#


پیاده روی راهی برای کاهش وزن

17 دسامبر 2018 بدون نظر 1711 بازدید

پیاده روی راهی برای کاهش وزن

پیاده روی راهی برای کاهش وزن

 پیاده روی یکی از ورزش هایی است که اغلب پزشکان برای کاهش وزن و داشتن بدنی سالم توصیه می کنند. پیاده روی به عنوان ورزشی هوازی شناخته می شود که در امر کالری سوزی تاثیر بسیار زیادی دارد. اطلاع از این مساله که در طول روز چقدر باید پیاده روی کرد تا وزن بدن در کمترین زمان کاهش پیدا کند موضوعی است که باید به آن توجه کافی داشت. در ادامه نکاتی را مطرح کرده ایم که اصول پیاده روی و کم کردن وزن را بیان می کند.

در طول روز باید1500 قدم پیاده روی کرد

اغلب افراد به تعداد قدم هایی که در طول روز برمی دارند نداشته و آن ها را محاسبه نمی کنند. از این به بعد هربار که پیاده روی می کنید بهتر است قدم های خود را بشمارید. اگر تمایل دارید با استفاده از پیاده روی وزن خود را کم کنید باید در طول روز حدود1500 قدم بردارید. البته بهتر است هیچ گونه فشاری به خودتان وارد نکنید. بهتر است به تدریج تعداد قدم های خود را افزایش داده و به1500 قدم برسانید. اگر خلاف این نکته عمل کنید بدن تان با فشار بسیاری مواجه خواهد شد و آسیب های جبران ناپذیری به بدنتان وارد می شود.

از دیگر مواردی که در پیاده روی باید به آن توجه داشت ثبات است. اگر قرار است روزی3000 قدم بردارید بهتر است به آن توجه داشته و یک روز این تعداد را کاهش نداده و روز دیگر آن را بیش از حد افزایش دهید. اگر در برنامه خود ثبات داشته باشید می توانید با موفقیت بیشتری مواجه شوید.

استفاده از اپلیکیشن ها

اگر از اپلیکیشن ها و ساعت های مچی هوشمند استفاده کنید می توانید تعداد قدم های خود را در طول روز بشمارید. اپلیکیشن های جدیدی که وارد بازار شده اند می توانند تعداد قدم ها را به صورت دقیق شمرده و میزان کالری مصرفی را نشان می دهند. مسافتی که پیاده روی کرده اید در این اپلیکیشن ها محاسبه شده و ضربان قلب اندازه گیری می شوند. با استفاده از اپلیکیشن ها می توان برنامه را به صورت دقیق تری ادامه داد.

در روز3 مرتبه و هردفعه حدود20 دقیقه پیاده روی کنید

احتمالا با این سوال مواجه شده اید که برای لاغری چه میزان باید راه رفت؟ برای اینکه بتوانید خود را لاغر کنید باید در طول روز3 بار و هر دفعه حدود20 دقیقه پیاده روی کنید. براساس تحقیقات انجام شده افرادی که پس از غذا حدود15 دقیقه پیاده روی می کنند دارای قند خون طبیعی تری درمقایسه با افرادی هستند که حدود45 دقیقه در ساعات دیگر قدم می زنند.

حدود3 بار در طول هفته و هربار به مدت45 دقیقه با سرعت بالا پیاده روی کنید

راه رفتن و پیاده روی باید به صورتی باشد که ضربان قلب را افزایش دهد. اگر این حالت ایجاد نشود عمل چربی سوزی ممکن نخواهد شد و دراصل چربی های بدن زمانی شروع به سوختن می کنند که ضربان قلب فرد حدود60 تا70 درصد بالاتر از حدمعمول باشد. در این حالت کالری بیشتری می سوزد و عمل لاغری نیز در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم در طول هفته حداقل سه مرتبه را به میزان45 دقیقه و با سرعت بالا پیاده روی کنید تا نتیجه دلخواه به دست بیاید.

پیاده روی بر روی سطح شیبدار

افرادی که تمایل دارند وزن خود را در کمترین زمان کاهش دهند باید در طول هفته حداقل یکبار را بر روی سطح شیبدار همچون کوه و یا تردمیل قدم بردارند تا فشار لازم به بدن وارد شده و بدن از حالت طبیعی و صافی که دارد خارج شود. زمانی که بر روی سطح شیبدار قدم بردارید متابولیسم بدن سرعت بالاتری داشته و متعاقبا کالری بیشتری نیز سوزانده خواهد شد. این کار در عضله سازی نیز موثر خواهد بود و می تواند سلامت بدن را تضمین کند.

سرعت خود را تغییر دهید

برای اینکه بتوانید مراحل کالری سوزی را به بهترین شکل انجام دهید باید در هنگام پیاده روی سرعت خود را تغییر داده و با سرعت بیشتری پیاده روی کنید. به طور مثال پس از10 دقیقه که پیاده روی کردید باید سرعت خود را کمی افزایش داده و پس از آن مجددا سرعت خود را کاهش دهید. زمانی که ضربان با تغییر مواجه شود روند چربی سوزی نیز بیشتر خواهد شد و فرد می تواند کالری بیشتری را از بین ببرد.

انجام حرکت ورزشی

پیاده روی به تنهایی نمی تواند وزن را کاهش دهد. برای اینکه پیاده روی تاثیر بیشتری بر روی کاهش وزن داشته باشد باید هر از گاهی دست از راه رفتن کشیده و چند حرکت ورزشی را انجام داد. به طور مثال می توان به اسکوات، پلانک و یا پوش آب حرکات ورزشی ایده آلی هستند که علاوه بر افزایش ضربان قلب باعی فرم دهی به اندام نیز خواهد شد. علاوه براین پیاده روی باعث می شود تا فرد از کسالت خارج شده و جذاب تر به نظر برسد. این نکته را باید به خاطر داشته باشید که پس از اتمام فعالیت های بدنی باید چند حرکت کششی نیز انجام داد تا بدن آمادگی خود را حفظ کند. توجه به تمام موارد موجب می شود افراد در کمترین زمان بهترین نتیجه را دریافت کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *