#


خواص استفاده از موزهای سیاه شده

11 آوریل 2018 بدون نظر 1413 بازدید

خواص استفاده از موزهای سیاه شده

خوردن موز سیاه شده چه فایده ای دارد؟

موز به جز این که خوشمزه است دارای فواید بسیاری برای سلامت می باشد به خصوص موزهایی که سیاه شده اند.

تمام افراد می گویند خوردن یک سیب در روز شما را از پزشک دور خواهد کرد، ولی ما می ‌گویم که خوردن یک موز در روز شما را از پزشک دور می‌ کند.

این میوه به غیر از این که خوشمزه می باشد برای سلامت فواید بسیاری دارد به خصوص موز‌هایی که سیاه می باشند. در این مطلب دلیل های این که چرا خوردن موز سیاه شده مفید می باشد را گفته ایم.

جلوگیری از سرطان

پژوهش گران به این نتیجه رسیده اند که لکه ‌های سیاه روی موز‌های رسیده دارای فاکتور نکروز تومور می باشند که یکی از مهم‌ ترین پروتئین‌ هایی می باشد که با رشد سلول‌ های سرطانی مقابله می‌ کند.

آن ‌ها با از بین بردن سلول ‌ها از انتشار آن‌ ها در بدن جلوگیری می کنند. موز‌ها علاوه بر این دارای سطح بسیاری فیبر هم می باشند. هر دو فاکتور‌ها به پیشگیری و درمان سرطان کمک می‌ کنند.

کنترل فشار خون

پتاسیم ماده‌ ای معدنی می باشد که برای سلامت قلب ضرورت دارد. ولی با این حال بسیاری از افراد به اندازه کافی استفاده از این ماده را در غذاهای شان ندارند.

موز دارای مقدار زیادی پتاسیم می باشد و هر موز در اندازه متوسط دارای نه تا ده درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه می باشد. پتاسیمی که در موز وجود دارد فشار خون را تنظیم می ‌کند و مانع از حملات قلبی می شود.

انرژی زا

روز پر مشغله ‌ای در پیش رو دارید؟ بنابر این روزتان را با ورزش آغاز کنید و یک عدد موز بخورید. موز دارای مواد مغذی مهمی می باشد که منجر به تقویت ذهن و بدن می گردد.

این میوه دارای آب، کربوهیدرات، و مقدار اندکی پروتئین می باشد. پتاسیم موجود در موز باعث جلوگیری از گرفتگی عضلات در طول تمرین می شود.

درمان سوزش معده

در صورتی که مشکل سوزش معده دارید پیش از این که سراغ جعبه دارو‌ها بروید چرا از یک راه حل خوشمزه و طبیعی استفاده نمی کنید؟ موز بهترین درمان برای سوزش معده می باشد.

این میوه با زیاد شدن سطح PH محتویات معده اسید معده را کم می کند و سوزش معده را تسکین می دهد.

زمانی که سطح PH بالا باشد سطح اسید کم می شود. نیترات پتاسیمی که در موز‌های نرسیده وجود دارد هم سوزش معده را به حداقل می رساند.

کاهش افسردگی

تریپتوفان آمینو اسیدی که در موز وجود دارد منجر به پالایش ذهن و تقویت روحیه می گردد. پژوهش ها نشان داده است که این میوه با روش تغییر تریپتوفان با ترکیب ویتامین ‌های B. هورمون شادی سروتونین ایجاد می ‌کند در نهایت با افسردگی مقابله می ‌کند و حس خوب در فرد به وجود می آید.

فواید گوارشی

موز به غیر از ویتامین ‌ها و مواد معدنی دارای مقدار زیادی فیبر‌های رژیمی هم می باشد. فیبر برای افزایش سرعت فرآیند گوارشی ضروری می باشد.

موز منبع پکتین می باشد. پکتین نوعی فیبر می باشد که منجر به نرم شدن موز در زمان رسیدن آن می‌ شود. پکتین مهم ترین عامل در کمک به سالم ماندن سیستم گوارشی می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *