#


طراحی داخل منزل با کاغذ دیواری

دکوراسیون داخلی-کاغذدیواری
27 اکتبر 2018 بدون نظر 2925 بازدید

طراحی داخل منزل با کاغذ دیواری

توضیحات مقدماتی در مورد کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها رایج ترین روش برای جایگزین شدن به جای نقاشی ساختمان هستند. تنوع کاغذ دیواری ها زیاد اند و آگاهی شما برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب نیاز است. در انتخاب کاغذ دیواری هم مانند بقیه ی روش های طراحی اول باید سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید یا حداقل رنگ های مورد علاقه یتان را لیست کنید. برای انتخاب رنگ حتما نورهای موجود در فضا را مد نظر قرار دهید تا محیط تاریک نشود، به وسایل و مبلمان هم توجه داشته باشید تا اگر وسایل محیط شما زیاد است از کاغذ دیواری های شلوغ و با رنگ های تیره استفاده نکنید .
اگر به قدمت کاغذ دیواری بخواهیم توجه داشته باشیم به کشور چین بر می گردد چون هم به تولید کاغذ زودتر از همه ی کشورها دست پیدا کردند و هم بعد از 200 سال توانستند با چسب خاصی که خودشان تولید کردند آن را به دیوار بچسبانند.
کاغذ دیواری در حال حاضر نقش به سزایی در دکوراسیون داخلی ایفا می کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت چاپ طرح های مختلفی از کاغذ دیواری در بازار به چشم می خورد و انتخاب را هم برای طراحان و هم خریداران معمولی سخت می کند.

 

رنگ برای دیوار ها مناسب است در صورتی که شما بخواهید از یک رنگ برای دیوارها انتخاب کنید و یا از دو رنگ ولی اگر تمایل دارید از طرح ها و نقش های خاص برای جلوه دادن به دیوارها انتخاب کنید کاغذ دیواری انتخاب مناسبی است. مورد دیگری که باعث شده عموما ترغیب شوند که کاغذ دیواری را برای فضای اداری و یا مسکونی انتخاب کنند این است که کاغذ دیواری می توانند عیوب روی سطح دیوار را بپوشاند و این امر برای ساختمان های قدیمی که ترک های مویی بر روی آن ها حتی پس از گچکاری و رنگ مجدد پدیدار می وشد راه حل بسیار مناسبی است.

 

نحوه انتخاب کاغذ دیواری

متراژ محلی که می خواهید کاغذ دیواری کنید را در نظر داشته باشید. برای فضاهایی که سقف کوتاهی دارند و یا متراژ کمی دارند از کاغذ دیواری های رنگ روشن و یا راه راه های عمودی برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده می شود. کاغذ دیواری با طرح های شلوغ فضاها را کوچکتر نشان می دهد.
انواع مختلف کاغذ دیواری که در حال حاضر در بازار موجود هستند باعث می شوند تا شما سر در گم شوید برای این که انتخاب مطمئنی را داشته باشید طرح هایی را انتخاب کنید که در طولانی مدت شما را خسته نکند و یا از مد نیافتد.
قبل از انتخاب رنگ کاغذ دیواری به رنگ وسایل خود دقت کنید، اگر در خانه وسایل با یکدیگر هماهنگ نباشند باعث احساس آشفتگی می شود. برای انتخابی با ریسک پذیری کمتر می توانید از رنگ های ملایم تر و طرح های ساده تر استفاده کنید تا قابل ست شدن با هر وسیله ای را داشته باشد.

 

نکاتی در مورد نصب کاغذ دیواری

محاسبه تعداد رول های کاغذ دیواری همیشه برای خریداران یک سوال بزرگ است. ابعاد کاغذ دیواری ها متفاوت هستند ولی به صورت کلی شامل سه دسته می شوند: دسته ی اول که عرض 53 سانتی متر و طول 10 متر دارند نوع دوم عرض 70 سانتی متر و طول 10 متر و نوع سوم عرض 100 سانتی متر و طول 10 متر را دارند.
برای هر کاغذ دیواری با عرض 53 سانتی متر باید طول دیوار را تقسیم بر 5/1 کنید. عرض 70 سانتی متر باید تقسیم بر 10/2 شود و عرض 100 سانتی متر باید تقسیم بر 3 شود. به طور مثال یک دیوار به طول 4 متر نیاز به 2 رول دارد.
این نکته را مد نظر داشته باشید که هنگام خرید حد اقل 1 تا 2 رول اضافی خریداری کنید تا در مواقعی که بخشی از کاغذ دیواری نصب شده پس از گذشت مدت زمانی آسیب دید، بتوانید با آن رول های اضافی محل آسیب دیده را پوشش دهید. اگر این کار انجام نشود ممکن است هنگامی که شما به آن طرح کاغذ دیواری احتیاج داشته باشید درد بازار موجود نباشد.
از ویژگی یک کاغذ دیواری خوب قابل شست و شو بودن آن است نکته ی بسیار مهمی است که در هانگام خرید نباید آن را از یاد ببرید. کاغذذ دیواری هایی که روکش وینیل دارند قابل شست وشو هستند. این نوع کاغذ دیواری ها عموما در مقابل چربی و رطوبت مقاوم اند. ضد لک بودن یک کاغذ دیواری از نکات مثبت آن تلقی می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *