#


نورپردازی مناسب برای سرویس بهداشتی

17 نوامبر 2018 بدون نظر 2357 بازدید

نورپردازی مناسب برای سرویس بهداشتی

نورپردازی مناسب برای سرویس بهداشتی

درخصوص سرویس بهداشتی و حمام باید از نورپردازی مناسبی استفاده شود و نور کافی به این بخش بتابد. برای اینکه نور کافی در این قسمت از خانه وجود داشته باشد باید به المان های کوچکی همچون چراغ های موجود و میزان نوری که بر آینه می تابد توجه داشت. در ادامه نکاتی را برای نورپردازی مناسب برای سرویس بهداشتی عنوان خواهیم کرد.

استفاده از دیوار کوب

برای اینکه نور کافی در سوریس بهداشتی وجود داشته باشد می توان از دو دیوار کوب در این بخش استفاده کرد. این کار باعث می شود که نور به اندازه یکسان در جهت های مختلف بتابد و سایه ها نیز به صورت یکنواخت از بین بروند. زاویه ای که برای لامپ ها و یا دو دیوارکوب درنظر گرفته می شود باید به یک اندازه باشد. طراحان عرصه دکوراسیون استانداردی را برای آن درنظر گرفته و می گویند که ارتفاع درنظر گرفته شده اگر160 تا170 سانتی متر باشد می تواند گزینه ای ایده آل را به وجود بیاورد. فاصله ای که برای نصب دیوارکوب ها درنظر گرفته می شود به طور معمول حدود 70 تا 75 سانتی متر است که این اندازه باتوجه به آینه و فضایی که دیوار دارد متفاوت بوده و می توان آن را کمی تغییر داد. دیوارکوب ها را می توان در قسمت بالای روشویی نیز استفاده کرد و نور یک اندازه ای را به آینه می تابانند که موجب دید بهتر افراد می شود.

روشنایی در بالای آینه

در سرویس های بهداشتی که دیوار فضای کافی ندارد و امکان استفاده هم زمان آینه و دیوارکوب وجود ندارد می توان به استفاده از تک چراغ در قسمت بالای آینه اکتفا کرد. مدل های افقی و دوشاخه ای که وجود دارند به عنوان بهترین گزینه جهت استفاده بر روی آینه به شمار می روند و می توانند نور را به میزان کافی در این فضا منعکس کنند. چنانچه آینه ای که در سرویس بهداشتی استفاده می کنید عرض زیادی دارد نیز این امکان وجود دارد که از تک چراغی در بالای آینه استفاده کرده و نور را به اندازه کافی در فضای موجود منعکس کرد.

استفاده از لوستر در حمام

در برخی موارد نور مورد نیاز برای حمام و سرویس بهداشتی توسط پنجره و یا نور طبیعی تامین می شود و نیازی به تامین نور دیگری وجود ندارد. در این حالت استفاده از یک عنصر دکوری در این فضا می تواند فضایی خاص را به وجود بیاورد. استفاده از لوسترها و چراغ های آویز بهترین گزینه برای این کار در نظر گرفته می شوند. برای اینکه این عنصر دکوراتیو جایگاه خوبی داشته باشد می توان آن را در قسمت بالای وان و یا مرکز حمام نصب کرد. البته باید توجه داشته باشید لوستری که برای نصب در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می کنید می تواند تاثیر بسیاری بر روی سبک آن داشته باشد.

استفاده از آویزهای ساده

چراغ هایی که حالت آویز دارند علاوه بر کاربردی بودن زیبایی منحصر بفردی نیز دارند که باعث می شود فضای مورد نظر نیز حالت زیباتری پیدا کنند. این مدل از چراغ ها را می توان در بخش های مختلفی استفاده کرد و ارتفاع مورد نیاز نیز هیچ اهمیتی ندارد. برای اینکه نور و سایه و یک اندازه بودن آن ها کنترل شود می توان از دو یا حتی سه آویز استفاده کرد. این مدل از چراغ ها اغلب در فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرند که نمی توان چراغی را بر روی دیوار نصب کرد. درخصوص فاضله میان آویزها نیز باید توجه داشت که حداقل70 سانتی متر بین آن ها فضای خالی وجود داشته باشد تا بتواند بهترین نورپردازی را به وجود بیاورد.

چراغ های سقفی

چراغ های سقفی نیز می توانند به عنوان گزینه ای مناسب جهت استفاده در حمام و سرویس بهداشتی به کار بروند. این مدل از منابع نوری بیشترین طرفدار را در بین افراد دارد و موجب می شوند تا نورپردازی کلی در فضای موردنظر به وجود بیاید. این مدل از نورها اگر با دیگر نورهای موجود ترکیب شوند می توانند بیشترین تاثیر را به وجود بیاورند. چراغ های سقفی بیشترین تاثیر را در ایجاد فضایی آرام و مدرن و ویژه خواهند داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *