#


دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری
9 ژوئن 2017 بدون نظر 1197 بازدید

دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری مناسب

دکوراسیون منزل با کاغذ دیواری مناسب

در دهه های گذشته استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارها چندان رونق نداشت . علت این بی توجهی هم عدم تنوع در رنگ ها و طرح های کاغذهای دیواری بوده ، اما در سال های اخیر کاغذ دیواری ها به دلیل تنوع در رنگ ، شکل و جنس آن ها به یکی از اولین انتخاب های افراد برای پوشش دیوارها تبدیل شده اند . تا جایی که حتی می توان گفت این پوشش کاغذی تا حدود زیادی چای رنگ را نیز گرفته است .

علت دیگری که باعث شده این روزها کاغذ دیواری طرفدار زیادی پیدا کند نصب سریع و آسان آن می ابشد . به علاوه کاغذ دیواری ها بوی تند و تیز و حتی خرابکاری های رنگ را نیز ندارند . قبل از انتخاب کاغذ داواری باید نکاتی را در نظر گرفت که رعایت آن ها باعث می شود از انتخابتا دلزده و پشیمان نشوید .

راهکارهای مفید در انتخاب کاغذ دیواری

ترجیحاً کاغذ دیواری ای که انتخاب می کنید در رنگ با وسایل دکوراسیون تان هماهنگ باشد . قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ وسایل خانه خود توجه کنید . چرا که هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر وسایل علاوه بر اینکه خانه را بی نظم و خسته کننده نشان می دهد برای افراد خانواده احساس آشفتگی و کلافگی نیز ایجاد می کند . بنابراین توجه به هماهنگی رنگ ها از اهمیت بسزایی برخوردار است .

هماهنگی میان نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه

برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد باید کاغذ دیواری هایی که ساده و با نقش و نگار کم هستن استفاده کرد و در مورد خانه هایی که مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان آن را تشکیده داده باید کاغذ دیواری هایی سنگین و با نقو نگارهایی برجسته به کار برد .

از انواع مرغوب کاغذ دیواری استفاده کنید

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

اکثر کاغذ دیواری هایی که امروز در بازار موجودند قابل شست و شو می باشند ولی به خاطر میزان استفاده از پارچه و موادی پی وی سی به دو نوع درجه یک و درجه دو تقسیم می شوند . به این ترتیب است که شاید برای رفع و پاک کردن بعضی لکه ها و کثیفی های روی کاغذ دیواری هنگام شست و سو با مشکل مواجه شوید . بنابراین بهتر است هنگام خرید کاغذ دیواری به این مورد توجه کافی داشته باشید .

کاغذ دیواری هایی با پوشش وینیل بهترین گزینه برای خرید هستند چرا که هم قسمت زیرین و هم قسمت بیرونی این مدل کاغذ دیواری ها از لایه وینیل تشکیل شده است . این پوشش کاغذی علاوه بر اینکه ضد آب می باشد کیفیت بسیار بالایی نیز دارد . فقط از لحاظ قیمتی شاید کمی گران تر از کاغذ دیواری های دیگر باشد که در عوض دارای عمر و دوام بیشتری نیز می باشد .

نکاتی جالب که در مورد کاغذ دیواری نمی دانستید

1-سعی کنید در انتخاب کاغذ دیواری ارتفاع سقف را نیز در نظر بگیرید . برای خانه هایی که دارای سقف بلندی هستند ترجیحاً از کاغذ دیواری هایی که با شکل و خطوط افقی هستند استفاده کنید که موجب کوتاه تر جلوه کردن ارتفاع سقف می شوند ودر ضمن نوعی گرما و صمیمیت رانیز به وجود خواهند آورد . استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار باعث عمق بخشیدن به دیوارها می شود و صدای فضا را نیز جذب می کند .

2- در انتخاب کاغذ دیواری روحیه خود را نیز در نظر بگیرید . برای داشتن فضایی آرام و به دور از شلوغی و بی نظمی ترجیحاً از کاغذ دیواری هایی گلدار با رنگ های ملایم استفاده کنید . اما اگر دوست دارید فضایی پر از انرژی و هیجان داشته باشید کاغذ دیواری هایی که رنگ های شاد و درخشان داشته و دارای طرح های هندسی و هنری هستند به کار ببرید که در این صورت هر بیننده ای را سر ذوق می آورد .

اگر از لحاظ شخصیتی  فردی تنوع طلب هستید و زود از همه چیز دلزده و خسته می شوید پیشنهادی که ما داریم این است که از کاغذ دیواری های ساده با رنگ های ملایم استفاده کنید که هیچ طرح و شکلی نداشته و با هر نوع چیدمان و رنگی هماهنگ می شوند . چرا که استفاده از کاغذ دیواری هاس طرح دار روجیه خاصی را طالب است و هماهنگ کردن این گونه کاغذ دیواری ها با وسایل کمی مشکل به نظر می رسد ممکن است پس از مدتی شما را دچار دلزدگی کند .

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

تناسب میان کاغذ دیواری و کف پوش ها را فراموش نکنید

داشتن هماهنگی میان کاغذ دیواریها به دلیل برخی محاسبات تا حدودی برای افراد گنگ ومبهم است چرا که کاغذ دیواری ها به شکل رول هایی با عرض های مختلف عرضه می گردند و هر شکل و طرحی از کاغذ دیواری متراژ و اندازه ی جدای خود را دارد و چون دیوارهای خانه به طور کامل مستقیم و دارای یک سطح نیستند و بیشتر خانه دارای ستون ها و دیوارهای کاذب و غیر مفید هستند بنابراین هم از رول های بیشتری نسبت به محاسبه شما استفاده می شود و هم در بعضی مواقع کاغذها اضافه می آیند .

برای اینکه کمتر با این مشکل مواجه گردید بهتر است متراژ دیوارها و میزان پرتی ها را به طور کامل اندازه گیری نمایید . در صورت امکان از نصاب کاغذ دیواری بخواهید که اندازه گیری دیوارها را نیز خود او انجام دهد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *