#


راه حل هایی برای کاهش چربی مو

کاهش چربی مو
16 نوامبر 2017 بدون نظر 1227 بازدید

راه حل هایی برای کاهش چربی مو

راه حل هایی برای کاهش چربی مو

شما صبح ۲۰ دقیقه با سشوار و ژل حالت دهنده سعی کردید تا گره های بدقلق موهای خود را باز کنید و به آنها فرم بدهید؛ ولی ظهر، متوجه شدید که موفق نشده اید؛ در سر شما کارخانه چربی وجود دارد !

چه اتفاقی افتاده ؟ شاید به خاطر این است که موهای شما زیاد است ؛ هرچه موهای شما نازک تر باشد ، موهای بیشتری دارید و کنار هر پایه مو ، غده های چربی وجود دارد که سبوم ( روغن چربی دار ) را در موهای چرب تولید می کنند. هر چقدر موها بیشتر باشد غدد چربی بیشتری وجود دارد و هر چه غدد زیادتر باشد، چربی بیشتر است ؛ افراد دارای موهای نازک حدود ۱۰۰۰۰ غده چربی روی سرشان دارند .

هر شخصی که به طور متوسط ۸۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ تار مو دارد به ندرت دچار موی چرب می شود. موهای پشمی و نازک بیشترین مشکلات چرب بودن را همراه خود دارند .

چربی روی موهای نازک و صاف به راحتی نفوذ می کند ولی موهای حتی چرب نمی شوند. گرمای زیاد و رطوبت نیز می تواند تولید چربی را سرعت ببخشد. تغییرات هورمونی هم همین طور، آندروژن ( یک هورمون مردانه ) می تواند غدد چربی را فعال کند. استرس سطح خونی آندروژن را در زنان مثل مردان بالا می برد.

کاهش چربی مو

کاهش چربی مو

اما اندروژن تنها عاملی نیست که موی چرب را در مردان به نسبت به زنان موهای نازک تری دارند. در هر سانتیمتر مربع از سر مردان به طور متوسط ۳۱۱ تار مو در برابر ۲۷۵ تار مو در زنان قرار دارد که در حدود ۱۰ تا ۱۵٪ اختلاف دارد. شما چه کاری در مورد کارخانه چربی موجود در پوست سرتان میتوانید انجام دهید؟

این است توصیه متخصصان ما:

به طور مرتب موهای تان را شامپو بزنید.

متخصصان ما همگی اتفاق نظر دارند که مهم ترین کاری که شما در مقابله با چربی موها میتوانید انجام دهید، شامپو زدن روزانه آنهاست، مخصوصاً اگر در محیط شهری زندگی می کنید. هنگامی که گرما و تابستان غدد چربی سر را تحریک می کند دو بار شامپو کردن در روز توصیه میشود. غدد چربی به طور مرتب چربی تولید می کنند پس باید همراه با آنها پیش بروید و آنها را پاک کنید.

از شامپوهای شفاف استفاده کنید.

شامپوهای شفاف ماده چسبناک کمتری در خود دارند و بدون باقی گذاشتن مواد اضافی ، چربی مو را بهتر پاک می کنند.

پوست سر خود را ماساژ بدهید.

در طول شامپو کردن این کار را انجام دهید. هرگز در بین دفعات شامپو زدن این کار را نکنید. ماساژ بین دفعات شامپو ممکن است باعث ترشح چربی اضافی از غدد چربی شود.

دو بار شامپو بزنيد .

ممکن است بعضی افرادی که دارای موی بسیار چرب هستند، به دوبار شامپو زدن به صورت روزانه نیاز داشته باشند. دکتر گلد اسمیت میگوید: شایع ترین اشتباهی که من دیدم این است که افراد شامپو را به مدت کافی روی سر خود نمی گذارند. هر بار ۵ دقیقه بگذارید تا شامپو روی سر باقی بماند، این کار باعث آسیب به مو یا پوست سر نمی شود.

از نرم کننده استفاده نکنید.

اگر موهای چربی دارید که در طول روز از حالت صافی خارج می شود بدترین کاری که می توانید انجام دهید روغن زدن بیشتر به آن است . سعی کنید از حالت دهنده ها و نرم کننده ها استفاده نکنید.

هدف شما فقط نوک موها باشد.

اگر واقعاً به نرم کننده ها نیاز دارید، به دنبال محصولی بروید که کمترین روغن را داشته باشد و یا بدون روغن باشد و به جای پایه موها ، نوک موها را حالت دهید.

بعد از شامپو کردن، چربی مو را آزمایش کنید.

شامپو مضایقه نکنید بعد از شامپو زدن و خشک کردن، موها را امتحان کنید. آیا هنوز هم چرب است؟ اگر این طور است به اندازه کافی آنها را تمیز نکرده اید.

بیش از حد موی خود را شانه نکنید.

افراد دارای موی چرب باید مراقب باشند که موهای خود را بیش از حد شانه نکنند، باید بدانند که شانه کردن زیادی، چربی پایه مو را از پوست سر به نوک موها منتقل می کند.

کاهش چربی مو

کاهش چربی مو

موها را در جهت مخالف رویش آن خشک کنید.

اگر موهای چرب را به حال خود بگذارید میخواهند که شل و لخت بمانند. از شانه استفاده کنید تا موها را از ریشه بالا نگه دارد و یا از وسط به طرف جلو خم کنید و به آرامی به طرف بالا شانه کنید.

یاد بگیرید که آرام باشید.

هورمون ها اثرات ثابت شده کمی بر تولید چربی دارند. اما چیزی که معلوم است بدین قرار است: وقتی تحت استرس باشید بدن شما آندروژن بیشتری تولید می کند و آندروژن نیز تولید چربی را زیاد می کند. پس تکنیکهای ریلکسیشن ( آرام بخشی ) را یاد بگیرید.

به داروهای ضد بارداری توجه کنید.

این داروها، اثرات هدایت شده ای روی توازن هورمونی زنان و در نتیجه روی تولید چربی دارند. دکتر گودمن توصیه می کند که در هنگام انتخاب داروی ضد بارداری، با دکتر متخصص زنان خود درباره چربی بیش از حد موی خود بحث کنید.

از لیمو برای کاهش چربی استفاده کنید.

آب دو لیمو را در داخل یک لیتر از بهترین آبی که در دسترس دارید بریزید؛ آب مقطر بهترین چیز است. این محلول بهترین شستشو برای کاهش چربی موهاست .

از محلول سرکه سیب استفاده کنید.

یک قاشق چایخوری از آن را داخل نیم لیتر آب بریزید و به عنوان شستشوی نهایی از آن استفاده کنید؛ این محلول به صورت یک محرک اثر می کند و باقیمانده های مواد شوینده را که ممکن است باعث چربی مو شوند پاک می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *