#


خطر ابتلا به سرطان سینه با الکل افزایش می یابد و با ورزش کاهش

سرطان سینه
29 جولای 2017 بدون نظر 1175 بازدید

خطر ابتلا به سرطان سینه با الکل افزایش می یابد و با ورزش کاهش

سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان در زنان است. صدها هزار مورد جدید در هر سال در سراسر جهان شناسایی می شوند.

در حال حاضر، یکی از بزرگترین مطالعات پیشگیری از ابتلا به سرطان نوعی آن، برخی از یافته های پیشگیری کننده را گزارش کرده است. فقط مقدار کمی نوشیدنی الکلی در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. اما محققان همچنین دریافته اند که چیزهایی که مردم می توانند برای کاهش خطر خود انجام دهند وجود دارد.

این موسسه تحقیقات سرطان آمریکایی این مطالعه را انجام داد. این ۱۱۹ مطالعه قبلی که شامل ۱۲ میلیون زن بودند مورد بررسی قرار گرفت. ۲۶۰،۰۰۰ نفر از آنها سرطان سینه داشتند.

آن مک تاینن نویسنده اصلی این گزارش بود. McTiernan با مرکز تحقیقات سرطان فرد هاتسونس در سیاتل، واشنگتن است.

او گفت که این تحقیق ارتباط بین مصرف الکل و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه را در ۱۰ مطالعه که شامل ۴،۰۰۰ زن است نشان داد. زنان در سنین کودکی بوده و سرطان سینه را تجربه کرده اند.

این مطالعه نشان می دهد که زنان که حدود ۱۰ گرم الکل مصرف می کنند یک درصد خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهند.

McTiernan گفت: اگر چه پنج درصد به نظر می رسد مقدار کمی باشد، احتمال اشتباه در این مطالعه بسیار کم بود.

گروه دیگری از مطالعات شامل ۳۵،۰۰۰ زن که بعد از یائسگی بودند و سرطان سینه را تجربه کرده بودند بود.

“ما دریافتیم که ۹ درصد خطر افزایش نوشیدن همان مقدار الکل، به طور متوسط ۱۰ گرم در روز الکل وجود دارد. باز هم یک لیوان شراب، هشت اونس آبجو، یک اونس مشروب الکلی. ”

مک تایانان گفت که سازمان بهداشت جهانی الکل را یک سرطان زا توصیف می کند که ماده ای است که می تواند سرطان ایجاد کند. این حاوی مایع استالدئید است که به DNA آسیب می رساند.

محققان همچنین راه هایی برای کاهش خطر را پیدا کردند. آنها می گویند ورزش های شدید، مانند دوچرخه سواری سریع ، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند. زنان جوان که از لحاظ فیزیکی بیشتر فعال بودند حدود ۱۷ درصد کاهش داشتند. کاهش ۱۰ درصدی برای زنان بعد از یائسگی که در ورزش مشابه شرکت کردند.

فعالیت های متوسط، مانند پیاده روی و باغبانی، خطر ابتلا به سرطان سینه را با ۱۳ درصد در زنان فعال ترین نسبت به کمترین فعالیت کاهش می دهد.

همچنین شواهدی وجود دارد که خوردن یک رژیم غذایی غیر نشاسته و گیاهی مبتنی بر گیاه خطر را کاهش می دهد. مک تایانان گفت، با این حال، به این معنا نیست که مردم فقط باید سبزیجات مصرف کنند.

“این فقط به معنای خوردن بسیاری از سبزیجات و میوه های تازه است: مطمئن شوید که بیشتر سبزیجات غیر نشاسته هستند، نه سیب زمینی؛ خوردن فراورده های لبنی به دلیل بالا بودن کلسیم و برخی از آنها به نفع خودشان است. ”

McTiernan گفت که خوردن رژیم غذایی با مقدار زیادی میوه و سبزیجات می تواند به زنان کمک کند وزن خود را کاهش دهند. این مهم است زیرا اضافه وزن ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را افزایش دهد.

این موسسه می گوید یکی از سه مورد سرطان سینه در ایالات متحده آمریکا می تواند جلوگیری شود، اگر زنان از رژیم های غذایی خود الکل را از بین ببرند، از لحاظ جسمی سالم باقی مانده و وزن سالم را حفظ می کنند.

موسسه تحقیقات سرطان آمریکا بخشی از صندوق تحقیقات سرطان جهانی است که جمع آوری و مطالعه اطلاعات مربوط به پیشگیری از سرطان را در سرتاسر جهان می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *