#


نکته هایی برای کاهش درد در ناراحتی های پستان

ناراحتی های پستان
2 دسامبر 2017 ۲ نظر 1143 بازدید

نکته هایی برای کاهش درد در ناراحتی های پستان

نکته هایی برای کاهش درد در ناراحتی های پستان

ممکن است حامله باشید و پذیرش این مسئله که این پستانهای باد کرده و دردناک برای شماست، خیلی سخت باشد. در شب نمی توانید به راحتی بخوابید. ممکن است دوره قاعدگی شما نزدیک باشد و زیر پیراهن پشمی نرمی که صبح می پوشید در هنگام حرکت برای شما ناراحتی ایجاد کند و یا شاید از توده سختی که در معاینه ماهانه پیدا کردهاید، بهت زده باشید. به دنیای شگفتانگیز تغییرات خوش خیم پستان خوش آمدید؛ شما تنها نیستید!

تخمین زده می شود حدود ۷۰٪ زنان آمریکای شمالی از تغییرات خوش خیم ولی آزاردهنده پستان رنج میبرند؛ حساسیتی که در دوران حاملگی و یا قبل از قاعدگی احساس می کنید به خاطر سیکل طبیعی هورمونهای جنسی، استروژن و پروژسترون ، میباشد . این هورمونها به سلول های غدد شیر ساز علامت می دهند و باعث رشد آنها می شوند و مناطق اطراف این غدد همراه با عروق خونی و دیگر مایعات مغذی ، افزایش مییابد. این بافت های پر از مایع ، می توانند فیبرهای عصبی را تحت فشار قرار دهند و در نتیجه شما احساسی درد کنید . تغییرات فیبروکیستیک ، شامل توده ها و کیست ها ، اغلب مناطق غیرفعال را درگیر می کنند، مانند سلول های چربی.

ناراحتی های پستان

ناراحتی های پستان

رژیم خود را تغییر دهید.

یک رژیم کم چربی و پرفیبر – از فیبری که در غلات، سبزیجات و دانه های حبوبات می باشد – انتخاب کنید. دکتر کریستان می گوید: مطالعاتی که انجام شده نشان میدهد که استروژن در زنانی که این رژیم را رعایت می کنند، به صورت دیگری متابولیزه می شود و این به معنی تحریک هورمونی کمتر پستان هاست.

وزن خود را متناسب نگه دارید.

یعنی وزن را در محدودهٔ متناسب با قد خود حفظ کنید . در زنان بسیار چاقی ، کاهش وزن باعث رهایی از درد و برجستگی پستان می شود. در زنان، چربی همانند یک غدهٔ اضافی عمل کرده و استروژن را تولید و ذخیره می کند. اگر شما چربی زیاد از حد داشته باشید ممکن است استروژن زیادی در بدن تان در گردش باشد و باعث پاسخ بالای بافت پستان به آن شود.

ویتامین مصرف کنید.

مطمئن شوید از غذاهایی استفاده می کنید که از ویتامین C ، کلسیم ، منیزیم و ویتامینهای {I| سرشارند. این ویتامین ها در تنظیم تولید هورمون فعال کننده بافت پستانی مؤثرند.

مارگارین و دیگر چربی های هیدروژنه را مصرف کنید.

چربیهای هیدروژنه ( روغن جامد ) می توانند در قدرت بدن برای تبدیل اسیدهای چرب ضروری غذا به اسید گاما لینولئیک (GLA) دخالت کنند.

آرام باشید.

اپی نفرین ، ماده ای است که توسط غده فوق کلیوی ، در زمان استرسی ترشح می شود و در تبدیل اسیدهای چرب به GLA) اختلال ایجاد می کند.

کافئین مصرف نکنید.

نقش کافئین در ناراحتیهای پستان ثابت نشده است . یکی از محققان مرکز پزشکی نیوانگلند می گوید: من زنانی را با درد و علایم دیگر تغییرات خوشخیم پستان دیدم که بعد از قطع مصرف کافئین بهبود یافته اند. همچنین باید از نوشیدنی های غیر الکلی، شکلات، بستنی، چای و داروهای ضد درد حاوی کافئین بپرهیزید.

از مصرف پیتزا پپرونی دست بردارید.

دکتر یوانی می گوید: غذاهای پر نمک باعث پف کردن پستان می شود. این مسئله مخصوصاً هفت تا ده روز قبل از قاعدگی مهم است.

از دیورتیکها ( مادرها) دوری کنید.

دکتر تورنتون میگوید: درست است که دیورتیکها باعث خارج شدن مایعات از بدن می شوند و به کاهش تورم پستان کمک می کنند؛ اما مصرف زیاده از حد مدرها باعث افزایش پتاسیم و اختلالات الکترولیت ها شده و تولید گلوکز را کاهش می دهد.

از داروها استفاده کنید.

ساندراسو این می گوید: ایبوپروفن برای تسکین درد توصیه می شود. وی هشدار می دهد که از مصرف داروهای ضد التهاب استروئیدی پرهیز کنید.

از سرما استفاده کنید.

مک گین می گوید: بعضی از زنان با فرو بردن دستها در آب سرد و خیس کردن پستانشان به آرامش می رسند.

و یا گرما را امتحان کنید.

وی می گوید: زنان دیگر، با استفاده از تکه پارچهٔ گرم و یا حمام با آب گرم ، از درد رهایی می یابند.

کرست مناسب تهیه کنید.

یک کرست محکم، مثل آنهایی که دونده ها استفاده می کنند، می تواند از کشیده شدن فیبرهای عصبی توسط بافت های پر آب جلوگیری کند. دکتر رادیو می گوید: بعضی از زنان می گویند که پوشیدن کرست در هنگام خواب، موجب آرامش آنها می شود.

ناراحتی های پستان

ناراحتی های پستان

آیا خوش خیم است؟ فقط پزشکان تشخیص قطعی میدهد.

فرض کنید که یک لودهٔ خوش خیم داشته اید و در بررسی ماهانه یک تودهٔ دیگر پیدا می کنید، آیا درست است که آن را یک توده خوش خیم بدانید؟

خیر، با اجازه دهیاد این قانون در مراقبت از پستان تان اجرا شود: هرگاه تودهٔ جدیدی پیدا کردید با با پزشکتان مشورت کلید ، ممکن است پزشک دستور نمونه برداری از توده را بدهد و یا از یک سوزن برای بیرون کشیدن مایع کیست استفاده کند.

دکتر مکگین میگوید: حدود ۹۰٪ تودهها به وسیلهٔ پزشکان یا پرستاران و با عکسبرداری از سینه یافت نمی شوند، بلکه زنان طی بررسی ماهانه خود، آن را کشف می کنند.

در مصرف فرص ها تجدید نظر کنید.

میزان استروژن قرص های ضد بارداری می تواند به تلاش شما برای کنترل تغییرات خوش خیم پستان لطمه بزند. کلاً قرص های با استروژن پایین می تواند به فیبرو کیستیک کمک کند ولی باعث بدتر شدن فیبر آدنوما (حالتی که تودهای متحرک ولی سفت وجود دارد) شود.

با ماساژ، تجمع مایعات را کاهش دهید.

مکگین می گوید: بعضی از زنان با ماساژ پستان که باعث بازگشت مایع اضافی به سیستم لنفاوی می شوند، احساس راحتی و آرامش میکنند.

تسکین درد به وسیلهٔ روغن کرچک این

رهایی از التهاب پستان از کمپرس روغن کرچک استفاده کنید . یک پارچه را چهار لایه کنید و در داخل روغن قرار دهید ولی مراقب باشید آن قدر آغشته نشود که روغن آن روی سینه سرازیر شود. پارچه را روی پستان بگذارید، با پلاستیک روی آن را بپوشانید و سپس از پد گرمازا استفاده کنید؛ گرمای پد را روی متوسط تنظیم کنید و اگر می توانید آن را تحمل کنید روی داغ بگذارید. ممکن است سه تا هفت روز به کمپرس نیاز داشته باشید.

بهترین زمان برای بررسی، یک هفته بعد از شروع قاعدگی است، زیرا توده هایی که دقیقاً قبل از قاعدگی در سطح قرار دارند در پایان قاعدگی به سرعت ناپدید می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *