#


مصرف تخم مرغ و باورهای اشتباهی که در مورد آن وجود دارد

8 می 2018 بدون نظر 1181 بازدید

مصرف تخم مرغ و باورهای اشتباهی که در مورد آن وجود دارد

باور اشتباهی که در مورد استفاده از تخم مرغ وجود دارد

به گزارش ازمن بپرس، مطالعه ای که از طریق پژوهشگران دانشگاه سیدنی استرالیا در یک مدت یکساله صورت گرفت، در اصل توسعه دهنده نتایج مطالعه ای می باشد که قبل از این در یک مدت سه ماهه صورت گرفته بود.

بر اساس گزارشی که از پایگاه اینترنتی یورک الرت به دست آمده است، در اولین آزمایش ،هدف حفظ وزن کسانی که در مطالعه شرکت کرده اند در هنگام محفوظ نگه داشتن یک رژیم غذایی ای که پر تخم مرغ است (مثلاً ۱۲تخم مرغ در هفته) و یا یک رژیمی که کم تخم مرغ است (مثلاً کمتر از دو تخم مرغ در هفته ) بوده است. نتیجه ای که از این مطالعه در پایان سه ماه به دست آمد هیچ فرقی بین عوامل خطر ساز ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در بین این دو گروه نشان نداد.

این اشخاص برای سه ماه دیگر در هنگام حفظ رژیم غذایی پر تخم مرغ و کم تخم مرغ شان زیر یک رژیم غذایی کم کردن وزن هم قرار گرفتند. پس از آن پژوهشگران آن ها را در زمان حفظ رژیم غذایی پر تخم مرغ و کم تخم مرغ خود برای شش ماه دیگر که در کل ۱۲ماه می شد، پیگیری کردند.

در همه ی این مرحله ها هرگز تغییرات نامطلوبی در سازه های خطر ساز ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و کم کردن وزن در بین اشخاص این دو گروه دیده نشد.

پژوهشگران خاطر نشان کردند که بر خلاف توصیه های گوناگونی که در خصوص اندازه سالم استفاده از تخم مرغ برای اشخاص مبتلا به وضعیت های پیش دیابت و دیابت نوع دو ، پژوهش ما نشان می دهد که افراد برای رعایت یک رژیم غذایی سالم هیچ نیازی به کم کردن استفاده از تخم مرغ خود ندارند.

محققان توصیه کردند که یک رژیم غذایی سالم به همان شکلی که در این مطالعه تایید می شود دارای جایگزینی چربی های اشباع شده (مثل کره) با چربی های مونو سدیم و غیر اشباع شده (نظیر روغن آووکادو و روغن زیتون) می باشد.

در آخرین مطالعه، پژوهشگران با ردیابی طیف گسترده ای از سازه های خطرساز قلبی و عروقی از قبیل کلسترول، قند خون و فشار خون فهمیدند که هیچ فرق قابل توجهی بین گروه هایی که تخم مرغ بسیار استفاده می کردند و گروهی که تخم مرغ کم استفاده می کردند، دیده نشد.

پژوهشگران می گویند، در صورتی که تخم مرغ دارای کلسترول بالایی می باشد و اشخاص مبتلا به دیابت نوع دو دارای سطوح بالاتری از کلسترول بد (LDL) هستند، ولی این مطالعه از نتیجه های مطالعات موجود که نشان می دهند استفاده از تخم مرغ تاثیر پایینی بر سطح کلسترول خون دارد، پشتیبانی می کند.

پژوهشگران به خاطر فایده های بالقوه سلامتی تخم مرغ برای اشخاص مبتلا به شرایط های پیش دیابت و دیابت نوع دو و همچنین تمام مردم ، نتایج این مطالعه را حائز اهمیت عنوان کردند.

تخم مرغ سرشار از پروتیین و ریز مغذی هایی می باشد که می تواند از طیف گسترده ای از عوامل سلامتی و رژیم غذایی مانند کمک به تنظیم مصرف چربی و کربوهیدارت، سلامت چشم و قلب و همچنین برخورداری از رگ های خونی سالم و بارداری های سالم پشتیبانی نماید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *