#


موارد ضروری که جان شما را در برابر بلایای طبیعی نجات می دهد

موارد ضروری
19 نوامبر 2017 بدون نظر 911 بازدید

موارد ضروری که جان شما را در برابر بلایای طبیعی نجات می دهد

موارد ضروری که جان شما را در برابر بلایای طبیعی نجات می دهد

در هر خانه ای باید برخی از وسایل مانند پتوی ضروری، پتوهای معمولی، کیسه خواب و یک چادر به اندازه تعداد نفرات اعضای خانواده قبل از وقوع حادثه های طبیعی در یک بسته داشته باشند. در این بسته باید پتو بگذارید چون ممکن که است که این بلاهای طبی در روزهای سر سال اتفاق بیفتد و برای گرم ماندن وسیله ضروری و حیاتی می باشد.

به گزارش از من بپرس، اگر قبل از بروز حادثه ای آمادگی های لازم را داشته باشید بسیار مهم و ضروری می باشد. مخصوصا اگر بخواهید که سعی کنید در این شرایط زنده بمانید. زمانی که در منطقه ای زلزله، آتش سوزی، سیل و بلاهای طبیعی دیگری به وجود می آید، عموما تا نیروهای کمکی دولت برای کمک به مردم برسند ممکن است که چند روز طول بکشد.

برخی مواقع بعد از وقوع این حوادث افراد جان سالم به در می برند ولی به خاطر دیر رسیدن کمک های امدادی، از گرسنگی و تشنگی و زخم هایی که بر روی بدن آن ها به وجود آمده است جان شان را از دست می دهند. ولی اگر این افراد قبل از وقوع حادثه آمادگی داشتند ممکن بود که جان شان سالم بماند. تمام افراد می دانند که ممکن است بر خی حوادث از جمله زلزله در هر ساعتی رخ دهد. وظیفه ی هر شخصی این است که برای روبه رو شدن با این شرایط خود را آماده کند.

در ادامه موارد مهم و ضروری که باید قبل از بروز حادثه در نظر بگیریم را در اختیارتان قرار می دهیم. این را به یاد داشته باشید که این موارد نمی تواند از بروز این حوادث جلوگیری کند ولی ممکن است که بتواند جان تان را نجات دهد.

۱-تامین آب شرب سالم

مهم ترین موردی که باید قبل از وقوع حادثه آن را در بسته آماده سازی قرار دهید آب شرب سالم است. همان طور که می دانید بعد از وقوع حادثه های ناکوار دسترسی به آب سالم غیر ممکن است. چون امکان دارد که آب سالم و فاضلاب با هم ترکیب شوند و اگر از آن استفاده کنیم باعث بروز برخی از بیماری ها می شود. در شرایط عادی هر فرد بالغی نیاز به یک یا دو کپگالن اب دارد ولی در این شرایط یک گالن آب برای سه روز کافی می باشد. در شرایط سخت نوشیدن آب از اهمیت بالایی برخوردار است. به خاطر غیر قابل پیش بینی بودن وقوع حادثه های طبیعی مانند زلزله باید بعد از به پایان رسیدن تاریخ مصرف آب آن را با آب جدید تعویض کنید تا بعد از وقوع حادثه مصرف آب باعث تهدید کردن سلامت شما نشود.

موارد ضروری

موارد ضروری

۲-تامین غذاهای خشک و دیر فاسد شدنی

دومین مورد مهمی که باید آن را به بسته آماده سازی تان بیافزایید تامین غذا می باشد. غذاهایی که دیر فاسد می شوند از جمله کنسروها و انواع خشکبار را در این بسته قرار دهید. اگر می خواهید از کنسرو استفاده کنید، کنسروهایی را تهیه کنید که درب آن ها به راحتی باز می شود. ولی اگر چنین کنسروهایی را نتوانستید تهیه کنید می توانید یک در باز کن در کنار کنسروها قرار دهید. سعی کنید به اندازه سه روز مواد غذایی خود و خانواده تان را تهیه کنید. برای گرم کردن غذاها هم می توانید از اجاق های سفری استفاده کنید تا آلودگی هایی که در غذاها هستند را از بین ببرد.

موارد ضروری

موارد ضروری

۳-ملزومات پناهگاه پس از وقوع حادثه

چنانچه خانه تان را در این حادثه از دست داده اید و یا برای دوری از خطر از آن جا فاصله گرفته اید، پناه بردن به جایی طبیعی و یا مصنوعی بسیار ضروری می باشد. این را فراموش نکنید که پناه گاه باید برخی شرایط را داشته باشد.

موارد ضروری

موارد ضروری

۴-تجهیز کمک های اولیه

بعد از وقوع حادثه های طبیعی در دسترس بودن جعبه ی کمک های اولیه بسیار مهم می باشد. این را به یاد داشته باشید که در جعبه ی کمک های اولیه برخی داروها مانند مسکن ها، داروهای ضد اسهال، آنتی بیوتیک ها و… قرار دهید. برخی وسایل مورد نیازی که حتما باید در جعبه ی کمک های اولیه وجود داشته باشد عبارتند از: گاز استریل، نوار چسب، باند، ضد عفونی کننده های ضروری، ماسک هوا، دستکش های یک بار مصرف، قیچی و سایر لوازمی که ممکن است در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد. میزان وسایل پزکی که باید در این جعبه قرار بگیرد باید به اندازه یک هفته باشد. البته باید تعداد اعضای خانواده را هم در نظر گرفت.

موارد ضروری

موارد ضروری

۵-آماده کردن وسیله ای برای روشن کردن محیط

به طور معمول بعد از اینکه حوادث طبیعی رخ دهد برق ها قطع می شود. زمانی که در تاریکی شب قرار می گیرید اگر نور به اندازه ی کافی نباشد ممکن است به خاطر دید نداشتن حوادث ناگوارتری رخ دهد. شما می توانید از یک چراغ قوه استفاده کنید و آن را درون بسته آماده سازی قرار دهید، البته یادتان باشد که چراغ قوه باید به اندازه ی کافی شارژ داشته باشد و باتری های اضافی در کنار آن قرار دهید. علاوه بر آن کبریت و شمع نیز می توانند برای مدت کوتاهی نیازتان را برطرف کنند.

۶-داشتن پول نقد به اندازه کافی

زمانی که برای منطقه ای حادثه ی طبیعی ای رخ می دهد معمولا تمام وسایل ارتباطی و اینترنتی در آن مکان قطع می شود. به همین ترتیب شما نمی توانید که برای خرید از کارت های بانکی و یا کارت های خرید استفاده کنید. اگر در این شرایط به اندازه ی کافی پول نقد داشته باشید می تواند به شما کمک بسیاری کند.

۷-سعی کنین همیشه تلفن همراه تان شارژ داشته باشد

ممکن است بعد از وقوع حوادث طبیعی گوشی های موبایل کار کنند. به خاطر همین باید همیشه تلفن های همراه تان را شارژ کنید. اگر بتوانی یک پاور بانک را تهیه کنید به شما کمک می کند که گوشی تان را چندین بار شارژ کنید.

۸-حفظ اسناد شخصی

شما باید اسناد مهمی مانند شناسنامه، پاسپورت، گواهینامه، کارت ملی، بیمه نامه، سند خانه و زمین، کارت های اعتباری، اجاره نامه و اطلاعات پزشکی را حفظ کنید. در مواقع وقوع حوادث ممکن است که از یاد بروند، پس آن ها را در جایی قرار دهید که آسیب کمتری به آن ها وارد شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *