#


خشکی پوست و خارش زمستانی؛ نکته های درمانی آن

خشکی پوست
25 نوامبر 2017 بدون نظر 1827 بازدید

خشکی پوست و خارش زمستانی؛ نکته های درمانی آن

خشکی پوست و خارش زمستانی ؛ نکته های درمانی آن

بسیاری از کتاب های زیبایی پوست و مجله های پر زرق و برق توصیه می کنند که روزانه حداقل هفت تا هشت لیوان آب مصرف کنید تا پوست تان بتواند آب خود را حفظ کند. این را باور نکنید .

کنت فلدر ” استاد در لباس بخش پوست دانشگاه تگزاس » میگوید : اگر کاملاً آب بدن خود را از دست دهید، پوست تان خشک می شود، اما اگر به طور نرمال آب بدن از دست رود، را نمی توانید با خوردن آب خشکی پوست را اصلاح کنید.

دستها را در آب قرار دهید.

بهترین راه برای رساندن آب به پوست، قرار دادن آن در آب است. پانزده دقیقه دست خود را در آب ولرم قرار دهید. کمتر حمام کنید و از آب سرد استفاده نکنید.

پوست تان را چرب کنید.

بعد از هر حمام، از مرطوب کننده استفاده کنید؛ مرطوب کننده ها باعث حفظ اب می شوند. دکتر پیرل استین میگوید: بسیاری از مردم فکر می کنند که کاربرد مرطوب کننده ها برای حفظ چربی پوست است ولی این مطلب اصلا درست نیست.

خشکی پوست

خشکی پوست

به اندازه ای خود را خشک کنید تا رطوبت کمی روی پوست باقی بماند.

کاربرد مرطوب کننده ها روی پوست مرطوب بعد از حمام بسیار مؤثرتر از مالیدن آن روی پوست خشک است. پس سعی کنید رطوبت کمی در پوست خود نگه دارید سپس از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

مراقب آگهی های فریبکارانه باشید.

هیچ ماده ای بهتر از و ازلین و یا روغن ملین نیست. در واقع ، برای بعضی از افراد هیچ گونه تفاوتی بین روغن گیاهی (روغن آفتابگردان ، روغن بادام زمینی) و یا روغن جامد نیست.

خشکی پوست

خشکی پوست

از حریر جوی دوسر برای بهبودی استفاده کنید.

بعضی ها معتقدند که مردم اثرات آرامبخش حریره جوی دو سر را تقریباً ۴۰۰۰ سال پیش کشف کرده اند، بسیاری از مردم اکنون هم آن را قبول دارند. حریره جوی دو سر می تواند در حمام به عنوان ماده تسکین دهنده عمل کند. می توانید از حریره جوی دو سر به عنوان صابون استفاده کنید. مقداری از حریره را در یک دستمال پیچید و در آب فرو ببرید و آب اضافی را با فشار دادن خارج کنید و به عنوان یک دستمال شستشوی عادی از آن استفاده کنید.

زیاد از صابون استفاده نکنید.

مختصصان ما می گویند: اگر کثیف نیستید، حمام نروید.

از دستگاههای مرطوب کننده استفاده کنید.

نصب دستگاه های مرطوب کننده هوا در طول روزهای خشک زمستان توصیه می شود ، البته با احتیاط . مردم فکر می کنند که اگر یک دستگاه مرطوب کننده در خانه قرار دهند همه چیز حل خواهد شد، اما دستگاه های مرطوب کننده شبیه دستگاه های تهویه است . شما برای پوشش دادن کل ساختمان به یک دستگاه بزرگ نیاز دارید.

خشکی پوست

خشکی پوست

خانه تان را سرد نگه دارید.

یک راه خوب برای مقابله با خارش پوست در زمستان ، پایین آوردن دماست . سرد نگه داشتن خانه در زمستان میتواند کمک کننده باشد چرا که هوای سرد حالت بی حس کنندگی دارد و باعث احساس خوبی در پوست می شود. هنگامی که خانه بیش از حد، گرم باشد باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود و خارش و گزگز شروع خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *