#


درد قاعدگی یا دیسمنوره؛ روش های ضد درد

درد قاعدگی
29 نوامبر 2017 ۴ نظر 1321 بازدید

درد قاعدگی یا دیسمنوره؛ روش های ضد درد

درد قاعدگی یا دیسمنوره؛ روش های ضد درد

تعداد زیادی از زنان از درد قاعدگی رنج میبرند. هر ماه لایه سطحی رحم زنان مواد شیمیایی ای به نام پروستاگلاندین تولید می کند که به انقباض عضلات رحم و دفع بافت ها و مایعات در طول قاعدگی کمک می کند. مقادیر بالای پروستاگلاندین ها باعث انقباض عضلات رحم و درد قاعدگی می شود. تمام زنان دچار درد قاعدگی نمی شوند، اما اگر شما دچار آن هستید، این درمانهای خودآموز می تواند به شما مقداری تسکین بدهد.

توازن را بر قرار کنید.

خیلی از زنان عادت دارند که وعده های غذایی اصلی را نخورند و در عوض مقادیر زیادی شیرینی و غذاهای پر نمک در یک زمان مصرف کنند. اگر رژیم سالمتر، درد شما را درمان نکرد، لااقل ، سلامت کلی بدن را بهبود میبخشد. مصرف غذاهای پر نمک و شیرین را که باعث نفخ شکم می شوند کاهش دهید و به جای آن سبزیجات، میوه ، مرغ و ماهی مصرف کنید و جایی را برای خوردن غذاهای سبک به جای سه وعده سنگین بگذارید.

درد قاعدگی

درد قاعدگی

ویتامین ها را مصرف کنید.

بسیاری از بیماران با مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مشکلات کمتری در قاعدگی داشته اند. پس شما نیز مولتی ویتامین و مکمل معدنی مصرف کنید.

مراقب مواد معدنی باشید.

مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم نیز در تسکین درد نقش مهمی بازی می کنند. سوزان لارک از مرکز PMS در لس آنجلس می گوید: زنانی که کلسیم مصرف می کنند درد کمتری در قاعدگی دارند . منیزیم هم مهم است زیرا در جذب فعال کلسیم دخالت دارد . وی پیشنهاد می کند قبل و بعد از قاعدگی مصرف کلسیم و منیزیم افزایش پیدا کند.

مصرف کافئین را قطع کنید.

کافئین موجود در قهوه ، چای ، کولا و شکلات با عصبی کردن شما می تواند باعث ناراحتیهای قاعدگی شود.

مصرف الکل را قطع کنید.

اگر می خواهید آب بدن تان را در دوران قاعدگی حفظ کنید، الکل فقط به مشکلات تان اضافه می کند، پس الکل مصرف نکنید.

خود را گرم کنید.

گرما جریان خون بدن را افزایش می دهد و باعث شل شدن عضلات می شود که این مخصوصاً در حالت گرفتگی عضلات ناحیه لگن مهم است. مقدار زیادی چای گیاهی داغ بنوشید و یا یک پد گرمازا و یا بطری آب گرم روی شکم به مدت چند دقیقه نگه دارید.

درد قاعدگی

درد قاعدگی

جای پای محکمی برای تساگین درد باز کنید.

تماس درمانی می تواند، باعث تسکین درد قاعدگی شود.

پا دارای نقاط تحریکپذیر می باشد این نقاط را که در هنگام قاعدگی حساس هستند لمس کنید. فرورفتگیهای هر طرف پاشنه پا را به آرامی با شست و نوک انگشتان فشار دهید. همین کار را در امتداد کناره های تاندون پشت ساق پا، انجام دهید و به طرف بالا به سمت عضلات ساق پا حرکت کنید. این تکنیک فشار درمانی را به مدت چند دقیقه روی هر دو پا انجام دهید.

حمام آب معدنی بگیرید.

برای ریلکس کردن و خلاصی از گرفتگی عضلات ، حمام آب معدنی برای خود درست کنید؛ یک فنجان آب نمک و یک فنجان جوش شیرین به آب گرم حمام اضافه کنید و بیست دقیقه در آن قرار بگیرید.

پیاده روی سریع داشته باشید.

پیاده روی و یا یک ورزش با شدت متوسط انجام دهید. با این کار مخصوصاً قبل از قاعدگی احساس بهتری خواهید داشت.

درد قاعدگی

درد قاعدگی

نزدیکی کنید.

داشتن نزدیکی همراه با ارگاسم ، در کاهش درد قاعدگی بسیار مؤثر است . حرکات شدید عضلانی ، خون و دیگر مایعات را از اندام پرشده خالی میکند و منجر به تسکین درد می شود.

قرص بخورید.

آسپیرین و استامینوفن برای کاهش درد قاعدگی مناسبند؛ ایبوپروفن توانایی مهار پروستاگلاندین ها را دارد. یکی از این داروها را در هنگام درد همراه با آب و یا شیر کافی به منظور جلوگیری از آسیب به معده، بخورید و تا وقتی که درد قطع نشده، به مصرف آنها ادامه دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *