#


انتخاب کابینت لوکس در دکوراسیون آشپزخانه

20 نوامبر 2018 بدون نظر 5709 بازدید

انتخاب کابینت لوکس در دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب کابینت لوکس در دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب کابینت برای آشپزخانه یکی از مهم ترین المان هایی است که در جذابیت این فضا می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. آشپزخانه به عنوان قلب هر خانه شناخته می شود و کابینت یکی از عناصر مهم در این بخش از خانه محسوب می گردد. در حال حاضر برای طراحی منازل از دکوراسیونی که به سبک جدید و مدرن است استفاده شده و فضایی زیبا و درعین حال کاربردی را به وجود می آورند.

در طراحی آشپزخانه ها ابعاد و شکل هندسی آن مورد توجه قرار می گیرد و کابینت آن نیز با توجه به این موارد به صورت خاص انتخاب می گردد. کابینتی که در طراحی آشپزخانه استفاده می شود چشمگیر بوده و درخصوص دیگر وسایل نیز باید چیدمانی را به کار برد که به سادگی بتوان به تمام لوازم موردنیاز دسترسی پیدا کرد. در ادامه اطلاعاتی را برای انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه عنوان خواهیم کرد که باعث می شود آشپزخانه حالتی زیبا و کاربردی پیدا کند.

انتخاب سبک کلاسیک درخصوص کابینت آشپزخانه

کابینت های کلاسیک به عنوان مدل هایی زیبا شناخته می شوند که توصیه می شود در خصوص منازلی که دکوراسیون کلاسیکی دارند به کار گرفته شوند. این مدل از کابینت ها حالت لوکسی دارند و می توانند در آشپزخانه های بزرگ بهتر دیده شوند. کابینت هایی که به سبک کلاسیک طراحی می شوند زیبایی مختص به خود را داشته و تمام مشتریان می توانند با توجه به سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. در طراحی کابینت های کلاسیک از سه طرح کلاسیک چوبی، کلاسیک پولیشی و کابینت های کلاسیک ممبران استفاده می شود که هرفردی باتوجه به موقعیت و ابعاد آشپزخانه خود می تواند مناسب ترین گزینه را انتخاب کند.

کابینت های کلاسیک اغلب از چوب ساخته می شوند اما برای اینکه طراحی زیباتری داشته باشند در ترکیب آن ها از چوب و فلز به همراه شیشه نیز استفاده خواهد شد. این مدل از کابینت ها به رنگ های زیبایی همچون سفید، نخودی، قهوه ای، سفید و کرم و گردویی طراحی می شوند. در نهایت برای زیباتر دیده شدن این مدل از کابینت ها بر روی درب آن ها حکاکی هایی انجام می شود که ظاهر کلاسیکی را برای آن ها به وجود می آورد.

کابینت های کلاسیکی که به رنگ سفید هستند بیشترین طرفدار را دارند چراکه موجب می شوند فضای آشپزخانه زیباتر و درعین حال بزرگتر دیده شوند. اغلب افراد این مدل از کابینت ها را برای استفاده در آشپزخانه های کوچک و متوسط خود انتخاب می کنند.

کابینت های کلاسیک دارای ویژگی های منحصربفردی هستند که مهم ترین آن تداعی آشپزخانه ای تمام چوبی است. این حالت باعث می شود فضایی نوستالژیک و صمیمی به وجود بیاید. در طراحی کابینت های کلااسیک بر روی درب و تاج آن ها حالت تراش خوردگی ایجاد می شود و سرستون ها نیز به صورت منبت کاری شده دیده می شوند که این موارد حالتی تاریخی را به کابینت می دهد. این طراحی باعث می شود تا افراد با سلایق مختلف توجه بیشتری به کابینت های کلاسیک داشته باشند.

درخصوص قیمت کابینت های کلاسیک نیز باید عنوان کنیم این مدل از کابینت ها دارای قیمت بالاتری درمقایسه با دیگر مدل های کابینت هستند. اشخاصی که آشپزخانه ای کوچک دارند و یا نور کافی در این بخش از خانه وجود ندارد بهتر است کابینت هایی با رنگ روشن انتخاب کنند تا فضای آشپزخانه بزرگ­تر و پرنورتر دیده شود.

کابینت کلاسیک ممبران

کابینت های کلاسیکی که تحت عنوان کابینت کلاسیک ممبران معرفی می شوند نسل جدیدی از کابینت های کلاسیک هستند که درحال حاضر طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند. البته این مدل از کابینت های کلاسیک به نام کابینت وکیوم نیز شناخته می شوند ولی افراد بسیاری نیز با آن ها آشنا نیستند. کابینت های کلاسیک ممبران هزینه کمتری دارند و افراد بادرنظر گرفتن بودجه خود می توانند این مدل را برگزینند.

دراین مدل از کابینت های کلاسیک دستگاه سی ان سی جایگزین دست استاد شده و روی چوب های این مدل از کابینت حکاکی می کند. این موضوع باعث شده قیمت کابینت های کلاسیک ممبران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. پس از اتمام کار حکاکی برای اینکه کابینت در برای آسیب های متعددی محافظت شود لایه ای که خاصیت ضدآبی داشته و از نوع پی وی سی است بر روی آن قرار داده می شود که باعث می شود کابینت مدت زمان بیشتری کارایی داشته باشد.

جنسی که برای ساخت کابینت های ممبران استفاده می شود چوب بوده که از این جنس برای ساخت درب ها و ظاهر کابینت استفاده می شود. در خصوص تولید کابینت های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک جوب صنعتی جایگزین چوب طبیعی شده و بر روی آن نیز نوعی روکش طرح چوب قرار می گیرد. یکی از خصوصیات مهمی که در کابینت های ممبران وجود دارد به درب آن ها اختصاص داد. درخصوص درب این مدل از کابینت ها می توان طرح های متنوعی را انتخاب نمود. از دیگر قابلیت هایی که کابینت های ممبران در اختیار افراد قرار می دهد انتخاب آزادانه تاج کابینت، سرستون، ستون و دیگر بخش های آن است.

انتخاب کابینت هایی به سبک مدرن در آشپزخانه

اشخاصی که به طراحی مدرن علاقه داشته و دکوراسیون خانه خود را نیز به این سبک چیدمان می کنند و یا پیرو سبک مینیمال هستند می توانند در خصوص طراحی آشپزخانه خود به سراغ کابینت های مدرن بروند. این مدل از کابینت های دارای طیف رنگی وسیعی هستند که باتوجه به هر سلیقه ای می توان رنگبندی خاصی را انتخاب کرد. افرادی که علاقه مند به استفاده از رنگ های شاد هستند می توانند کابینت های مدرن را به عنوان بهترین گزینه برای آشپزخانه درنظر داشته باشند و فضایی سحرانگیز را به وجود بیاورند.

کابینت های مدرن اغلب برای آشپرخانه هایی که دارای ابعاد کوچکی هستند طراحی می شوند. یکی از ویژگی های منحصربفردی که کابینت های مدرن دارند اشغال فضای کم توسط آن ها است. اغلب خانم های خانه دارد کابینت های مدرن را برای نصب در آشپزخانه انتخاب می کنند چراکه دارای طرح و مدل متنوعی بوده و گزینه های متعددی را برای انتخاب دارند.

طراحی کابینت های مدرن به شکل عمودی و افقی بوده که درخصوص مدل های افقی آن باید گفت فضای کمتری را در آشپزخانه گرفته و جادارتر هستند. مدل های عمودی کابینت های مدرن اغلب برای بخش پائینی آشپزخانه به کار گرفته می شود که باعث خواهد شد آشپزخانه فضای زیباتری داشته باشد. برای اینکه کابینت های مدرن از نظر بصری نیز جلب توجه کنند در آن ها چراغ های ریز ال ای دی قرار داده می شود که باعث ایجاد فضایی شیک در آشپزخانه می شود.

کابینت های ام دی اف در آشپزخانه های ایرانی

در ساخت کابینت های ام دی اف از نئوپان به همراه ورق های ام دی اف استفاده می شود و بر روی آن ها روکشی به عنوان لایه محافظ قرار می گیرد. این مدل از کابینت ها دارای مشتریان و طرفداران مخصوص به خود هستند و تنوع رنگی و زیبایی ظاهری آن ها به گونه ای است که باعث می شود به عنوان بهترین انتخاب در تمامی آشپزخانه ها شناخته شوند.

کابینت های ام دی اف در مقابل رطوبت هوا از مقاومت بیشتری برخوردار هستند و هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی شود به همین دلیل به راحتی می توان آن ها را برای آشپزخانه هایی که دارای رطوبت هستند استفاده کرد. کابینت های ام دی اف دارای ورق های نازک و ضخیم ام دی اف هستند که هریک از آن ها در قسمت های مختلف این مدل از کابینت ها کارایی ویژه خود را دارند و می توانند بهترین پوشش دهی را برای این کابینت ها داشته باشند.

کابینت های ام دی اف برای متقاضیانی که دارای بودجه متوسطی هستند مناسب است. این مدل از کابینت ها در برابر ضربه و یا حرارات نیز استحکام بالاتری دارند به همین دلیل اغلب افراد این مدل از کابینت ها را برای نصب در آشپزخانه انتخاب می کنند.

کابینت های HighGlass

در طراحی کابینت های HighGlass از روکش پلاستیکی و شیشه ای و براق استفاده می شود که موجب شده این مدل از کابینت ها نسبت به کابینت های ام دی اف متمایز باشند. البته در ساخت کابینت های هایگلس HighGlass از ام دی اف استفاده می شود اما ایجاد سطحی براق بر روی آن ها موجب می شود با کابینت های ام دی اف متفاوت باشند. کابینت های HighGlass نیز زیبایی مختص به خود را داشته و افراد با درنظر گرفتن سلیقه و نظر خود می توانند طرح های ساده و یا متنوعی را برای نصب در آشپزخانه انتخاب نمایند. سطح صاف و براقی که بر روی کابینت های HighGlass وجود دارد موجب شده این مدل از کابینت ها به راحتی قابلیت تمیز کردن داشته باشند و هیچ گونه خشی بر آن ها وارد نشود.

سطح صاف و براق کابینت های HighGlass باعث می شود تا نور در فضای آشپزخانه پراکنده شده و به عنوان بهترین گزینه برای آشپزخانه های کم نور به شمار می روند. از دیگر مزایای که در خصوص کابینت های HighGlass عنوان شده امکان تعویض دستگیره های کابینت باتوجه به سلیقه فرد است. افراد می توانند هرمدل دستگیره ای را که تمایل دارند بر روی کابینت های HighGlass نصب کنند. طراحان دکوراسیون کابینت های HighGlass را به افرادی توصیه می کنند که تمایل دارند کابینت های براق و درخشان در آشپزخانه خود داشته باشند.

البته باید این نکته را نیز عنوان کرد هراندازه جنس کابینت HighGlass بیشتر و بهتر باشد به همان میزان نیز کابینت طول عمر بیشتری خواهد داشد. ام دی افی که به عنوان مغز کابینت های HighGlass به کار می رود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و دستگاهی که این قطعات را به یکدیگر پرس می کند به همراه جنس روکش HighGlass و چسبی که استفاده شده می توانند بر روی کیفیت کابینت های HighGlass تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. توجه به جنس کابینت باعث می شود افراد بهترین گزینه را برای نصب در آشپزخانه خود انتخاب کرده و مدت زمان طولانی تری از آن ها استفاده نمایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *