#


درمان برای چاقی

چاقی
29 آگوست 2017 بدون نظر 933 بازدید

درمان برای چاقی

با توجه به درمانگاه Mayo، درمان چاقی دارای دو هدف است:

برای رسیدن به وزن سالم
برای حفظ وزن سالم.

افرادی که چاق هستند اغلب دلسرد می شوند زیرا فکر می کنند که قبل از هر گونه مزایای، باید وزن زیادی را از دست بدهند. این درست نیست. هر فرد چاق که فقط پنج تا ده درصد وزن بدن خود را از دست می دهد، بهبود قابل توجهی در سلامت خواهد داشت – این بدین معنی است که بین 12 تا 25 پوند برای فرد چاق که وزن آن 250 پوند است.

مهم است که بیماران متوجه شوند که کاهش کوچکی در وزن یک شروع خوب و یک دستاورد بزرگ است. کارشناسان متوجه شده اند که افرادی که چاق هستند و به طور مرتب وزن خود را کاهش می دهند، هر هفته یک یا دو پوند ، در حفظ وزن خود، هنگامی که وزن ایده آل خود را به دست آوردند، موفق تر هستند.

با توجه به درمانگاه Mayo، کاهش وزن موفق و دائمی به عنوان یک نتیجه از افزایش فعالیت بدنی، تغییر نحوه و زمان خوردن و تغییر رفتار شما بهترین است.ممکن است برای برخی از بیماران دارو تجویز شود، در حالی که دیگران ممکن است تحت عمل جراحی از دست دادن وزن قرار بگیرند.

تغذیه برای جلوگیری از چاقی

درمانگاه Mayo به افراد چاق توصیه می کند مصرف کل کالری روزانه خود را کاهش دهند و به مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات و دانه های جامد کمک کنند. مهم است که رژیم غذایی شما متنوع باشد – شما هنوز هم باید خود را تغذیه کنید و باید از سلیقه غذاهای مختلف لذت ببرید. مصرف قند، برخی از کربوهیدرات های تصفیه شده و برخی چربی ها باید به طور قابل توجهی کاهش یابد.

در حالت ایده آل، شما باید با پزشک، متخصص تغذیه و / یا یک برنامه شناخته شده کاهش وزن کار کنید.

سعی در از دست دادن وزن به سرعت با رژیم غذایی سنگین دارای خطرات زیر است:

شما ممکن است مشکلات بهداشتی برای خود ایجاد کنید
احتمالا کمبود ویتامین ایجاد می شود
شانس شکست شما به طور قابل توجهی بالاتر است

افرادی که به طور جدی چاق هستند ممکن است رژیم غذایی مایع کم کالری را تجویز کنند. این باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی انجام شود.

فعالیت بدنی

هر چقدر بیشتر بدن فعالیت کند شما کالری بیشتری را می سوزانید، بدن خود را حرکت می دهید. برای از دست دادن یک کیلوگرم چربی شما باید 8000 کالری (1 پوند چربی = 3500 کالری) بسوزانید. راه رفتن به آرامی یک راه خوب برای شروع افزایش فعالیت بدنی شماست اگر چاق هستید. ترکیب فعالیت فیزیکی افزایش یافته با رژیم غذایی مناسب، شانس موفقیت شما در کاهش وزن را به طور موفقیت آمیز و دائمی افزایش می دهد!

سعی کنید فعالیت هایی را که می توانید در روال روزانه خود قرار دهید پیدا کنید. هر چیزی که بخشی از زندگی روزمره شماست، شیوه زندگی فعلی ما بافته شده است، بیشتر احتمال دارد تبدیل به یک عادت طولانی مدت شود. اگر از یک آسانسور استفاده کنید، یک یا دو طبقه قبل از مقصد خود را امتحان کنید و بقیه را بگذرانید. شما می توانید همان زمانی که رانندگی ماشین خود را و یا هر گونه حمل و نقل عمومی را امتحان می کنید – زودتر پیاده شوید و کمی بیشتر راه بروید.

اگر هر یک از فروشگاه های معمولی شما در فاصله پیاده رویاست، سعی کنید ماشین خود را در خانه بگذارید. چندین نظرسنجی نشان داد که اکثر سفرهای شهری خارج از مواقع که عجله داریم کمتر از یک مایل طول می کشد – ما می توانیم همه یک کیلومتر راه برویم.

اگر شما بسیار چاق هستید، ناتوان هستید و یا مشکلات بهداشتی دارید، قبل از افزایش فعالیت بدنی خود با متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

داروهای تجویزی برای از دست دادن وزن

داروهای تجویزی واقعا باید تنها به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شوند. اگر کاهش وزن برای بیمار بسیار سخت است یا اگر چاقی او به چنین نقطه ای رسیده باشد که به طور قابل توجهی سلامتی او را تضعیف کرده است، داروهای تجویزی ممکن است گزینه ای باشند.

با توجه به درمانگاه Mayo، داروهای تجویزی باید در نظر گرفته شوند اگر شرایط زیر وجود داشته باشد:

استراتژی های دیگر برای از دست دادن وزن شکست خورده اند
BMI بیمار بیش از 27 است و همچنین دارای دیابت، فشار خون بالا یا آپنه خواب است.
BMI بیمار بیش از 30 است

دو مورد داروی مجاز پزشک ممکن است در نظر بگیرد: سیبوترامین (Meridia در ایالات متحده آمریکا / کانادا، Reductil در اروپا و بسیاری از جهان) یا Orlistat (Xenical). به یاد داشته باشید که به محض این که مصرف این داروها را متوقف کنید، مشکل اضافه وزن به طور کلی برگشت می یابد – باید به طور نامحدود انجام شود. برخی از بیماران ممکن است به این داروها پاسخ ندهند، در حالی که برخی ممکن است اثرات مفید آنها بعد از چند ماه کاهش یابد.

جراحی از دست دادن وزن (عمل جراحی بارداری)

جراحی از دست دادن وزن (WLS) نیز به عنوان جراحی باریست شناخته می شود. از واژه یونانی می آید که به معنی وزن است.

WLS پیشرفت عملیات سرطان / زخم است که شامل از بین بردن بخشی از معده یا روده کوچک بیمار است. سپس بیماران مبتلا به سرطان و زخم پس از جراحی وزن از دست می دهند. پزشکان تصمیم گرفتند که این روش ممکن است برای بیماران چاق مفید باشد.

جراحی معده به طور فزاینده ای درمانی برای چاقی تبدیل شده است.

در سال 2008 در حدود 220،000 جراحی در ایالات متحده آمریکا انجام گرفت (انجمن آمریکایی جراحی بایپس). همانطور که سطوح چاقی در آمریکا و بسیاری از نقاط دیگر جهان رشد می کند، تعدادی از روش های جراحی نیز وجود دارد.

حدود 15 میلیون نفر در ایالات متحده، چاقی مضر دارند؛ تنها 1٪ از جمعیت واجد شرایط بالینی از چاقی مضر از طریق جراحی درمان می شود. به گفته انجمن آمریکایی جراحی ، وزن متوسط زنانی که جراحی می کنند حدود 300 پوند است.

انجمن آمریکایی جراحی بافتی و متابولیک می گوید جراحی می تواند بیش از 30 بیماری مرتبط با چاقی، از جمله دیابت نوع 2، بیماری قلبی، آپنه خواب، فشار خون بالا و کلسترول بالا را بهبود بخشد یا حل کند.

اساسا جراحی معده یا روده کوچک شما را تغییر می دهد به طوری که در یک نشست قادر به مصرف غذای زیاد نیستید. این باعث کاهش تعداد کل کالری مصرفی هر روز می شود، در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

دو نوع از جراحی های بارداری وجود دارد:

رویه های محدود کننده – این باعث می شود که معده شما کوچکتر شود. پس از عمل، بیمار نمی تواند بیش از یک فنجان غذا را در هر جلسه مصرف کند، که به طور قابل توجهی باعث کاهش مصرف غذا می شود. با گذشت زمان، برخی از معده بیماران ممکن است کشش داشته باشند و به تدریج قادر به مصرف مقادیر بیشتری هستند.

محققان دانشگاه موناش در ملبورن، استرالیا، در مجله Annals of Surgery گزارش دادند که پس از انجام پیگیری 15 ساله در بیماران چاق، لاپاروسکوپی قابل تنظیم در معاینه گوارشی (lapping banding) یک راه حل بلند مدت برای چاقی است. .
روشهای غربالگری – بخشی از دستگاه گوارش، به ویژه قسمت اول روده کوچک (دوازدهه) یا نیمه بخش (jejunum)، کنار گذاشته می شوند. پزشکان همچنین ممکن است اندازه معده را کاهش دهند. این روش عموما موثرتر از روشهای محدود است. با این حال، بیمار در معرض خطر بالایی از کمبود ویتامین / مواد معدنی است زیرا جذب کلی کاهش می یابد.

ترکیب دو هورمون به یک مولکول، درمان احتمالی چاقی

دانشمندان دانشگاه ایندیانا موفق به ترکیب GLP-1، هورمون گوارشی، با هورمون استروژن و با درمان چاقی امیدوار کننده در آزمایش حیوانی مواجه شدند.

یافته های آنها در مجله Nature Medicine منتشر شد (نوامبر 2012).

نویسندگان نوشتند: “ما دریافتیم که ترکیب هورمون ها به عنوان یک مولکول یک بار باعث افزایش کارآیی و ایمنی آنها شد. این ترکیب توانایی کاهش وزن بدن و توانایی مدیریت گلوکز را افزایش می دهد و بدون نشان دادن سمیت های مشخص شده در ارتباط با استروژن است . ”

دانشمندان بر این باورند که ترکیبی از هورمونهای هسته ای و دیگر پپتیدها به عنوان مواد برای استفاده درمانی فرصت مهمی و امیدواری برای تحقیق است.

ساخت سلول های سفید بیشتر شبیه به سلول های قهوه ای است

دانشمندان مدرسه پزشکی Perelman یک پروتئین را انتخاب کردند که تعیین می کند که آیا سلول های چربی پیش ماده سلول های چربی سفید یا قهوه ای می شوند.

سلول های چربی قهوه کالری را می چیند، آنها گرما تولید می کنند
سلول های چربی سفید کالری هایی را در ذخایر کاملا آشکار نگه می دارند که تعداد بیشتری از افراد چاق را تهدید می کند

آنها تعجب می کنند که آیا ممکن است سلول های چربی سفید را دوباره تغییر دهیم تا سلول های چربی قهوه ای کمی بیشتر شوند.

پاتریک سیل، پژوهشگر ارشد، توضیح داد که سلول های چربی قهوه ای، که حرارت را در بدن تولید می کنند، در برابر چاقی و همچنین دیابت نوع 2 محافظت شده هستند.

خطرات بهداشتی مرتبط با چاقی

دژنراسیون استخوان و غضروف (استئوآرتریت)

چاقی یکی از عوامل خطر مهم برای استئوآرتریت در بسیاری از مفاصل، به ویژه در مفصل زانو (مهمترین محل برای استئوآرتریت) است. چاقی 9 برابر خطر ابتلا به استئوآرتریت مفصلی زانو را در زنان افزایش می دهد.

خطر ابتلا به استئوآرتریت نیز به چاقی برای دیگر مفاصل مرتبط است. یک مطالعه اخیر نشان داده است که چاقی یک عامل تعیین کننده قوی استئوآرتریت پایه انگشت شست در هر دو جنس است. داده ها نشان می دهد که عوامل متابولیکی و مکانیکی اثرات چاقی در مفصل ها را در بر می گیرد (دانشگاه بریستول).

بیماری قلبی عروقی

چاقی خطر مرتبط با بیماری قلبی عروقی را در بر می گیرد. به طور عمده به عنوان یک نتیجه از این، بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر با چاقی بیش از حد رخ می دهد.

بیماری کیسه صفرا

داشتن اضافه وزن یک عامل خطر مهم برای سنگ های صفراوی است. در چنین مواردی، کبد بیش از حد تولید کلسترول، که پس از آن به صفرا منتقل می شود و باعث ایجاد اشباع بیش از حد می شود. برخی شواهد نشان می دهد که عوامل غذایی خاص (چربی های اشباع شده و قندهای تصفیه شده) در این موارد مجرم اصلی هستند (مرکز پزشکی مرکز مریلند)

فشار خون بالا

دلایل متعددی وجود دارد که چرا چاقی باعث فشار خون بالا می شود، اما به نظر می رسد که بافت چربی اضافی مواد را که توسط کلیه ها عمل می کنند، منجر به فشار خون بالا می شود. علاوه بر این، با چاقی مقادیر تولید انسولین بیشتر است. انسولین بیش از حد باعث افزایش فشار خون می شود.

کلسترول بالا، سطح بالای تری گلیسیرید (دیس لیپیدمی)

دیس لیپیدمی اولیه مرتبط با چاقی با افزایش تری گلیسیرید، کاهش HDL و ترکیبات غیر طبیعی LDL مشخص می شود.

مشکلات تنفسی

چاقی همچنین می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند. تنفس دشوار است زیرا ریه ها کوچک می شوند و دیواره قفسه سینه بسیار سنگین می شود و تنفس را سخت می کند.

چندین سرطان

در سال 2002، حدود 41،000 مورد جدید سرطان در ایالات متحده آمریکا به علت چاقی بود. به عبارت دیگر، حدود 3.2 درصد از همه سرطان های جدید با چاقی مرتبط است.

آپنه خواب

چاقی با آپنه خواب مرتبط است. همچنين کاهش وزن با کاهش قابل توجه در شدت آپنه خواب همراه است.

سکته مغزی

افزایش میزان چاقی با سکته های بیشتر در بین زنان 35 تا 54 ساله ارتباط داشته است.

دیابت نوع 2

یکی از قوی ترین عوامل خطر برای دیابت نوع 2، چاقی است و این نیز یکی از قابل کنترل ترین ها است زیرا می تواند تا حدی از طریق رژیم غذایی و ورزش کنترل شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *