#


شناخت انواع پرده در دکوراسیون داخلی

12 نوامبر 2018 بدون نظر 2289 بازدید

شناخت انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده ها نقش به سزایی را برای زیبایی و جلوه یک محیط ایفا می کنند ولی علی رغم اهمیتشان توجه چندانی به آن ها نمی شود. پرده ها هم پوششی برای پنجره ها هستند و هم تنظیم کننده نور و هما به داخل فضا می باشند. طرح و رنگ پرده ها در محیط های مختلف خانه متفاوت است. برای انتخاب طرح و رنگ پرده باید به سبک دکوراسیون منزل و مابقی مبلمان های موجود در فضا توجه کرد که همخوانی با محیط رعایت شود. بهتر این است که برای هر اتاق خوابی پرده ای متفاوت انتخاب شود تا تنوع در محیط را داشته باشیم.
طرح یک پرده می تواند یک اتاق را کوچکتر از میزان موجود نشان دهد و در بعضی از موارد یک انتخاب خوب برای یک محیط کوچک می تواند اتاق را بزرگتر از حالت واقعی که دارد نشان دهد. اگر پنجره مورد نظرتان بزرگ است باید به اندازه ی آن توجه زیادی شود و طرح مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. حتی نوع آستری که برای پرده استفاده می شود مهم است شاید از نظر زیبایی تاثیر زیادی نداشته باشد ولی کنترل کننده نور به داخل فضاست. به طور مثال فضاهایی مانند اتاق خواب باید آستری های ضخیمی داشته باشد تا نور کمتری به داخل فضا وارد شود.

انواع پرده

پرده حریر

پرده های حریر همان طور که از نامشان مشخص است از حریر تهیه می شوند و بسیار نازک است. برای حفظ حریم های شخصی مناسب نیستند مگر از زیر پرده ای برایشان استفاده شود. انتقال نور را به راحتی انجام می دهند. محیط را بسیار سبک و شاداب می کند. این نوع پرده ها انتخاب خوبی برای اتاق های کوچک هستند.

 

پنجره پوش

پنجره پوش ها از تنوع بالایی برخوردار هستند. پنجره پوش ها عموما به اندازه ی خود پنجره ها هستند و برای بالا پایین بردن دیوار پوش ها از قرقره و یا غلتک استفاده می کنند. از جنس های مختلفی نظیر بامبو، مشبک و …. ساخته می شوند.

نورگیرها

نورگیرها پوششی امروزی هستند وقدمت زیادی ندارند. نورگیرها هم می توانند اتاق را تاریک تاریک کنند و هم می توانند نور و هوای کافی را به سمت داخل هدایت کنند. این مدل از پرده ها از متریال هایی چون آهن، چوب و یا وینیل ساخته می شوند. دارای کرکره و یا میله ای است که عامل تنظیم کنندگی نور برای محیط را دارد. به طور معمول برای پنجره های بزرگ به صورت عمودی استفاده می شود و برای پنجره های کوچک افقی کاربرد بیشتری دارد.

والان ها

والان ها بیشتر نقش تزیینی دارند و برای جلوه دادن به محیط و زیباتر کردن فضا استفاده می شود. از پارچه های مختلفی دوخته می شود و در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی می شود. بیشتر برای فضاهای تشریفاتی مانند پذیرایی ها قرار داده می شود و برای فضاهای بزرگ و لوکس از والان های بزرگتر و مجلل تر استفاده می شود.

پرده های مدل آبشاری

پرده هایی چین دار و بلند هستند که جلوه بصری زیبایی دارند و برای سالن های بزرگ پر کاربرد است. این مدل پرده ها از اطراف پنجره به سمت پایین ریزش دارد. این پرده ها با سطح زیرینشان که معمولا حریر و امثال آن هستند اختلاف جنس و رنگ دارند این کار باعث جلوه بیشتر محیط می شود.

پرده های هانیکوم

این پرده ها متناسب برای محیط های طراحی شده به سبک مدرن هستند. این مدل پرده ها دارای رنگ های متنوعی است. قابلیت شست و شو دارند و همین طور قابلیت نصب بر روی پنجره های دو جداره و UPVC را دارند.

کرکره های فلزی

این مدل پرده ها نور را به خوبی کنترل می کنند. پرده های کرکره ای آلمینیومی در دو سایز 25 میلی متری و 16 میلی متر
موجود هستند. این مدل کرکره ها قیمت بسیار مناسبی دارند و بیشتر برای محیط های آشپزخانه و محیط های اداری استفاده می شوند. قابلیت نصب به صورت برقی و کنترل با ریموت را دارند.

مدل شید رول

این مدل پرده ها به پرده های بالارونده معروف هستندو ازاین مدل برای تاریک کردن اتاق می توان کمک گرفت . از مزیت های این مدل پرده می توان به قابل شست و شو بودن و کیفیت و دوام عالی آن ها نام برد. بالا و پایین کردن این پرده ها توسط زننجیر و گاهی ریموت انجام می شود.

مدل زبرا

از پارچه و تور درست می شود و قابلیت تنظیم نور را دارد. این مجموعه شامل طرح ها و رنگ های مختلفی است و نظر هر سلیقه ای را تامین می کند. نگهداری و نصب آن بسیار راحت است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *