#


چه رازی در زیبایی و اندام شکیرا وجود دارد؟

17 اکتبر 2018 بدون نظر 4039 بازدید

چه رازی در زیبایی و اندام شکیرا وجود دارد؟

ترفندهای شکیرا برای داشتن زیبایی و تناسب اندام

شکیرا خواننده، ترانه ‌سرا، طراح رقص، رقصنده، مدل و تهیه‌ کننده  پر طرفدار کلمبیایی است. وی به عنوان یکی از خوش اندام ترین هنرمندان به حساب می آید که حتی بعد از دو بار زایمان کردن، باز هم اندام زیبای خودش را حفظ نموده است. چنانچه علاقه مندید که با اسرار زیبایی و تناسب اندام این خواننده معروف آشنا شوید، مصاحبه ای با وی انجام شده است که دانستن جواب های آن خالی از لطف نیست.ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

علت خوش اندامی شما چیست؟

من در طول روز به اندازه کافی ورزش می کنم، به غیر از آن یک برنامه غذایی مناسب را دنبال می کنم. من در هفته پنج تا شش روز بخه صورت منظم ورزش می کنم. این روش زندگی من محدود به یک زمان خاص به عنوان مثال یک یا دو هفته نمی شود، بلکه من با این روش زندگی، به این سن رسیده ام.

چه ورزش هایی را انجام می دهی؟

من به صورت منظم در هفته یک مرتبه ورزش های هوازی انجام می دهم، به طور مثال یک ساعت روی تردمیل راه می روم. در هفته سه مرتبه تمرین رقص دارم. یک یا دو بار در هفته هم هر کدام به مدت 45 دقیقه انجام حرکات کششی را در برنامه ورزرشی خود دارم. هر چند این را هم باید بگویم که من ورزش های هوازی را تقریباً هر روز انجام می دهم. در اصل ورزش قسمتی جدا نشدنی از زندگی من شده است.

از این مقدار زیاد ورزش خسته نمی شوی؟

ممکن است گاهی اوقات همه ی این ورزش ها به شش ساعت در هفته هم نرسد ولی موردی که اهمیت دارد این است که من همه ی سعی خودم را می کنم تا از هر فرصتی که برایم پیش می آید جهت ورزش کردن استفاده نمایم. گاهی اوقات من وقت مناسب را برای ورزش کردن ندارم، ولی از همان وقت کم هم استفاده می کنم. به عقیده من ده دقیقه ورزش بهتر از ورزش نکردن است.

داشتن تناسب اندام، با وجود دارا بودن دو فرزند، واقعاً سخت است ولی تو به برنامه غذایی و ورزش خودت آگاهی کامل داری و تحت هر شرایطی از آن ها غافل نمی شوی. چطور موفق شدی تناسب اندامت را بعد از به دنیا آوردن فرزند دوم، حفظ کنی؟

ورزش من بعد از به دنیا آدن فرزند دومم به طور کلی تغییر کرد. من به وقت و تمرکز بیشتری برای ورزش کردن احتیاج داشتم. در واقع لاغر کردن شکم بعد از بارداری خیلی دشوار بود، به این دلیل که من مجبور بودم ماهیچه های شکمم را قوی کنم.

برنامه غذایی شما چگونه است؟ چه مواد غذایی مصرف می کنی؟

من تلاش می کنم که همواره از غذاهایی که خودم آن ها را درست می کنم مصرف کنم. به عنوان مثال وقتی که به اسپانیا می روم، غذاهایم را همراه خودم می برم. من غذاهایم را با روغن نارگیل می پزم و از نان های رژیمی، مخصوصاً آن هایی که آرد ندارند، استفاده می کنم. آرد یکی از مواد حساسیت زا و فرآوری شده است و می تواند مثل شکر در بدن شما عمل کند. من ژامبون را خیلی دوست دارم ولی تلاش می کنم که آن را از ماهی یا مرغ تازه تهیه کنم. اسنک هایی که من استفاده می کنم هم دارای چیپس جلبک دریایی، کلم و گرانولاست.

من علاوه بر وعده های اصلی غذا، دو تا سه وعده غذایی کوچک هم در طول روز می خورم. در اصل من هر دو تا سه ساعت یک بار اسنک می خورم تا از گرسنگی و به دنبال آن پرخوری بعد آن، جلوگیری نمایم.

در هر سه وعده غذایی اصلی من، باید حتما پروتئین وجود داشته باشد. برای اسنک هم اصولا سبزیجات و میوه های تازه ای که کلسیم کمی دارند، استفاده می کنم.

در ساعت چهار بعد از ظهر که معمولا مردم به سراغ خوردن قهوه و کیک می روند، من سوپ می خورم چون نه تنها ارزش غذایی دارد بلکه مرا تا شام هم سیر نگاه می دارد. غیر از اینها، خیلی زود و سریع، ظرف پانزده دقیقه، هم آماده می شود.

پس تکلیف خوراکی های خوشمزه چه می شود؟

مردم همواره نگران مقدار کالری دریافتی خود هستند. آن ها گمان می کنند که فقط با گرسنگی کشیدن، به لاغری می رسند ولی چیزی که مهم است، انتخاب صحیح مواد غذایی است. من و بچه هایم زمان های زیادی را در آشپزخانه می گذرانیم، به عنوان مثال با هم کیک، شیک یا پنکیک پروتئین درست می کنیم. به همین ترتیب باید مواد غذایی مان را درست انتخاب کنیم. هر چند من تاکنون خودم آشپزی می کردم ولی به تازگی یک آشپز استخدام کرده ام.

خوش اندام بودن چه تاثیری روی اعتماد به نفس دارد؟

به عقیده من تاثیر بسیار زیادی دارد. هنگامی که ما ورزش می کنیم نسبت به اندام خود احساس بهتری داریم و همین مسئله در افزایش اعتماد به نفس مان اثرگذار است.

آیا علاقه تو به ورزش کردن به صورت ذاتی ست؟

من واقعا به ورزش علاقه زیادی دارم. برخی از افراد به ورزش کردن علاقه ای نشان نمی دهند ولی این طور که مشخص است علاقه من به ورزش ذاتی ست. ورزش کردن برای من به عنوان یک باید نیست، بلکه من به ورزش مانند یک سرگرمی یا خوشگذرانی نگاه می کنم.

مسئله ای که در ورزش کردن اهمیت دارد، تدوام آن است. هر چند باید شدت ورزش را هم در نظر داشته باشیم. روزی پیش می آید که ما انرژی بسیار زیادی برای انجام ورزش های سنگین داریم و یک روز هم حس ورزش به سراغ آدم نمی آید، پس این خود ما هستیم که باید این مسئله را تشخیص دهیم و بر اساس توانایی که در خود احساس می کنیم ورزش نماییم. به عنوان مثا من بعضی روزها که وزنه همیشگی ام را بلند می کنم و متوجه می شوم که ضربان قلبم هیچ تغییری نمی کند، در این لحظه است که آن را با وزنه ای سنگین تر عوض می کنم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *