#


نقد و بررسی تویوتا پریوس( Toyota Prius)

نقد و بررسی تویوتا پریوس( Toyota Prius)
31 جولای 2017 بدون نظر 2287 بازدید

نقد و بررسی تویوتا پریوس( Toyota Prius)

خودروهای هیبریدی به طور کلی و مخصوصا تویوتا پریوس به طور خاص بخشی از ساختار و جلوه خودرو را عوض کرده اند . فراموش نکنید که Prius اصلی در ژاپن کمتر از 20 سال پیش فروخته می شد. و تا سال 2000 به آمریکا نرفت.با این حال از سال 1997، تویوتا بیش از 5 میلیون پری از مدل های مختلف در سراسر جهان را فروخته است  و به عنوان یک مدل اصلی، هر 6 سال یکبار به طور منظم به روز می شود، بنابراین ما در اینجا برای بررسی  نسخه 2016 هستیم.

مانند بسیاری از سدان های سنتی سال گذشته، Prius جدید بلند تر، پایین تر وعریض تر است. افزایش طول 2.3 اینچ، در حالی که دو بعد دیگر تنها با 0.6 اینچ تغییر می کنند، اما در حالت کلی “16 Prius” یک ظاهر دوست داشتنی و باطنی نیرومند و قدرتمند داشته است. در حالی که مشخصات کلی آن از سال 2004 همچنان یکسان است.اما در پریوس نسل دوم به بعد پانل های بدنه دارای چند قسمت انحنا دار و صیقلی و براق هستند که برای ایجاد علاقه بصری بیشتر قرار گرفته اند. چراغهای LED و چراغهای عقب کوچک هر دو کوچکتر و متمایز تر از مدل فعلی هستند و هودلین به طور قابل توجهی پایین تر است.

نقد و بررسی تویوتا پریوس( Toyota Prius)نقد و بررسی تویوتا پریوس( Toyota Prius)

(TNGA (Toyota New Global Architecture را احساس کنید!!

این ظاهر زیبا چیزی بیشتر از تزیین و آرایش است، چرا که مدل جدید دارای مرکز ثقل پایین تر از یک اینچ است، به لطف TNGA جدید (پلتفرم معماری جهانی جدید تویوتا ) که از فولاد با مقاومت بالا استفاده می کند 60 درصد بیشتر استحکام پیچشی را تحمل می کند. با استفاده از این پلت فرم، Prius نیز دارای یک سیستم تعلیق عقب چند لایه است که از مدل قبلی سنگین تر است اما دارای هندسه تعلیق مطلوب تر برای سیستم فرمان است. این تعلیق سنگین تر، همراه با انتقال باتری های هیبریدی از ناحیه ی زیر صندوق عقب به زیر صندلی عقب، احتمالا بیشتر از قبل مرکز ثقل را کاهش می دهد.
فضای نشیمن به طور كلی كوچكتر از قبل است، اما فضای صندوق عقب از 22 تا 25 فوت مکعب افزایش یافته است و حتی در برخی از نسخه ها نیز بیشتر شده است. در فضای داخلی خودرو، پریوس جدید سیستم سنتی مرکزی را حفظ می کند، اما داشبورد در حال حاظر به درب ها نزدیکتر شده است و دارای نمایشگر مرکزی بسیار برجسته تر با کنترل های HVAC است. با این حال، بالای صفحه داشبورد هنوز پلاستیکی سخت با پوشش نرم است.

البته، با داشتن یک Prius، همیشه تاکید بر روی بهره وری بیشتراست که با نیروی برق پیشرفته آن به دست آمده است. این مدل جدید، یک نسخه به روز شده از موتور Atkinson-cycle است که همراه با سیستم خنک کننده، گاز احتراق خروجی خودرو را با استفاده از سیستم چرخشی گازی خنک میکند. همچنین از ویژگی احتراق سریع تر به دلیل مجراهای ورودی بهترکه باعث افزایش غلظت در اتاق های احتراق می شود، استفاده می کند. طبق گفته Kentarou Tomo، یکی از”استاد بزرگ ها”، بله، که واقعا یکی از عناوینش است – در بخش مهندسی Hybrid Engine، موتور جدید ،مثل موتور دیزل در اوج میزان مصرف و درصد بازده 40 است. در حالتی که خودرو در حداکثر گشتاور 105 پوند فوت است، قدرت از 98 تا 95 اسب بخار پایین می آید،، اما در 3600 دور در دقیقه، کمی پایین تر است.
در قسمت الکتریکی خودرو،اندازه موتور کمی کاهش یافته است، بنابراین خروجی آن از 80 تا 71 اسب بخار و گشتاور آن از 153 تا 120 پوند فوت کاهش یافته است. اما از لحاظ فرم بدنه، کوچکتر و سبک تر است و خروجی موتور با قدرتی که باتری می تواند تحمل کند، محدود می شود، بنابراین اتلاف قدرت چشمگیر چندانی وجود ندارد. علاوه بر این، قدرت کنترل الکترونیک به لطف یک طرح خنک کننده موثر تر، کارایی بیشتری دارد. و گیربکس
با یک طراحی مجدد و جایگزینی یکی از دو چرخ دنده های سیاره ای خود با چرخ دنده های معمولی موجب شده تا تعداد دنده ها را درشبکه کاهش دهد بنابراین باعث کاهش 20 درصدی اتلاف اصطکاکی می شود.
مجموع خروجی سیستم 121 اسب بخار است، اما استفاده از روش جدید اندازه گیری است که با مدل قبلی 134 اسب بخار سازگار نیست. تامو گفت که احتمالا قدرت کمی پایین تراست اما انتظار می رود که عملکرد با توجه به گشتاور پایین تر و بهبود یافته یکسان باقی بماند.حداکثر سرعت همچنان 112 مایل در ساعت به دست می آید.

نقد و بررسی تویوتا پریوس( Toyota Prius)نقد و بررسی تویوتا پریوس( Toyota Prius)

 

   پریوس Eco؟!!-موضوع چیست؟

البته، عدد مهم در اینجا مصرف سوخت است و در حالی که  به طور رسمی هنوز تایید نشده است، تویوتا پیش بینی می کند که میزان مصرف  54 مایل در گالن در هنگام رانندگی در شهر و 50 مایل در گالن در بزرگراه باشد. که افزایش 3 مایل در گالن  برای (شهر) و 2 مایل در گالن برای (بزرگراه) بیش از مدل فعلی موجود است. وزن اساسا بدون تغییر و تنها یک بهبود آیرودینامیکی کوچک – ضریب درگ را از 0.25 به 0.24 کاهش داده است – این یک بهبود مفید است. اما صبر کنید، بیشتر وجود دارد.

تویوتا مدل مدل Prius Eco را معرفی می کند که انتظار می رود این خودرو به طور قابل توجهی از مسافت پیموده شده ی بیشتری برخوردار باشد. 58 مایل در گالن برای شهر و 53 برای بزرگراه.برای دستیابی به این نتایج، مدل Eco، که به طور صحیح به نام Prius Two Eco نامیده می شود، با توجه به مدل پایه Prius Two  آغاز می شود و از طریق اقدامات مختلف، 65 پوند از وزن را کاهش می دهد. باتری لیتیوم یون به جای باتری هیدرید نیکل  35 پوند راکاهش میدهد . بقیه ی کاهش وزن از حذف برف پاک کن عقب و از جایگزینی فضای خالص تایر یدکی  و جک همراه آن با یک کیت تعمیر و تایر ناشی می شود.

در مدل Eco همچنین شیشه مخصوص  جلو  اشعه ی مادون قرمز را  کاهش میدهد وبه تهویه مطبوع بهتر کمک میکند. و از لاستیک های مخصوص Dunlop Enasave 01 A / S 195 / 65-15 که عاج کمتری نسبت به لاستیک های استاندارد دارند، استفاده می شود و به جای فشار لاستیک 36/35 psi به 39/36 psi در جلو / عقب تبدیل میشود.یکی از عوارض جانبی خوب این تغییرات، 3 اینچ  کاهش  ارتفاع  بار در محفظه عقب برای قرار دادن چمدان به علت کوچکترشدن  تایر و جک است. این باعث افزایش فضای خالی سه فوت مکعب می شود. و با صندلی عقب بر روی هم، ظرفیت 63 تا 66 فوت مکعب افزایش می یابد.

قیمت پایهPrius Two  با همان   25،035 دلار به عنوان مدل خروجی شروع می شود. افزایش هزینه برای مدل Eco  500 دلارهزینه دارد. سپس چهار مدل دیگر از جمله Prius سه و چهار، هر دو با و بدون گزینه Touring وجود دارد. اینها تا حد زیادی به قیمت 30835 دلار میرسند. (The non-Eco Prius Two تنها مدلی است که با استفاده از باتری نیکل فلز هیدرید، مانند مدل اکو،  Prius Four نیز دارای یک کیت تعمیر به جای یک کیت یدکی است.).همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، با هر مرحله شما راحتی بیشتری خواهید داشت و ویژگی های راحتی، سیستم های اطلاعاتی پیچیده تر و همچنین لوازمی مثل  اثاثه یا لوازم داخلی SynTech SofTex، ویژگی های ایمنی و چرخ ها و لاستیک های 17 اینچی را دریافت خواهید کرد. سپس بسته Premium Premium و Package Advanced Technology وجود دارد. اولین پیشنهاد این مدل، تنها در چهار بخش ارائه شده، یک سیستم سرگرمی پیشرفته با صفحه نمایش لمسی 7. 0 اینچ، یک سیستم صوتی JBL با 10 بلندگو و یک سیستم کمک به پارکینگ است.

بسته پیشرفته فن آوری در مدل های سه و چهار موجود است. در نمایشگر head-up ، سانروف و Toyota Safety Sense-P را ارائه می دهد. این آخرین مورد در مدل های تورینگ استاندارد است و شامل هشدار مسیر حرکت و کروز کنترل انطباقی است که می تواند ماشین را به توقف کامل در ترافیک برساند. این بسته شامل ترمز اتوماتیک اضطراری با تشخیص عابر پیاده است که پریوس را به طور کامل متوقف می کند. اما وقتی که یک مانع یا عابر پیاده را در سرعت های کمتر از 18 مایل در ساعت ببیند. و سرعت ضربه را هنگامی که سیستم این اجسام را در سرعت های بالاتر تشخیص دهد، کاهش می دهد.

بهتر – اما هنوز به اندازه کافی سرگرم کننده نیست!

درهنگام رانندگی باGen 4 Prius احساس راحتی می کنید. موقعیت صندلی برای مطابقت با خط سقف، کاهش یافته است، اما دید خوب است و  فرمان وسیع تر تنظیم می شود و یافتن موقعیت رانندگی خوب را آسان تر می کند.در حالی که طراحی داخلی به طور کلی لذت بخش است، برخی از طرح های رنگی در داخل نامطلوب هستند. در بعضی از نسخه ها، بخش متوسط داشبورد در رنگ  بژکم رنگ و خاکستری طراحی شده است که با سلیقه ما اختلاف نظرداشت. و پانل اطراف shifterبه رنگ پلاستیک سفید براق در تمام نسخه ها است.همچنین کنسول مرکزی در تمیزتر و بالاتر ساخته شده است. نمایندگی مجاز و فروش می تواند این کنسول را با رنگ سیاه آن مبادله کند و ما قطعا از این گزینه استفاده خواهیم کرد.

اما در جاده، رانندگی با این خودرو احساس بسیار محکمی دارد و قطعا ساکت تر ازآنچه فکر میکنید به نظر میرسد. اگر چه تویوتا یکی از مهمترین اولویت های مهم خود را “لذت در هنگام رانندگی” را به ارمغان می آورد، اما Prius هنوز در این مقیاس بسیار بالا نیست. با این حال، سیستم کنترل تعلیق عقب و بازوی جدید آن باعث بهبود فرمان دهی سیستم فرمان و همچنین کاهش کم فرمانی میشود. شما می توانید با سرعت بسیار زیاد تری  نسبت به Prius قدیمی  در یک جاده بپیچید  که می تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد. حتی احساس قدرت فرمان الکتریکی با افزایش نیروی خودمحور و قوی تر، به ویژه در گوشه های سخت تر بهبود یافته است، هرچند هنوز یک منطقه که هنوز تحت پوشش قرار نگرفته در قسمت مرکزی فرمان  وجود دارد.

احساس هنگام ترمز گرفتن هنوز هم با ترکیب  ترمز الکتریکی  با سیستم هیدرولیک وجود دارد، اما رانندگی نرم و اهسته را سخت نمیکند. عملکرد  تقریبا بدون تغییربه نظر می رسد، اما  تا زمانی که ما به درستی یک ماشین تولیدی را آزمایش نکنیم، نمی توانیم مطمن باشیم. با این همه به  نظر می رسد کهPrius  کمی عادی تر از هر نسخه قبلی است. اما حتی در این زمان که مصرف سوخت به طور مداوم در حال بهبود است، این Prius جدید جای خود را به عنوان یک خودرو با مصرف سوخت بهینه و با حاشیه قابل توجهی باز کرده و انتظار می رود که Prius محبوب تر از همیشه تبدیل شود.

 

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.