#


نورپردازی در آشپزخانه با لوسترهای فانتزی

24 دسامبر 2017 يك نظر 907 بازدید

نورپردازی در آشپزخانه با لوسترهای فانتزی

نورپردازی در آشپزخانه با لوسترهای فانتزی

از آنجایی که آشپزخانه یک فضای بسیار پرکاربرد در هر خانه ای به شمار می رود بهتر است از نورپردازی های خاصی نیز در مورد آن استفاده نمائید. یکی از جذاب ترین کارها برای هر فردی این است که از خلاقیت خود برای نورپردازی آشپزخانه استفاده نماید و طرح های خلاقانه ای را به وجود بیاورد.

اگر قصد انجام این کار را دارید اما نمیدانید از چه سبکی برای نورپردازی استفاده نمائید بهتر است کمی دست نگه داشته و به جای فکر کردن به گزینه های بیشمار به لوسترهای فانتزی کمی توجه نشان دهید. استفاده از این لوسترها موجب می شود تا فضای آشپزخانه تان به زیباترین شکل نورپردازی شده و جذاب تر به نظر برسد.

در این مطلب چند نمونه از این لوسترها را که موجب می شوند تا فضای آشپزخانه شما در عین کاربردی بودن جذاب نیز به نظر برسد معرفی خواهیم کرد تا در صورت تمایل از آن ها برای نورپردازی آشپزخانه خود استفاده نمائید و یا اینکه از آن ها ایده گرفته و با خلاقیت خود سبک جدیدی را طراحی کرده و فضایی مدرن و زیبا را ایجاد کنید.

اولین قدم در نورپردازی؛ آشنایی با مدل های متنوع روشنایی

در حال حاضر وسایل روشنایی تنوع بسیار زیادی داشته اند و اگر قدم در بازار این وسایل بگذارید متوجه منظور ما خواهید شد. یکی از اصلی ترین مواردی که موجب می شود تا هنگام خرید وسایل روشنایی و لوسترها دچار سردرگمی شویم این است که هیچ گونه شناختی در مورد اینکه مسئولیت هر چراغی چیست و کدام وسیله روشنایی برای چه فضایی مناسب است را نداریم.

در این خصوص باید بگوئیم سه دسته نور در هر خانه ای وجود دارد که عبارتند از: نورکار، نور عمومی و همینطور نور دکوراتیو که هر کدام با توجه به نام خود کاربرد مخصوصی را نیز دارا می باشند که در ادامه در مورد هر کدام از این نورها توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

نور عمومی در دکوراسیون

این دسته از نورها در واقع وظیفه دارند تا فضای مورد استفاده را به طور کامل روشن نمایند و در واقع شما می توانید با استفاده از این نور در خانه راه را یافته و کارهای خود را به راحتی انجام دهید. نور عمومی اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر نباشد انجام کلیه کارها به خصوص در شب بسیار مشکل خواهد شد.

نور کار و مسئولیت آن

زمانی که قصد انجام کار خاصی را دارید این نور به کمک شما خواهد آمد و در واقع وظیفه دارد تا نور کافی را برای انجام کار خاص شما فراهم کند. اگر بخواهیم در این زمینه مثالی را عنوان کنیم باید به نوری که هنگام آشپزی روشن می شود اشاره کنیم. اغلب خانم ها زمانی که در حال پخت و پز هستند چراغ هود را روشن می نمایند و با نور آن سطح اجاق گاز را بهتر می بینند. به این نوری که هنگام آشپزی روشن می شود و انجام کار را برای شما تسهیل می کند نور کار گفته می شود.

نور دکوراتیو و کاربرد آن در دکوراسیون

این دسته از نورها تنها جنبه تزئینی داشته و به عنوان زینت بخشیدن به فضا از آن استفاده می شود. البته از این نورها گاهی می توان به جای نورهای کار نیز استفاده کرد و کار خود را انجام داد. به عنوان مثال اگر بر روی کانتر آشپزخانه خود کار خاصی را قرار باشد انجام دهید می توانید از نورهای دکوراتیوی که در بالای کانتر نصب شده است استفاده نمائید. این نورها سطح مورد نظر شما را روشن خواهد کرد و می توانید به راحتی کار خود را در این فضا انجام دهید.

استفاده از لامپ های رشته ای در فضای آشپزخانه

برای داشتن آشپزخانه ای با نورپردازی فانتزی می توانید از لامپ های ال ای دی که به صورت رشته ای هستند و حالت نوستالژیک دارند استفاده نمائید. این لامپ ها می توانند زیبایی خارق العاده ای را به آشپزخانه وارد کرده و نور موجود در این فضا را بیشتر نمایند. اگر از وسایل سیلور در آشپزخانه خود استفاده نمائید می بینید که این نورپردازی چه تاثیری بر زیباتر دیده شدن آن ها خواهد داشت.

به کار بردن لامپ های مینیمال در نورپردازی آشپزخانه

خانم هایی که تمایل دارند در آشپزخانه خود دکوراسیون ساده ای داشته باشند می توانند از لامپ ها و نورپردازی طرح مینیمال استفاده نمایند. آویزان کردن لوستری با طرح مینیمال بالای میز غذاخوری به شما کمک می کند تا این فضا را بسیار زیباتر نشان دهید و سادگی آن را نیز حفظ نمائید.

اگر قرار است بر روی کانتر آشپزخانه خود غذا میل کنید و یا کار خاصی را انجام دهید قرار دادن یک چراغ مینیمال می تواند نیاز شما را برطرف نماید. لوسترهایی که به طرح مینیمال هستنددر مورد رنگ دارای تنوع بسیار زیادی هستند و شما می توانید با سلیقه و نظر خود رنگ مناسب و خوبی را پیدا کنید.

به کار بردن لامپ های عصر صنعت در آشپزخانه

با به کار بردن این دسته از لامپ ها در فضای آشپزخانه می توانید خود را به دوران مدرنیته متصل کنید. با وجود اینکه این لامپ ها یادآور دوران گذشته هستند اما افراد بسیاری هستند که از آن در نورپردازی آشپزخانه خود استفاده می نمایند. این لامپ ها می توانند گزینه مناسبی برای آشپزخانه های مدرن و یا مینیمال باشند پس بهتر است آن ها را فراموش نکنید.

استفاده از لامپ های عجیب در فضای آشپزخانه

امروزه در بازار لوازم روشنایی لامپ هایی دیده می شوند که ظاهر عجیبی را دارند اما وقتی نوبت به کاربردی بودن آن ها می رسد می توان گفت شاهکار می باشند. اگر بخواهید از این لامپ ها در خانه خود استفاده نمائید باید محل مناسب قرار گرفتن و نصب آن ها را خوب بدانید.

افرادی که در آشپزخانه خود از جزیره استفاده کرده اند می توانند از این لامپ ها استفاده نمایند. برای اینکه بتوانید جزایر خود را اسرار آمیز نشان دهید بهتر است از این دسته از لامپ ها استفاده کرده و نورپردازی خاصی را وارد آشپزخانه خود نمائید.

استفاده از نورپردازی مناسب در فضای داخل کابینت ها

نور عمومی سفیدی که در آشپزخانه وجود دارد را با یک نور روشن دیگر ترکیب نموده و در آشپزخانه خود از آن استفاده نمائید. امکان دارد نور مورد نظر شما در قسمت پشتی کابینت هایتان وجود داشته باشد اما شما تا به حال آن را ندیده اید. استفاده از این نور باعث می شود تا ظروف دکوری شما زیباتر دیده شود و آشپزخانه نیز نورپردازی زیبایی را داشته باشد. استفاده از ترکیب نوری مناسب موجب می شود تا آشپزخانه شما شادتر به نظر برسد و هیجان و انرژی موجود در این فضا به شما نیز منتقل شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *