#


تنها یک شب با اختلال بوجود امده در خواب ابتلا به الزایمر را افزایش میدهد!

تنها یک شب با اختلال بوجود امده در خواب ابتلا به الزایمر را افزایش میدهد!
20 جولای 2017 بدون نظر 721 بازدید

تنها یک شب با اختلال بوجود امده در خواب ابتلا به الزایمر را افزایش میدهد!

تحقیقات نشان داده است که یک شب از خواب که مختل شده است میتواند باعث افزایش سطح پروتئین مغز که مرتبط با بیماری آلزایمر است شود.

یک تحقیق مشابه در این زمینه نشان می دهد که یک هفته پس از ریختن و چرخش مولکول دیگری که در تخریب سلول های مغزی دخیل است افزایش می یابد.

شواهدی که بیشتر یافت شده نشان می دهد که ارتباط بین خواب ضعیف و خطر بیشتر اختلال شناختی یا زوال عقل وجود دارد.

یافته های جدید منتشر شده در مجله Brain نشان می دهد که فقط یک شب بد می تواند بر امضای کلیدی بیماری آلزایمر در مغز اثر بگذارد.

پروفسور دیوید هولتسمن، دانشمند دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، ایالات متحده، گفت: “ما نشان دادیم که خواب ضعیف با میزان بالاتری از دو پروتئین مرتبط با آلزایمر همراه است.

“ما فکر می کنیم که شاید خوب ضعیف و شدید مزمن در دوران میانسالی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر در زندگی را افزایش دهد.”

مغز بیماران آلزایمر با انباشته شدن ذخایر پروتئین سمی به نام بتا آمیلوئید مسدود شده است. علاوه بر این، نورون های آنها حاوی “tau tangles” هستند – گره های پیچ خورده پروتئین tau که باعث اختلال در انتقال مواد مغذی در سلول ها می شود و در نهایت آنها را می کشد.

کارشناسان معتقدند که هر گونه ناهنجاری ها به بیماری آلزایمر کمک می کند و ممکن است مرتبط باشد. یک نظریه نشان می دهد که بتا آمیلوئید به عنوان ماشه و تئو به عنوان “گلوله” در یک فرایند که منجر به مرگ نورون می شود عمل می کند.

تیم پروفسور هولتمن به ۱۷ بزرگسال سالم ۳۵-۶۵ ساله با سابقه مشکلات خواب مزمن یا اختلالات روانی نگاه کرد.

یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه ناتینگهام ادعا می کند که بدن کاهش می یابد در حالی که ما بزرگتر میشویم و بیماری های دژنراتیو مانند آلزایمر، می تواند پس از کشف یک پروتئین یافت شده در نیروگاه یک سلول مبارزه کند.

تنها یک شب با اختلال بوجود امده در خواب ابتلا به الزایمر را افزایش میدهد!

آزمایشات بر روی مایع مغزی نخاعی که از داوطلبان گرفته شده است، افزایش ۱۰ درصدی سطوح بتا آمیلوئید بعد از یک شب خواب قطع شده را نشان می دهد، اما افزایش سطح tau در آنها افزایش نیافته است.

با این حال، شرکت کنندگان که یک هفته قبل از ضربه زدن به ستون فقرات در خانه به طور ضعیفی در خواب بودند، درخشش در سطوح tau نشان داد.

دکتر یو ال جو، همکارش از دانشگاه واشنگتن، گفت: “ما شگفت زده نشدیم که سطوح tau پس ​​از یک شب خواب ناشی از خواب، در حالی که سطوح آمیلوئید انجام می شود، به این دلیل که سطح آمیلوئید به طور معمول سریعتر از سطوح tau تغییر می کند

 

“اما ما می توانستیم ببینیم که وقتی شرکت کنندگان در خانه به طور مرتب چند شب بدی داشتند، سطوح تئو آنها افزایش یافته بود.”

خواب آهسته زماني است که نورون ها باقي مي مانند و مغز دوران مولکولي را از محصولات ذهني فعاليت ذهني را که در طول روز انباشته مي شود دور مي کند.

دکتر جی فکر می کرد بعید است که حتی یک هفته از خواب ضعیف بر خطر کلی بیماری آلزایمر تاثیر بگذارد. او گفت که بازگشت به خواب معمولا احتمالا سطح بتا آمیلوئید و توو را به حالت عادی بازگرداند.

 

دکتر جو افزود: “نگرانی اصلی افراد مبتلا به مشکلات مزمن خواب است.”

“من فکر می کنم که ممکن است منجر به افزایش سطح آمیلوئید شود که مطالعات حیوانی نشان دهنده افزایش خطر پلاک آمیلوئید و آلزایمر است.

“در حال حاضر نمیتوان گفت که بهبود خواب خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. همه ما واقعا می توانیم بگوییم این است که خواب بد باعث افزایش سطوح برخی از پروتئین های مرتبط با بیماری آلزایمر می شود.

“اما یک خواب شب خوبچیزی است که شما میتوانید برای ان تلاش کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *