#


کارهایی که باید قبل از خواب از آن پرهیز کنید

خواب
7 دسامبر 2017 ۲ نظر 1411 بازدید

کارهایی که باید قبل از خواب از آن پرهیز کنید

کارهایی که باید قبل از خواب از آن پرهیز کنید

به گزارش ازمن بپرس، بدن انسان برای اینکه بتواند سلامتش را حفظ کند و یا اینکه به روند بهبودی خود سرعت ببخشد به خواب کافی نیاز دارد. اگر خواب کافی نداشته باشی ممکن است که باعث عوارضی چون بالا رفتن وزن، ضعیف شدن سیستم ایمنی و بی حوصلگی در روز بعد شود.

طبق گزارشی که پاپ شوگر داشته است نشان می دهد که بعضی از کارها می توانند باعث ایجاد مشکلات و اختلالات خواب شوند. اگر همیشه برای خوابیدن دچار مشکل می شوید قبل از اینکه بخوابید این چند کاری که به شما می گوییم را انجام ندهید.

خواب

خواب

خوردن غذاهای چرب

علاوه بر اینکه غذای چرب باعث می شود تا صبح روز بعد احساس بدی داشته باشید بلکه معده را مجبور می کند تا برای هضم کل غذا به طور دائم فعال باشد. این شرایط بسیار ناراحت کننده است و باعث می شود که برای خواب رفتن دچار مشکل شوید. قبل از خوابیدن از مواد خوراکی مانند بستنی، فست فود و سایر مواد غذایی این چنینی مصرف نکنید.

زل زدن به یک صفحه نمایش

بسیاری از افراد قبل از خواب از لپ تاپ و یا تبلت برای برخی کارها از جمله وب گردی استفاده می کنند، ولی نور آبی که از صفحه نمایش منتشر می شود باعث می شود که دستگاه های مغز را تحریک کند و موجب ایجاد دشواری در به آرامش رسیدن بدن و احساس اینکه زمان خواب فرا رسیده است شود. حتی دیدن فیلم مورد علاقه تان در تلویزیون هم می تواند باعث از دست رفتن خواب خوب در طول شب شود. اگر می خواهید که در دنیایی دیگر غرق شوید به شما پیشنهاد می کنیم که از یک کتا آرامش بخش و یا مدیتیشن استفاده کنید.

خواب

خواب

ورزش هوازی شدید

یکی از عوامل کلیدی که برای یک خواب خوب شبانه مناسب است ورزش منظم می باشد، ولی رفتن به باشگاه آن هم دیر وقت اصلا ایده ی خوبی نمی باشد. علاوه بر اینکه بعد از ورزش کردن مجبور به خوردن غذا می شوید بلکه سطوح ضربان قلب و انرژی را نیز بیشتر می کند، و در این حالت بدن و ذهن در دریافت آرامش کافی برای به خواب رفتن با مشکل روبه رو می شود. برای اینکه بتوانید در طول شب به راحتی به خواب بروید باید ورزش را سه ساعت قبل از خواب انجام دهید.

کار کردن تا دیر وقت

چنانچه در روز بعد جلسه ای بزرگ را در پیش روی تان دارید و یا اینکه تا پایان هته باید پروژه ای را تحویل دهید، بعد از صرف شام انجام کارهای تان باعث می شود که ذهن تان به آرامش برسد. ولی این را به یاد داشته باشید که حداقل یک ساعت قبل از خواب کارتان را متوقف کنید تا مغز بتواند فرصتی برای استراحت داشته باشد و برای به خواب رفتن آرام و بدون استرس با مشکل رو به رو نشود.

مصرف کافئین

در قهوه، چای و حتی شکلات کافئین وجود دارد و می تواند مانند یک محرک شما را بیش از اندازه بیدار نگه دارد. اینکه بدن تان تا چه اندازه می تواند کافئین را پردازش کند بستگی به خودتان دارد ولی برای اینکه بتوانید راحت تر بخوابید باید این ماده را نباید تا چند ساعت قبل از خواب استفاده کنید. این موضوع در مورد الکل هم صدق می کند و اگر از آن استفاده کنید باعث ایجاد اختلال در خواب خوب شبانه تان می شود.

خواب

خواب

تنش های عاطفی

بحث کردن با یکی از عضوهای خانواده و یا دوستان تان در زمان مکالمه تلفنی، دیدن برنامه ای در تلویزیون که باعث آزار می شود و موارد دیگری مانند این ها می تواند بر روی عواطف و احساسات تان تاثیر بگذارد که گزینه ی خوبی برای دریافت آرامش و یک خواب خوب در طول شب نمی باشند. شما می توانید با انجام برخی از فعالیت هایی که باعث آرامش می شود مانند مطالعه ی یک داستان کوتاه، یک حمام گرم، نوشیدن یک چای گیاهی و یا انجام حرکت های کششی سبک می تواند تنش و استرس موجود در اعصاب و احساسات تان را کاهش دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *