#


اهمیت وجود عضلات

عضلات
31 آگوست 2017 بدون نظر 1107 بازدید

اهمیت وجود عضلات

عضلات و عصب ها به ما اجازه می دهند که بدنمان را حرکت دهیم. آنها اندامهای داخلی ما را به کار می گیرند. بدن انسان دارای بیش از 600 عضله است که حدود 40 درصد از وزن بدن ما را تشکیل می دهند.

تمام عضلات از یک نوع بافت الاستیک ساخته شده اند.

هر عضله شامل هزاران یا ده ها هزار الیاف کوچک است. هر فیبر عضله حدود 40 میلی متر طول دارد. این شامل رشته های کوچک فیبریل است.

هر فیبر عضله به وسیله یک عصب فرمان داده می شود که باعث می شود ارتباط آن باشد. قدرت عضلانی عمدتا بستگی به تعداد الیاف موجود دارد.

برای سوختن یک عضله، بدن متابولیزه غذا را برای تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) متمرکز می کند و سلول های عضلانی ATP را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.

مطالب این مقاله:

انواع ماهیچه
چه چیزی می تواند با عضلات اشتباه باشد؟
رشد عضلات از طریق ورزش

انواع ماهیچه

عضلات برای حركت، وضعيت و كاركردهاي داخلي بدن نقش كليدي دارند.

انسانها و دیگر مهره داران دارای عضلات اسکلتی، صاف و قلب هستند.

عضلات اسکلتی

عضلات اسکلتی قسمت های خارجی بدن و اندام را حرکت می دهند. ماهیچه های اسکلتی استخوان ها را پوشش می دهند و بدن را شکل می دهند.

برای هر عضله اسکلتی در بدن انسان در یک طرف در طرف دیگر عضله یکسان وجود دارد. حدود 320 جفت عضلات دو طرفه مشابه وجود دارد. هنگامی که یک عضله منقبض می شود، دیگری منبسط می شود، و این اجازه می دهد تا حرکت کنیم.

عضلات به تاندون های قوی متصل می شوند و تاندون ها به استخوان وابسته می شوند یا به طور مستقیم متصل می شوند. تاندون ها در مفاصل گسترش می یابند، و این کمک می کند که مفاصل پایدار باشند. ما آگاهانه عضله اسکلتی را کنترل می کنیم.

بیشتر جنبش هایی که می بینیم وقتی که عضلات اسکلتی منقبض می شوند رخ می دهند. اینها عبارتند از حرکت چشمان ما، سر، بازوها، انگشتان، در حال اجرا، راه رفتن و صحبت کردن.

عبارات صورت، مانند لبخند، خشن، دهان و حرکات زبان، توسط عضلات اسکلتی کنترل می شوند.

ماهیچه های اسکلتی به طور مداوم تنظیمات کوچک را برای حفظ حالت می کنند. آنها یک نفر را مستقیما نگه می دارند یا سر خود را در یک موقعیت نگه می دارند. استخوان ها باید در جای مناسب نگه داشته شوند تا مفاصل ناپدید نشوند. عضلات اسکلتی و تاندون ها این کار را انجام می دهند.

عضلات اسکلتی هنگامی که قراردادن و آزاد می شوند، گرما تولید می کنند. این به حفظ دمای بدن کمک می کند. تقریبا 85 درصد گرما تولید شده توسط بدن به علت انقباض ماهیچه ای است.
انواع ماهیچه اسکلتی

عضلات اسکلتی به انواع مختلف تقسیم می شوند.

دو نوع اصلی، عضلات تند و سریع است.

نوع I، قرمز و یا آهسته کشش عضلات: این ها متراکم و دارای مویرگ ها هستند. آنها غنی از میوگلوبین و میتوکندری هستند. این رنگ قرمز آنهاست. این نوع ماهیچه می تواند برای مدت طولانی بدون تلاش زیادی قرارد کند. عضلات نوع I می توانند فعالیت هوازی را با استفاده از کربوهیدرات ها و چربی ها به عنوان سوخت حفظ کنند.

عضلات شکم سریع نوع II: این عضلات می توانند به سرعت و با نیروی زیادی قرارداد کنند. انقباض قوی اما کوتاه مدت است. این نوع عضله مسئول اکثر قدرت عضلانی ما و افزایش وزن ما پس از دوره های تمرین وزن است. این کمترین حجم در میوگلوبین و میتوکندری است.
عضلات رانده شده

ماهیچه های اسکلتی عضلات رشته ای هستند. آنها شامل هزاران سارکومر یا واحدهای عضلانی می شوند. عضلات صاف نیستند.

یک عضله اسرار آمیز در زیر میکروسکوپ به نظر می رسد، زیرا هر سارکومر از نوارهای موازی از مواد مختلف ساخته شده است.

هنگامی که گروههای سارکومر در حالت استراحت یا پوسیدگی قرار می گیرند، کلیه عضلات گسترش می یابد یا آرام می شوند.

نوارهای مختلف در هر عضله تعامل دارند، به این طریق عضلات قادر به حرکت قدرتمند و مسطح می شوند.

عضلات قلب

عضلات قلبی مسئول ضربان قلب هستند. آنها تنها در قلب وجود دارند.

عضلات قلب بدون توقف، روز و شب کار می کنند. آنها به طور خودکار کار می کنند، اما در ساختار مشابه با عضلات اسکلتی مشابه هستند. آنها گاهی به عنوان عضلات رگه ای طبقه بندی می شوند.

آنها قرارداد قلب را ایجاد می کنند تا قلب بتواند خون ما را فشار دهد و آزاد شود تا قلب بتواند دوباره خون را پر کند.

عضلات صاف

ماهیچه های صاف مسئول حرکت در معده، روده، قلب، شریان ها و اندام های توخالی هستند. ماهیچه های صاف در روده نیز عضلات احشایی نامیده می شود.

این عضلات به طور خودکار فعال می شوند. ما نمی دانیم که ما از آنها استفاده می کنیم. برخلاف عضلات اسکلتی، آنها به اندیشه آگاهانه وابسته نیستند.

ماهیچه های صاف در دیواره های روده قرارداد می خورند و غذا را به جلو می برند. در طول زایمان، عضلات صاف در رحم زن منفبض می شوند. مردمک چشم ما بسته به اینکه چقدر نور وجود دارد، کوچک می شود و گسترش می یابد. این حرکات به حرکات عضلانی صاف بستگی دارد.

عضلات صاف نیز در داخل دیواره های مثانه، برونش ها، و آرکیتر پیل در پوست وجود دارند که باعث می شود موها بلند شوند.

چه مشکلی می تواند در عضلات ایجاد شود؟

طیف گسترده ای از مشکلات می تواند با عضلات ایجاد شود.

برخی از موارد رایج عبارتند از:

کشش قبل از ورزش می تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلانی کمک کند.

گرفتگی عضلات، یا اسب های چارلی: این می تواند از کم آبی بدن، عضلات گوساله تنگ، سطوح پتاسیم یا منیزیم، اختلالات نورولوژیک یا متابولیکی یا بعضی داروها ناشی شود.

اختلالات عضلانی مادرزادی: برخی افراد با عضلات یا گروهی از عضلات رشد می کنند که به درستی رشد نمی کنند. این می تواند یک مشکل جداگانه یا بخشی از یک سندرم باشد.

ضعف ماهیچه: مشکلات سیستم عصبی می تواند به این معنی باشد که پیام ها به طور موثر بین مغز و عضلات انتقال نمی یابند.

این می تواند در نقص عملکرد نورون های حرکتی بالا و یا پایین تر یا شرایطی مانند میستنی گراویس اتفاق بیفتد که در ناحیه ای که اعصاب به عضلات پیوند می خورد، تاثیر می گذارد. سکته مغزی، فشرده سازی نخاع و مولتیپل اسکلروز میتواند منجر به ضعف عضلانی شود.

اگر یک بیمار به دنبال کمک پزشکی برای ضعف عضلانی باشد، پزشک یک معاینه فیزیکی را انجام می دهد و قدرت عضلات بیمار را قبل از تعیین اینکه آیا آزمایش های اضافی مورد نیاز است، انجام دهند.

یک مقیاس جهانی برای آزمایش قدرت عضلانی به شرح زیر است:

0: انقباض عضلانی قابل مشاهده نیست

1: انقباض عضلانی قابل مشاهده با حرکات بدون ردیابی

2: حرکت اندام، اما نه در برابر گرانش

3: جنبش علیه گرانش اما مقاومت کم است

4: ایجاد مقاومت در برابر حداقل طرف در فرد

5: قدرت کامل

اگر یک پزشک شواهدی از ضعف عضلانی را پیدا کند، ممکن است آنها را آزمایش کند تا مشکل اصلی را پیدا کند. درمان به علت بستگی دارد.

درد عضلانی می تواند نشانه ای از عفونت یا آسیب باشد.

درمان آسیب عضلانی

یخ می تواند به کاهش درد عضلانی کمک کند.

برای رفع علائم آسیب عضلانی، کار های زیر را انجام دهید:

استراحت: از فعالیت بدنی دوری کنید
یخ: یک بسته یخ را چندین بار در روز به مدت 20 دقیقه بگذارید
فشرده سازی: یک باند فشرده می تواند تورم را کاهش دهد
ارتفاع: قسمت آسیب دیده را برای کاهش تورم بالا ببرید.

اگر یک فرد درد عضلانی شدید و غیر قابل توضیح را تجربه کند، ضعف عضلانی، به خصوص اگر دچار تنفس نیز باشد، مهم است که در اسرع وقت دکتر را ببینید.

رشد عضلات از طریق ورزش

توسعه عضلات از طریق ورزش می تواند سلامت قلب و عروق، سلامت استخوان و رفاه عمومی را بهبود بخشد، و می تواند قدرت و استقامت را افزایش دهد.

انواع مختلف ورزش وجود دارد.

تمرین هوازی: جلسات طولانی مدت با سطوح متوسط و پایین تمرین است. ماهیچه ها به خوبی از ظرفیت حداکثر قدرت خود استفاده می کنند. یک ماراتن نمونه ای از فعالیت هوازی طولانی مدت است.

فعالیت های هوازی عمدتا بر سیستم هوازی بدن و یا اکسیژن تأثیر می گذارد. آنها از یک نسبت بالاتر از فیبرهای عضلانی نوع 1 “آهسته” استفاده می کنند. مصرف انرژی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین می آید. بدن مقدار زیادی اکسیژن تولید می کند و اسید لاکتیک بسیار کمی تولید می کند.

ورزش بی هوازی: ماهیچه ها به شدت در سطح نزدیک به حداکثر قدرت خود قرار می گیرند. ورزشکاران که قصد بهبود قدرت، سرعت خود را دارند، تمرکز بیشتری بر این نوع تمرین خواهند داشت.

یک فعالیت بی هوازی تنها از چند ثانیه تا حداکثر 2 دقیقه طول می کشد.

نمونه هایی از جمله وزنه زدن ، با حداکثر سرعت دویدن، بالا رفتن از کوه، و پریدن روی طناب است.

ورزش بی هوازی استفاده بیشتی از الیاف عضلانی سریع تری نوع 2 می کند. منابع سوخت اصلی ATP یا گلوکز هستند. کمتر از اکسیژن، چربی و پروتئین استفاده شده است. این نوع فعالیت باعث تولید مقدار زیادی اسید لاکتیک می شود.

تمرینات بی هوازی بدن را قوی تر می کند، اما تمرینات هوازی آن را مناسب تر می کند.

برای حفظ عضلات سالم، ورزش منظم و خوردن یک رژیم سالم و متعادل، مهم است.

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی توصیه می شود حداقل دو بار در هفته تمرینات تقویت عضلات برای گروه های عضلانی عمده – پاها، لگن، قفسه سینه، شکم، پشت، شانه ها و بازوها را توصیه کنید.

این می تواند از طریق بلند کردن وزن، استفاده از مقاومت، یا کارهای روزمره مانند باغبانی یا حمل مواد غذایی باشد.

پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی برای ساخت عضلات ضروری است. آکادمی نشان می دهد که 10 تا 35 درصد کل کالری باید پروتئین باشد، اما نه بیشتر.

آنها توصیه می کنند کربوهیدرات هایی با کیفیت و کم کیفیت مانند نان کامل کره و شیر و ماست کم چرب داشته باشند. در حالی که فیبر مهم است، آنها پیشنهاد می کنند غذاهایی با فیبر بالا فقط قبل از ورزش یا در طول ورزش استفاده شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *