#


با غیر قابل اعتمادترین خودروهای جهان آشنا شوید

4 آوریل 2018 بدون نظر 2177 بازدید

با غیر قابل اعتمادترین خودروهای جهان آشنا شوید

معرفی خودروهای غیر قابل اعتمادی که در بازار جهانی وجود دارد

بنیاد JD Power و نشریه ‌ی کانسیومر ریپورتس خودروهای غیر اقبل اعتمادی که در حال حاضر در بازار جهانی وجود دارد را معرفی کردند که نیمی از این لیست را محصولات فیات- کرایسلر در بر گرفته اند. در مطلبی که اخیرا منتشر شد، خودروهای قابل اعتماد فعلی بازار جهانی در کلاس‌ های گوناگون معرفی شدند. لیست عرضه ‌شده طبق گزارش رسمی بنیاد JD Power و نظر کارشناسی گروه تحریریه‌ نشریه ‌ی آمریکایی کانسیومر ریپورتس (CR) به دست آمده بود.

در مقاله ای که اخیرا بر اساس داده ‌های به دست آمده از پیمایش ۳۵ هزار مالک خودروهای ۳ ساله در آمریکا صورت گرفته بود. همان گونه که انتظار می ‌رفت، قسمت بسیاری از قابل اعتمادترین خودروها که در طی عمر خود خرابی ‌های اساسی و حتی جزئی در قوای محرکه نخواهند داشت، شامل محصولات ژاپنی می باشد. این مورد حتی در بازار داغ وانت پیکاپ‌ های قدرتمند آمریکایی هم تکرار می‌ گردد و سه غول خودروسازی دیترویت، حضور خیلی کمرنگی در لیست خودروهای قابل اعتماد دارند. ولی با معین شدن خودروهای قابل اعتماد، در این مقاله به معرفی خودروهای غیر قابل اعتماد می پردازیم. همه ی خودروهای این لیست ، امتیاز خیلی پایین (۲ ستاره از ۵ ستاره) در قسمت قابلیت اطمینان قوای فنی را از کارشناسان JD Power به دست آورده اند. به غیر از این، از آن جایی که خودروهای غیر قابل اعتماد  نشریه ‌ی CR مدل ‌های بسیاری را دربرمی‌ گیرد، این چند مدل بر اساس همپوشی داده ‌های میان این دو منبع معتبر معرفی گشته اند.

نکته ‌ی قابل توجهی که وجود دارد، حضور ۶ خودروی تولید گروه فیات-کرایسلر در این فهرست کوتاه می باشد؛ که البته سه مدل معین، توقف تولید شده ‌اند.

کادیلاک ATS

قیمت اصلی آخرین مدل: ۳۵ هزار و ۴۹۵ دلار

کامپکت لوکس کادیلاک ATS در دو نسخه کوپه (از سال ۲۰۱۵) و سدان (از سال ۲۰۱۳) با طرح منتقل کردن نیرو تمام چرخ محرک یا محور عقب ارائه می گردد. این خودروی لوکس که مدل قدرتمند ATS-V آن نیز در دسترس می باشد، به عنوان اصلی ترین رقیب و آمریکایی سری 3 بی ‌ام ‌و ساخته شده است. کادیلاک ATS در همه ی قسمت ‌ها شامل قوای فنی و امکانات الکترونیکی کابین پایین ‌ترین امتیازات JD Power را مختص خود کرده است. با وجود این که از نظر کارشناسان CR، این محصول کادیلاک سواری قابل توجهی دارد، ولی در آزمایش ‌های قابل اطمینان بودن این نشریه، ATS تنها یک ستاره کسب کرده است.

کرایسلر 200

قیمت اصلی‎ دست دوم: ۹ تا ۱۹ هزار دلار

سدان سایز متوسط کرایسلر 200 که در نسخه کوپه ‌ی کروک هم ارائه شده است، یکی از خودروهای غیر قابل اعتماد رده ‌بندی JD Power به حساب می آید. کرایسلر 200 که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ ساخته شد و در حال حاضر به طور رسمی از خط تولید کمپانی آمریکایی کرایسلر کنار گذاشته شده است، تنها در قسمت امکانات الکترونیک و رفاهی کابین ۴ ستاره دریافت کرده است. کرایسلر 200 که دومین نسل آن در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، در تست ‌های کارشناسان CR هم موفق ظاهر نشد و در اصل جزو لیست بدترین خودروهای سال ۲۰۱۷ این نشریه جای گرفت.

دوج اَونجر

قیمت اصلی ‎ دست دوم: ۸ تا ۱۳ هزار دلار

اولین نسل دوج اونجر (Avenger) در سال ۱۹۹۵ میلادی با نسخه کوپه در خط تولید DSM (اتحاد کرایسلر و میتسوبیشی) و بر اساس پلتفرم کرایسلر D که در مدل‌ هایی مانند میتسوبیشی اکلیپس و کرایسلر سبرینگ به کار برده شده بود، ارائه شد. اونجر کوپه تا سال ۲۰۰۰ تولید و پس از آن در قالب نسخه جدید سدان فست ‌بک در سال ۲۰۰۷ از طریق شرکت آمریکایی دوج احیاء شد. سدان اونجر ولی شبیه به مدل کوپه ‌‌ی دهه ۱۹۹۰ خوش‌ ساخت نبوده است و ساخت آن در سال ۲۰۱۴ میلادی متوقف شد. این مدل همچون کرایسلر ۲۰۰ در همه ی قسمت ها به ‌جز امکانات الکترونیک و رفاهی کابین کمترین امتیازات JD Power را کسب کرده است. کارشناسان نشریه CR این نسخه را آزمایش کامل نکرده ‌اند ولی نقد و و بررسی‌ های اونجر با نمره ‌های پایین تر از متوسط و اشاره‌ به پیشرانه ‌ی ۴ سیلندر و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ملال‌ آور رتبه آن را در نظر گروه تحریریه‌ ی CR معین می ‌کند.

دوج چلنجر

قیمت اصلی آخرین مدل: ۲۶ هزار و ۹۹۵ دلار

دوج چلنجر از جمله های خودروهای افسانه ‌ای آمریکا به حساب می آید که سومین نسل آن در سال ۲۰۰۸ برای بار دوم در کلاس پونی‌ کار (Ponycar) ارائه شد. چلنجر در مدل ‌های گوناگون و متنوعی مانند SRT، هلکت و مدل قدرتمند دیمون در دسترس می باشد که کارکرد فنی آن در میان عاشقان خودرو شناخته شده است. ولی کارشناسان هر دو منبع JD Power و CR چلنجر محبوب را با  دو و یک ستاره، جزو خودروهای غیر قابل اعتماد فعلی بازار معرفی می ‌کنند.

دوج چارجر

قیمت اصلی آخرین مدل: ۲۸ هزار و ۴۹۵ دلار

یکی دیگر از خودروهای اصیل آمریکا دوج چارجر می باشد که وجود آن در این لیست قطعا برای هواداران خودروهای آمریکایی ناراحت کننده می باشد. چارجر را که  اساساً باید نسخه سدان چهاردر چلنجر در نظر گرفت، در همه ی قسمت ‌ها امتیاز پایینی دریافت کرده است. متخصصان CR در کل قابلیت اعتماد این سدان آمریکایی را به یک ستاره از پنج ستاره خلاصه کرده‌ اند.

دوج دارت

قیمت اصلی‎ دست دوم: ۹ تا ۱۸ هزار دلار

نسخه دارت (Dart) که حاصل تلاش گروه مهندسی دوج برای بازگشت این برند آمریکایی به کلاس خودروهای کامپکت بوده است در سال ۲۰۱۳ ارائه شد ولی بعد از ۴ سال تولید، به خاطر فروش پایین و تمرکز بیشتر بر ساخت شاسی ‌بلند و وانت پیکاپ از خط تولید بیرون رفت. مدل ۲۰۱۴ این سدان کامپکت محور جلو پایین ترین امتیازات قابلیت اعتماد JD Power  را گرفته اند. کارشناسان CR مدل ۲۰۱۳ دوج دارت به عنوان یکی از خودروهای غیر قابل اعتماد بازار طبقه‌ بندی کرده‌ اند.

فیات 500L

قیمت اصلی آخرین مدل: ۲۰ هزار و ۹۹۵ دلار

خودروی چندمنظوره ‌ی مینی فیات 500L که نسخه بزرگ ‌تر و جادارتر فیات 500 می باشد، در همه ی قسمت های اعتمادپذیری JD Power (به ویژه گیربکس اتوماتیک) نمره ‌ی کم دریافت می کند. کارشناسان نشریه ‌ی CR با اختصاص یک ستاره به اعتمادپذیر بودن فیات 500L و قرار دادن آن در لیست خودروهای غیر قابل اعتماد سال ۲۰۱۷، این محصول فیات را غیر قابل اعتمادترین خودروی موجود در آزمایش های خود معرفی می ‌کنند.

فورد فیِستا

قیمت اصلی آخرین مدل: ۱۴ هزار و ۲۰۵ دلار

تیپ ST فورد فیستا که به عنوان خودروی رالی و پرقدرت به حساب می آمده است، با سایر تیپ‌ های ارزان‌ قیمت و اقتصادی این هاچ ‌بک و سدان آمریکایی متفاوت می باشد. فیستا در همه ی قسمت ‌ها به ‌جز کابین و فضای داخلی، کمترین نمره ‌های JD Power را گرفته است. فورد فیستا از نظر کارشناسان CR هم با داشتن یک ستاره، خودروی غیر قابل اعتمادی می باشد.

فورد فوکوس

قیمت اصلی آخرین مدل: ۱۷ هزار و ۹۵۰ دلار

کامپکت فورد فوکوس حتی از فیستا نیز غیر قابل اعتمادتر می باشد و تنها در قسمت بدنه‌ (۳ ستاره) از JD Power پایین ترین امتیاز ممکن را دریافت نکرده است. فوکوس با دریافت یک ستاره از متخصصان CR، در آخرین رتبه ‌های رده‌ بندی خودروهای قابل اعتماد کامپکت جای گرفته است.

مرسدس‌ بنز CLA

قیمت پایه آخرین مدل: ۳۴ هزار و ۷۰۰ دلار

نسخه ۲۰۱۴ مرسدس بنز CLA لوکس و کامپکت کوچک، در همه ی قسمت ها به جز امکانات کابین کمترین امتیاز JD Power را دریافت کرده است. CLA آلمانی از نظر متخصصان نشریه‌ ی CR، جزو  خودروهای غیر قابل اعتماد سال ۲۰۱۷ می باشد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.