#


تولید 25خودروی سواری و تجاری در ایران متوقف شد

27 دسامبر 2017 بدون نظر 1399 بازدید

تولید 25خودروی سواری و تجاری در ایران متوقف شد

تولید 25خودروی سواری و تجاری در ایران متوقف شد

از اول دی ماه امسال اجرای فاز اول استاندارهای اجباری خودرو کلید خورده است که در این بخش تولید 25نسخه از سواری های سبک و سنگین جاده ای را متوقف کردند. در اسفند ماه سال گذشته سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که تعداد استاندارهای خودرویی از پنجاه و پنج به هشتاد و پنج مورد افزایش یافته است و همچنین خبر داد که طبق تفاهم نامه ای که در بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت، امضا شد مطرح کردند که استانداردها از لحاظ تعداد و کیفیت ارتقا یافته است. این مسئله طبق مصوبه شورای سیاست گذاری خودرو قرار گرفته است که وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، خودرو سازان، رئیس سازمان ملی استانداردها و قطعه سازان در آن حضور داشته اند.

طبق زمان بندی که صورت گرفته است، شصت و یک مورد استاندارد خودرویی باید تا اول دی ماه اجرایی شود و سپس بعد از آن دو مورد دیگر تا اوایل تیرماه سال1397 به شصت و یک استاندارد قبلی افزوده می شود و در آخر با اضافه شدن بیست و دو مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال1397، تعداد استاندارهای اجباری خودروهای سواری چیزی حدود 85مورد افزوده شده است.

بر اساس تصمیمی که اعلام شده است چنانچه خودرویی نتواند تا اوایل دی ماه سال جاری، شصت و یک مورد استاندار های مشخص شده را رعایت کند، در مرحله اول از اجرای مصوبه مربوط به آن با توقف خط تولید مواجه می شود. علاوه بر این تصمیم گرفته اند که در ابتدای تیرماه سال آینده دو نمونه از استاندارهای خودروی دیگر به شصت و یک موردی که در دی ماه امسال انتخاب شده اند افزوده می شوند که به همین دلیل خودروهایی که مربوط به آن است اگر 63مورد استاندار مربوطه را رعایت نکنند با توقف خط تولید در آن برهه از زمان مواجه خواهند شد.

به همین دلیل با آغاز اجرای استاندارهای تازه تایید مدل خودرو، برخی از خودروهایی که قادر نبودند الزامات استانداردهای اجباری مربوطه را رعایت کنند تولیدشان متوقف شد و از این به بعد تولید این خودروها را نخواهیم دید تا 25نمونه خودروی سواری و سنگین با در نظر گرفتن عدم امکان انطباق آن ها با استانداردهای اجباری تولیدشان خاتمه یابد که برخی از این خودروهای سواری عبارتند از:  MVM550 ، MVM315 سدان ، سایپا131 و سایپا132 دوگانه سوز ، سایپا 141بنزینی و دوگانه سوز، تیگو 5، آریو 1500، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا1700 (بنزینی و دوگانه سوز) ، لیفان 620، پژو پارس با موتور XUM ، آسا بسترن B 50F، لیفان X50 ، لیفان X60 ، هیوندای i10 ، جک J5 و بعضی از خودروهای سنگین جاده ای.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.