#


نکاتی در مورد پیوند تخمدان در زنان

30 ژانویه 2018 بدون نظر 3833 بازدید

نکاتی در مورد پیوند تخمدان در زنان

نکاتی در مورد پیوند تخمدان در زنان

آیا تابه حال پیوند تخمدان انجام گرفته است؟

بله، به عنوان تجربه بارها پیوند تخمدان انجام شده است. پیوند تخمدان و تجربیات متعدد نشان داده که بین تخمدان و تکامل صفات جنسی رابطه مستقیمی وجود دارد. اگر تخمدان های حیوانی را در آورده و تخمدان دیگری به او پیوند کنند رشد و نمو جنسی حیوان مزبور به طور طبیعی ادامه داشته و به سرحد بلوغ خواهد رسید. حتی با پیوند کردن تخمدان ها به جای بیضه می توان حیوانات نر را به شكل ماده در آورد و جالب تر از همه اینکه پستان ها بزرگ شده و حیوان نر که به صورت ماده در آمده تولید شیر می کند و شیر می دهد و از لحاظ جنسی مانند موجودات ماده رفتار می کند یعنی در برابر حیوانات جوانی که در قفس گذارده شده اند غریزه مادری از خود نشان می دهد.

در حیوانات نر با تزریق هورمون های هیپوفیز و تخمدان چنین اثراتی ظاهر می گردد. به نظر می آید که روش و غریزه مادری در اثر تحریکات شیمیایی مخصوصی به وجود می آید. موضوع جالب توجه اینکه از پستان بچه های نوزاد چه دختر چه پسر شیر ترشح می شود که مربوط به وجود هورمون های مادر است که در موقع بارداری در بدن گردش کرده و وارد خون جنین می شود.

آیا پیوند تخمدان ها در زن ها هم انجام گرفته است؟

بله، پیوند تخمدان از زنی به زنی دیگر از نقطه نظر درمانی و اثرات جوان کننده آن انجام گرفته است. در مواردی که لازم بود تخمدان زنی را به دلایلی درآورند جراحان مجبور بودند برای جلوگیری از عواقب اخته شدن تخمدان زن دیگری را در عضلات شکم پیوند کنند، تخمدان میمون های شامپانزه را به زنان مسن پیوند کرده اثرات جوان کننده ی آن را مشاهده کردند. درباره عملیات و روند و اینکه با پیوند غده می توان بافت های پیر را جوان کرد انتقادات زیادی موجود می باشد.

اگر تخمدان های زنی را در آورند و پس از آن تخمدان دیگری را به او پیوند کنند آیا می تواند باردار شود؟

خیر، پیوند تخمدان فقط از این جهت انجام می گیرد تا تولید هورمون کرده و از بروز علائم یائسگی جلوگیری کند. معمولا این پیوند تدریجا تحلیل رفته و اثرات خود را از دست می دهد. در هر حال قدرت تولید مثل را نمی توان با پیوند تخمدان جدید به دست آورد مگر اینکه خیلی نزدیک به انتهای لوله فالوپ پیوند شود و چنین آزمایشی هم تا کنون انجام نشده است. پیوند تخمدان امروزه خیلی کم انجام می گیرد. زیرا می توان هورمون های خالص و غليظ به جای پیوند آن به کار برد.

آیا هورمون های جنسی زنانه به طور مستقیم از تخمدان ها به دست می آید؟

زمانی که هورمون های تخمدان تازه کشف شده بود هورمون های آن ها را از نسج تخمدان به دست می آوردند. بعدا آن ها را به مقدار زیاد از ادرار حیوانات باردار استخراج کردند زیرا در دوره بارداری هورمون های تخمدانی در ادرار زیاد می شود. دو نوع هورمون متمایز از تخمدان ترشح می شود. یکی از کیسه هایی که تخم در آن رشد می کند و به نام استروژن موسوم است دیگری به وسیله سلول های جسم زرد ترشح شده و پروژسترون نام دارد.

 اثرات این هورمون ها به طور کامل مطالعه شده و امروزه آن ها را برای جبران کمبود هورمون و اضافه کردن فعالیت های جنسی و تولیدی به کار می برند ولی قبل از اینکه ارزش آن ها کاملا معلوم شود مطالعات زیادی لازم است.

در سال های اخیر موادی به طور سنتز ساخته اند که دارای خاصیت هورمونی می باشد، اثرات این مواد کاملا مانند استروژن های طبیعی بوده و آن ها را به جای استروژن های گران قیمت طبیعی به کار می برند. تزریق این هورمون ها به حیوانات اخته شده سبب رشد و نمو صفات جنسی آنها می شود یعنی، رحم، لوله ها و پستان ها و مهبل رشد کرده و فعالیت های جنسی طبیعی تظاهر می کنند.

در خانم ها این هورمون ها را از زمان یائسگی یعنی موقعی که تخمدان ها  از فعالیت باز می ایستند به کار می برند. این هورمون ها باعث از بین رفتن نشانه ها و ناراحتی های یائسگی شده و زن احساس بهبودی و نشاط بهتری پیدا خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *