#


استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه

19 نوامبر 2018 بدون نظر 2191 بازدید

استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از رنگ آبی

یکی از رنگ هایی که در خانه می تواند موجب هیجان و جذابیت شود رنگ آبی است. این رنگ دارای شادی و شور خاصی است که استفاده از آن در خانه می تواند هیجانی خاص را برای افراد ایجاد کرده و تاثیرات مثبت بسیاری بر روی روحیه آن ها داشته باشد. در ادامه قصد داریم استفاده از رنگ آبی را در آشپزخانه توضیح دهیم که باعث می شود این بخش از خانه نیز از حالت همیشگی خود خارج شده و خارق العاده به نظر برسد.

استفاده از رنگ آبی در کابینت و دیوار آشپزخانه

رنگ آبی تنها به پذیرایی و اتاق خواب اختصاص ندارد و می توان از آن در آشپزخانه نیز استفاده کرد. کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه می توانند با استفاده از رنگ آبی هماهنگ شده و کاربردی بودن این رنگ را به نمایش بگذارند. برای این کار می توان در خصوص دیوارهای آشپزخانه از کاغذ دیواری به رنگ آبی استفاده کرد و برای کابینت ها نیز تن رنگی نزدیک به آن را درنظر گرفت. این کار باعث می شود فضای آشپزخانه به صورت یکدست دیده شود.

برای جذابیت بیشتر می توان درخصوص دسته های کابینت و یا سینک از رنگ طلایی استفاده کرد و فضای آشپزخانه را به حالت لوکس و کلاسیک در معرض دید قرار داد. رنگ سفید نیز می تواند به زیبایی در کنار رنگ آبی قرار بگیرد و از آن درخصوص کاغذ دیواری استفاده کرد. ابعادی و اندازه ای که آشپزخانه دارد می تواند میزان استفاده از رنگ آبی را نشان دهد، البته می توان از تن رنگی متفاوتی در کنار یکدیگر استفاده کرد که این کار به سلیقه فرد بستگی دارد.

گاز و هود به رنگ آبی

درخصوص طراحی آشپزخانه می توان از ایده های مختلفی استفاده کرد که یکی از مهم ترین آن ها به کارگیری رنگ سفید و یا یک رنگ خنثی به عنوان زمینه این بخش از خانه است. در کنار این رنگ می توانید یک یا دو عنصری که به رنگ آبی است را در کنار رنگ زمینه به کار بگیرید. انجام این کار باعث می شود که فضای مورد نظر به صورت جذابی دیده شود. قرار دادن گاز و هودی که به رنگ آبی است باعث می شود رنگ خنثی موجود در آشپزخانه بیشتر جلب توجه کند. می توان در خصوص طراحی آشپزخانه از سبک های ویژه دکوراسیونی استفاده کرد و رنگ آبی را در کنار دیگر رنگ ها به خوبی نشان داد. کف آشپزخانه نیز از دیگر بخش هایی است که می توان در خصوص آن رنگ آبی را انتخاب کرد و فضایی خاص و ویژه را به وجود آورد.

ایجاد جزیره آبی در آشپزخانه

افرادی که در دکوراسیون طراحی به صورت محتاطانه عمل می کنند می توانند درخصوص طراحی آشپزخانه از یک جزیره که به رنگ آبی است استفاده کنند. این کار باعث می شود تا استفاده از رنگ های ویژه به صورت محدودی در آشپزخانه دیده شوند. استفاده از رنگ آبی در خصوص اپن و یا جزیره باعث می شود که عمده توجهات به سمت این نقطه کانونی جلب شود. بهترین طراحی این است که رنگ آبی را به همراه رنگ سفید و چوب به کار بگیرید تا همنشینی زیبای آن ها را از نزدیک مشاهده نمائید. درخصوص هود نیز می توان از رنگی هماهنگ با جزیره استفاده کرد و رنگ آبی ملایمی را برای دیوار های آشپزخانه به کار برد.

کابینت آبی

استفاده از رنگ آبی در خصوص کابینت های آشپزخانه راه حل دیگری است که باعث می شود این فضا تمامی توجهات را به خود جلب کند. برای این کار دست طراح دکوراسیون باز بوده و می تواند از رنگ آبی تنها در خصوص کابینت های بالایی استفاده کند و با این کار فضایی فانتزی در آشپزخانه به وجود بیاورد. در حالت دیگر می تواند کابینت های پائینی را به جای کابینت های بالایی با رنگ آبی پوشش دهد و حالتی رسمی و بسیار شیک را برای این فضا به وجود بیاورد. البته روش دیگری نیز وجود دارد که در این حالت می توان تمام کابینت ها را با استفاده از رنگ آبی پوشاند که البته این کار موجب ایجاد فضایی مدرن و در عین حال کلاسیک خواهد شد. البته درخصوص استفاده از رنگ آبی باید تعادل حفظ شود تا فضای موجود به صورت زننده و کسل کننده به نظر نرسد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *