقا می دهد و ذخیره سازی را از ۱۲۸گیگابایت تا ۵۱۲گیگابایت بیشتر می کند. Pixel XL 2 به دلیل وجود پردازنده ۸۳۵ اسنپدراگون و چهار گیگابایت رم جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

در بخش ظرفیت باتری، این سه فبلت می بایست بتوانند به آسانی و برای یک روز کاری پر کار به مصرف کنندگان خود خدمات خواسته شده را عرضه می کنند. مخاطبان با باتری چهار هزار میلی آمپر در گلکسی نوت۹ با کمترین مشکل کمبود شارژ روبه رو می شوید. با اینکه کی۲ از یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری کوچکتر استفاده می کند، نمایشگر کوچک تر آن و پردازنده کم توان آن در واقع استقامت گوشی را بالا نیز می برد. هر دو تلفن همراه از یک گزینه شارژ پرسرعت استفاده می کنند که می بایست به مدت پانزده دقیقه، چند ساعت شارژ مفید باتری به شما ارائه دهند.

سامسونگ Galaxy Note9 در مقایسه با بلک بری کی۲ دارای یک مزیت عمده می باشد و این مزیت قابلیت شارژ بی سیم این گوشی است. Pixel 2 XL نیز ظرفیت باتری ۳.۵۲۰mAh  را دارا می باشد که برای یک شخص معمولی میزان بسیاری است، ولی امکان دارد مصرف کنندگان قصد استفاده دراز مدت و پیچیده از گوشی شان داشته باشند که در این حالت این باتری به خوبی پاسخگوی آن ها می باشد، البته در صورتی که هر دو مدل موبایل دارای شارژ فوری هستند، فقط گلکسی نوت۹ این قابلیت را دارد که به طور بی سیم شارژ شود. در قسمت ظرفیت باتری و پردازنده، جدیدترین فبلت سامسونگ فراتر از دو رقیب خود قرار می گیرد.

۲- طراحی و استقامت بدنه

زمانی که گلکسی نوت۹ وبلک بری کی۲ را کنار یکدیگر قرار دهید، نکته ی مهمی را در ظاهر این دو گوشی متوجه می شوید. گلکسی نوت۹ یک شبیه به یک ساندویچ شیشه ای است که سراسر آن منحنی هایی وجود دارد، در صورتی که بلک بری کی۲ اغلب یک جعبه با قابی آلومینیومی در قسمت پشت و یک صفحه کلید فیزیکی QWERTY در قسمت جلو دارد. Pixel 2 XL نیز حدودا شبیه به ظاهر بلک بری کی۲ می باشد و ظاهر آن جعبه ای شکل و معمولی است. با توجه به این نکته که زیبایی ظاهری نکته بسیار مهمی برای جلب توجه مشتریان است، باید ذکر کنیم که در این رقابت برنده اصلی گلکسی نوت۹ است و رقبای آن قطعا چند قدم از آن عقب تر هستند.

از نظر استقامت بدنه، برخی چیزها وجود دارند که نمایان هستند و نیازی به توضیح بیشتر در مورد آن ها نیست. تمام بدنه گلکسی نوت۹ شیشه ای بوده و همان گونه که می دانید شیشه ماده ای است که به طور معمول در مقابل ضربه و افتادن روی سطح سخت مقاومت زیادی ندارد. با این وجود، بلک بری کی۲ دارای بدنه آلومینیومی است و احتمال آسیب دیدن در زمان ضربه و افتادن را به حداقل می رساند.

در خصوص ضد آب بودن آن ها نیز باید توجه داشته باشید که IP68 در مورد گلکسی نوت۹ و پیکسل مورد تایید قرار گرفته به این معنی که چنانچه گوشی شما به طور اتفاقی در آب بیفتد، خراب نمی شود. متاسفانه  بلک بری کی۲ امتیاز IP ندارد، لذا یک رطوبت ناگهانی می تواند این گوشی را خراب کند. امتیاز IP به این معنا است که دارنده این امتیاز قادر است در آبی به عمق ۱.۵متر تا یک ساعت بدون هیچ صدمه ای بماند. هر دو گوشی گلکسی نوت۹ و پیکسل دارای ۵Gorilla Glass  می باشند که از ویژگی ضربه گیری بالایی برخوردار هستند و همچنین خاصیت ضد گرد و غبار نیز دارند.

۳-صفحه نمایش

زمانی که گلکسی نوت۹ را بابلک بری کی۲ و Pixel 2 XL را مورد مقایسه قرار می دهید، یکی از نخستین مواردی که متوجه خواهید شد تفاوت چشمگیر در اندازه نمایشگر آن ها است که این تفاوت معمولا به خاطر صفحه کلید استفاده شده در صفحه نمایش بلک بری است. بلک بری کی۲ دارای یک نمایشگر ۴.۵اینچی IPS LCD می باشد با وجود اینکه گلکسی نوت۹ از یک نمایشگر Super AMOLED برخوردار است که دارای ۶.۴ اینچ پهنا می باشد. Pixel 2 XL دارای یک نمایشگر کوچک تر شش اینچی با رزولوشن۱۴۴۰×۲۸۸۰ پیکسل می باشد که موجب می گردد تا ۵۳۸ PPI اندکی واضح تر گردد.

البته، ابعاد آن ها تنها تفاوت به حساب نمی آید. نمایشگر OLED در گلکسی نوت۹ رنگ های بسیار واضحی در اختیار استفاده کننده قرار می دهد و نقطه های سیاه ریزی که در سایر نمایشگرها دیده می شود، در این تلفن همراه نخواهید دید و از این نظر تفاوت بسیار زیادی با بلک بری کی۲ دارد.

زمانی که صحبت از روشنایی نمایشگر می شود، بار دیگر گلکسی نوت۹ در کنار ۵۱۶پیکسل در هر اینچ (PPI) نسبت به ۴۳۴PPI  در  بلک بری کی۲ برنده است، ولی نسبت به Pixel 2 XL، این عدد پایین تر از۵۳۸ PPI پیکسل می باشد و سامسونگ برای نخستین بار از رقابت عقب می ماند، ولی این موجب نمی گردد که در این دور از مسابقه امتیاز کلی سامسونگ را پایین تر بدانیم و برنده نهایی بخش نمایشگر باز هم گلکسی نوت۹ خواهد بود.

۴-دوربین

گلکسی نوت۹ از یک دوربین دوگانه با سنسور دوازده مگاپیکسل برخوردار بوده که هر دو از تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) استفاده می کنند. علاوه بر این در کگلکسی نوت۹ یک دیافراگم متغیر وجود دارد که قادر است از ۲.۴/fتا ۱.۵/f برای تصویر برداری در شرایطی با نور گوناگون تغییر نماید. به غیر از سخت افزار قابل توجه دوربین، توجه داشته باشید گلکسی نوت۹ در بعضی از خصوصیات نرم افزاری نیز بسیار عالی می باشد.

شناسایی صحنه با کمک I.A. به منظور نظم دهی به رنگ، تعادل رنگ سفید و دیگر تنظیمات می باشد. این تلفن همراه از زوم اپتیکال ۲x پشتیبانی می نمیاد و قادر است فیلم را با میزان فریم بیشتر از Pixel 2 XL ضبط نماید. یک خصوصیت جدید شناسایی نقص در گلکسی نوت۹ وجود دارد که چنانچه فردی چشمش را در زمان گرفتن عکس بسته باشد به شما هشدار خواهد داد. بلک بری کی۲ نیز از یک دوربین دوگانه با سنسور دوازده مگاپیکسل برخوردار است، لنز اولیه یک دیافراگم ۱.۸/f  داردبا وجود این که لنز ثانویه به صورت ۲.۶/f در می آید.

با وجود این که دوربین ها از مشخصات مشابهی برخوردار هستند، بلک بری کی۲ در نور کم عملکرد خوبی نخواهد داشت و هیچ نوع نرم افزار I.A. جهت تنظیمات دوربین هایش در وضعیت نوری عجیب و غریب وجود ندارد. از موقع عرضه ی Pixel 2 XL در سال ۲۰۱۷، از جمله بیشترین مواردی که مورد بحث قرار می گیرد در خصوص ویژگی های Pixel 2 XL دوربین این تلفن همراه می باشد.

۵-ویژگی های خاص

گلکسی نوت۹ از خصوصیات ویژه ای برخوردار است که موجب می گردد تلفن همراه بسیار جذاب باشد. شما با خرید این تلفن همراه یک قلم S Pen بلوتوث دار در اختیار دارید که با استفاده از آن می توانید تلفن همراه را از راه دور برای نمایش تصاویر، اسلایدها، موسیقی و علاوه بر این هدایت بعضی از سایر قابلیت ها در نوت۹ کنترل کند. حالت DeX هم در این تلفن همراه به کار برده شده است، به این معنا که می توانید فبلت را به یک مانیتور خارجی به منظور ایجاد یک فضای کاری مشترک با گوشی وصل نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *