#


هشدارهایی جدی درباره تب کریمه کنگو

تب کریمه کنگو
1 ژوئن 2017 بدون نظر 1119 بازدید

هشدارهایی جدی درباره تب کریمه کنگو

هشدارهایی جدی درباره تب کریمه کنگو

به گزارش از من بپرس، در پی رواج تب کریمه کنگو در کشور، مسئولان نسبت به گسترش بیشتر این بیماری به مردم هشدار داده اند.

در این رابطه محمد حسین عزیزی، رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با اشاره به انتشار تب کنگو در شهرهای مختلف ایران مانند اصفهان و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرده است که اکیداً از تهیه و مصرف گوشت‌ های گرم و تازه ذبح شده، همچنین جگر و کلیه های گوسفندان خودداری به عمل آورند.

این مقام مسئول از شهروندان خواسته تا اطلاع ثانوی از استفاده از امعاء واحشاء گوسفندان تازه ذبح شده بپرهیزند، زیرا بر اساس آزمایش ‌های انجام گرفته، جگر و کلیه ‌های گوسفند منبع ذخیره بیماری تب کریمه کنگو به شمار می آیند.

عزیزی برای در امان ماندن از خطرات این بیماری به مردم پیشنهاد داده که هرگونه محصولات گوشتی دامی را از کشتارگاه ‌ها و قصابی های دارای مجوز خریداری کنند.

او همچنین با اشاره به رسوم موجود در زمینه قربانی کردن در اعیاد و مناسبت‌ های گوناگون، خواستار آن شده که برای خرید دام سالم زنده به شرکت پشتیبانی امور دام که با نظارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌ کند، مراجعه شود.

اما مسئله دیگر که رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران نسبت به آن هشدار داده، رویه معمول بسیاری از رستوران های بین راهی است که برای جلب مشتری غذا را از گوشت تازه ذبح شده، تهیه می کنند.

عزیزی با خطرناک دانستن چنین اقدامی در شرایط کنونی، گفته که این کار منجر به انتشار گسترده تب کریمه کنگو در سطح کشور خواهد شد.

این مقام مسئول برای مقابله با این اقدام خواستار نظارت دقیق تر وزارت بهداشت بر رستوران های بین راهی شده و به مشتریان آنها نیز هشدار جدی داده که تا اطلاع ثانوی و مهار کامل این بیماری در کشور، موارد ایمنی را به جد رعایت کنند.

عزیزی که با خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه مصاحبه کرده، همچنین گروه دیگری از افراد جامعه را که به شکل جدی در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو هستند، خطاب قرار داده است.

بر این اساس، رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران به قصابان و کارگران کشتارگاه ها هشدار داده که علت انتقال این بیماری خطرناک به انسان، ارتباط مستقیم با دام است. بنابراین لازم است این افراد نسبت به ایمن سازی محیط کارشان اقدامات مکفی را انجام دهند.

عزیزی همچنین گفته که در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی لازم، ممکن است این بیماری کشنده به دامداران و مردم عادی نیز منتقل شود.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در ایران از طریق واردات دام، به مردم درباره سلامت کامل گوشت ‌های استرالیایی وارد شده توسط دولت اطمینان خاطر داده است.

محمد حسین عزیزی اعلام کرده که ذبح این دام ها در استرالیا با نظارت وزارت بهداشت ایران انجام شده و از آنجا که شرایط بهداشتی استرالیا حاکی از عدم وجود بیماری‌ های دامی در این کشور است، درباره این گوشت ‌های وارداتی جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *