#


هزینه کرد سهم درمان بیمه شخص ثالث از طرف وزارت بهداشت به بیمه مرکزی گزارش شد.

25 دسامبر 2018 بدون نظر 2013 بازدید

هزینه کرد سهم درمان بیمه شخص ثالث از طرف وزارت بهداشت به بیمه مرکزی گزارش شد.

هزینه کرد سهم درمان بیمه شخص ثالث از طرف وزارت بهداشت به بیمه مرکزی گزارش شد.

 ریاست اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیمه مرکزی تجاری در حال حاضر قانون تصویب شده را اجرا نمی‌کنند. وی گفت: بیمه های تجاری باید ۱۰ درصد از بیمه های سرنشین ،شخص ثالث و مازاد را به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت طبق قبض جداگانه ای  که در قانون به صراحت ذکر شده باید ده درصد آن را واریز کنند.

 همچنین دکتر رضایی با انتقاد بر اظهارات دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران مبنی بر عدم ارائه گزارش وزارت بهداشت برای هزینه کرد سهم بیمه شخص ثالث گفت: بیمه مرکزی اسامی مصدومان حوادث ترافیکی را درخواست کرده که برای آنان ارسال می نماییم و چون وزارت بهداشت گزارش کاملی از هزینه کرد این منابع به بیمه مرکزی ارائه کرده است در نوع گزارش اختلاف نظری  دیده می شود.

 وی ادامه داد نحوه عملکرد منابع بیمه‌های تجاری برای مصدومان حوادث ترافیکی چگونه باید باشد ،ارتباطی به پرداخت سهم بیمه‌ها به وزارت بهداشت ندارد.بیمه مرکزی

هم اکنون هیچ یک از بیمه های تجاری به قانونی که تصویب شده اهمیت نداده و آن را اجرا نمی کنند، چرا که در این قانون به طور صریح عنوان شده که بیمه‌های تجاری باید ۱۰ درصد از بیمه های سرنشین شخص ثالث و مازاد را به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت در قبض جداگانه واریز کنند

رضایی اظهار کرد: در حال حاضر مصدومان ترافیکی در بیمارستان ها درمان می‌شوند و داروی مورد نظر را نیز دریافت می‌کنند، اما به علت تحریم‌ها و علیرغم تاخیر در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت از سوی بیمه های تجاری و همچنین  قیمت بسیاری از کالاها همچنان اجازه ندادیم که از یک مصدوم حوادث ترافیکی حتی یک ریال هم هزینه دریافت شود. که در این راستا دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به همراه ما از چند بیمارستان بازدید کردند و با توجه به اینکه درآمد برخی از بیمارستان های وزارت بهداشت از محل ۱۰ درصد بیمه های تجاری است متاسفانه برخی بیمه ها از اجرای این قانون طفره می‌روند.

 ایشان تأکید کردند: اینکه وزارت بهداشت در خصوص هزینه کرد این سهم بیمه‌های تجاری گزارشی را داده است و یا نه ،مورد ی نبوده که ایشان از آن مطلع شده باشد و خواهش دارم که آقای علیپور ازبیمارستان‌ها بازدیدی بنمایند و ببینند که خدماتی که به مصدومان حوادث ای ترافیکی داده می شود به چه شکلی است و ببینند که قبل از برنامه چهارم  توسعه تجاری ،هزینه بیماران تصادفی را چگونه پرداخت می کردند که هر روز در رسانه‌ها مشکلات بیماران تصادفی عنوان می‌شد و از قانون برنامه چهارم توسعه به بعد نه تنها هیچ مشکلی در ارائه خدمات به این مصدومان وجود ندارد بلکه مرگ و میر معصوم آن این حوادث بسیار کم شده و رضایتمندی بیشتری نسبت به رسیدگی به آنها از طرف مصدومین اعلام شده است.

 ایشان ادامه دادند: طبق قانون مصوب شده افرادی که در حوادث ترافیکی دچار سانحه شده اند باید بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به صورت رایگان درمان های لازم را دریافت کنند. در وزارت بهداشت این قانون اجرا می‌شود و گزارش آن همواره به بیمه مرکزی ارسال می گردد و قانون به صراحت ذکر کرده است که بیمه های تجاری بعد از دریافت پول بیمه از مردم باید طی فیش جداگانه ای سهم ۱۰ درصدی وزارت بهداشت را واریز کند ،اما بیمه ها در اجرای این قانون تخلف می‌کنند.

 ریاست اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان بهداشت چنین ادامه داد که :در هیچ قانونی چنین ثبت نشده است که گزارش هزینه کرد درمان های انجام شده بر روی مصدومانی که در حوادث ترافیکی دچار سانحه شده اند را به سندیکای بیمه مرکزی وزارت بهداشت ارائه بدهد بلکه باید به مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و و بیمه مرکزی ارائه کند.

 وی خاطرنشان کرد :در ارائه خدمات درمانی به مصدومان حوادث ترافیکی وزارت بهداشت تاکنون هیچ کوتاهی نکرده است اما در مقابل بیمه تجاری ایران هزار میلیارد تومان از مطالبات وزارت بهداشت را به صورت اوراق برای سالهای ۹۸ و ۹۹ پرداخت کرد در حالیکه حق بیمه را از مردم به صورت نقدی دریافت نموده است و سایر بیمه های تجاری نیست .بیمه گران درصدی را که باید به حساب وزارت بهداشت واریز کنند در حساب‌های خود نگه می دارند که این اقدام بر خلاف قانون است.

 رضایی در پایان تصریح کرد: بسیاری از بیمارستانهای کشور به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی بیمه های تجاری در ترمیم تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارو با مشکلات بسیاری مواجه هستند از جمله بیمارستان هایی مانند شهید رجایی یاسوج شهید رجایی شیراز امدادی مشهد امام حسین و شهدای ۷ تیر تهران.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *