#


استون مارتین رپید E

30 آوریل 2019 بدون نظر 2007 بازدید

استون مارتین رپید E

رپید E از جدیدترین خودروهای شرکت استون مارتین است. ایده تولید سدان استون مارتین برای اولین بار در سال 2010 مطرح شده است. این خودرو نمونه بنزینی دارد که هنوز عرضه نشده است و فروش آن نیز 210 هزار دلار است. نمونه جدید این خودرو یعنی رپید E دارای بدنه چهار در و تمام برقی است . قوای فنی این خودرو نیز مانند یک خودروی سوپر اسپرت مدرن است.

 رپید E

بررسی ویژگی های فنی و ظاهری استون مارتین رپید E

رپید E دارای پیشرانه 12 سیلندر است که می تواند قدرتی را برابر 220 اسب بخار تولید کند و هم چنین گشتاور آن نیز برابر 620 نیوتون بر متر است. نمی توان گفت این خودرو از جمله محصولات پرفروش این شرکت است زیرا ویژگی های جذابی در برابر سایر رقبایش ندارد . برای مثال شتاب این خودرو برابر 5 ثانیه است و هم چنین قیمت آن نیز در برابر سایر خودروهای هم رده اش مانند پورشه پانامرا بسیار بیش تر است.

مدل مفهومی رپید E در سال 2015 رونمایی شده است و الان نسخه نهایی آن رونمایی شده است. این خودرو نیز اولین خودروی برقی شرکت استون مارتین است و البته به نظر می رسید آخرین نمونه آن نباشد. این خودرو برای اولین بار در  نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است و دلیل ان هم علاقه زیادی بوده است که چینی ها به مدل های الکتریکی داشته اند.

سیستم برق رپید E با ولتاژی برابر 800 ولت کار می کند و از باتری 65 کیلو وات نیز بهره می برد. مطابق آزمایش هایی که روی این خودرو صورت گرفته است باتری های این خودرو می تواند انرژی لازم برای این که خودرو مسافتی را برابر 320 کیلومتر طی کند را فراهم کند.

شاید سوال شما این باشد که باتری آن نیز در چه مدت زمانی شارژ خواهد شد؟ زمانی که این باتری یک ساعت در شارژ باشد به میزان 65 درصد شارژ خواهد شد و همین نیز باعث می شود تا خودرو بتواند مسافتی را برابر 200 کیلومتر طی کند. شرکت استون مارتین شارژ های سریعی را ارائه می کند که با استفاده از آن ها می توان تنها ظرف مدت زمان چهل و پنج دقیقه باتری را شارژ کرد. درحالی که شارژ خودرو با استفاده از برق شهری سه ساعت طول خواهد کشید.

اگر بخواهیم از قابلیت های این خودرو روی کاغذ صحبت کنیم باید بگوییم که نسبت به مدل بنزینی آن برتری هایی دارد. قدرتی که پیشرانه آن تولید می کند برابر 600 اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر 900 نیوتون برمتر خواهد بود. این خودرو در مدت زمان 3.8 ثانیه می تواند از صفر کیلومتر به صد کیلومتر برسد. نهایت سرعتی که این خودرو می تواند داشته باشد نیز برابر 250 کیلومتر بر ساعت است.

شرکت سازنده رپید E در تلاش بوده است تا این خودرو را هم به صورت ظاهری و هم به از لحاظ امکانات رفاهی استاندارد کند. از این خودرو تنها 155 دستگاه تولید شده است و اما هنوز نیز قیمت آن مشخص نشده است و تنها کسانی از قیمت رپید E آگاه خواهند شد که در پیش فروش این خودرو حضور داشته باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.