#


حقایق،تحقیقات و خطرات مصرف هروئین

هروئین
4 سپتامبر 2017 بدون نظر 1649 بازدید

حقایق،تحقیقات و خطرات مصرف هروئین

همه چیز در باره مصرف هروئین

هروئین مواد مخدر غیر قانونی و بسیار اعتیاد آور مشتق شده از مورفین، مواد طبیعی به دست آمده از گیاه خشخاش تریاک است.

کشف شده توسط سومریان در ۳۴۰۰ قبل از میلاد، ویژگی های تسکین دهنده درد و تسکین دهنده مواد مخدر باعث افزایش محبوبیت دارو در سراسر جهان شد.

شرکت داروسازی بایر در ابتدا هروئین را از مورفین در سال ۱۸۷۴ سنتز کرد و در سال ۱۸۹۸ آن را به عنوان سرکوبگر غیر وابسته به سرفه و همچنین درمان اعتیاد به مورفین بازاریابی کرد.

بعدا هروئین کشف شد که به مورفین متابولیزه می شود و تمام مشتقات تریاک (به جز در داروهای تجویزی) از جمله هروئین در نهایت ممنوع است.

این دارو در ایالات متحده از سال ۱۹۲۴ غیرقانونی بوده و ماده کنترل شده برنامه آن را I را طبقه بندی کرده است، به این معنی که بسیار بالقوه برای سوءاستفاده است با هیچ کاربرد پزشکی قابل قبول . در حال حاضر سوء مصرف هروئین در ایالات متحده در بسیار فراگیر قرار دارد.

مطالب این مقاله:

هروئین چیست؟
مقدار مصرف هروئین
اثرات هروئین
خطرات بهداشت هروئین
درمان هروئین

حقایق سریع درباره هروئین

در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد هروئین وجود دارد. جزئیات بیشتر و حمایت از اطلاعات در مقاله اصلی است.

تعداد کاربران هروئین در ایالات متحده از سال ۹۰،۰۰۰ در سال ۲۰۰۶ به ۶۶۹،۰۰۰ در سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است.
در سراسر جهان، حدود ۱۶ میلیون کاربر قاچاق مخدر وجود دارد.
نام شیمیایی هروئین، دیاستیل مورفین است.
هروئین خالص پودر سفید بسیار قوی وبا طعم تلخ است.
امروزه عرضه هروئین غیرقانونی در ایالات متحده عمدتا از آمریکای جنوبی و مکزیک است.
مغز توسط مصرف دوپامین تکرار شده از هروئین متضرر می شود.
با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تعداد تلفات هروئین در دهه که در سال ۲۰۱۳ به پایان رسیده است، چهار برابر شده است.
بیش از ۷۵ درصد از کاربران هروئین دبیرستانی پس از اولین استفاده از داروهای تجویزی به معتادین هروئین تبدیل شده اند.
اعتیاد به هروئین ۱۸ درصد از پذیرش دارو و درمان الکل در ایالات متحده را تشکیل می دهد.
اثرات سمی هروئین را می توان با یک آنتاگونیست گیرنده اپیدمی کوتاه مدت نام برد که نالوکسون نام دارد.

هروئین چیست؟

هروئین یک دارو مخدر است که درد را کاهش می دهد و عملکرد بدن را آرام می کند. این ترکیبی از مورفین و اسید دیاستیل است. این می تواند مانند یک پودر سفید یا قهوه ای یا قهوه سیاه باشد. مصرف کنندگان دود، سیگار یا تزریق دارو را فقط زیر پوست یا به یک عضله انجام می دهند.

هروئین می تواند به شکل یک پودر سفید باشد و با استفاده از یک سرنگ تزریق می شود.

اثرات آن تقریبا بلافاصله احساس می شود و مدت زمان عمل ۴-۵ ساعت است. مهم نیست که چگونه آن را به بدن تحویل داده می شود، هروئین بسیار اعتیاد آور است.

هرويين به گيرنده هاي خاصي در مغز متصل مي شود و گيرنده هاي مو اپيوئيد (MORs) را فعال مي کند. هنگامی که MORs در مرکز پاداش مغز فعال می شوند، آزاد شدن dopamine انتقال دهنده عصبی را تحریک می کنند، باعث احساس لذت می شوند. افرادی که مستقیما با هروئین آشنا هستند، ظاهرا آرامش یا خسته هستند .

هنگامی که به ایالات متحده می رسد، توزیع کنندگان و نمایندگی های محلی هرکدام “هروئین” را با مواد اضافی “برش” می دهند و خلوص یک دسته را در هر وجهی از هروئین ۲۰ تا ۷۰ درصد تغییر می دهند. مواد افزودنی شامل انواع مختلفی از مواد شیمیایی مانند محلول پودر، شیر، پودر شیرین، نشاسته شسته شده، گرد و غبار آجر، پاک کننده کف و حتی سم موش می باشند.

هر دسته هروئین منحصر به فرد و بالقوه بسیار خطرناک است. به تازگی هروئین یافت شده است که با فنتانیل، یک مخدر است که تقریبا ۱۰۰ برابر قدرتمندتر از مورفین و ۵۰ برابر قدرتمندتر از هروئین است.

به علت ناخالصی ها و خلوص غیر قابل پیش بینی، هر دو کاربر با تجربه و تازه کار می توانند به راحتی بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرند، که منجر به عوارض یا مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد می شود.

نام خیابانی هروئین در آمریکا

دارو
اسب
اچ
چیوا
گرد جهنم
تندر
اسمک
جنس شکسته
چین سفید
تار
عمه هازل
ضد یخ
بسته نرم افزاری
بونیتا
شکر قهوه ای.

مقدار مصرف هروئین

با وجود فروش و استفاده از آن در بسیاری از نقاط جهان غیر قانونی است، استفاده از هروئین در بسیاری از شهرهای جهان به عنوان یک مشکل رو به رشد است. کیفیت بالاتر و قیمت پایین هروئین در سراسر کشور در دسترس است، که بر روی هر دو حومه شهری و روستایی تاثیر می گذارد.

استفاده از هروئین در میان بزرگسالان جوان بین ۱۸ تا ۲۵ ساله افزایش می یابد. افرادی که در این گروه سنی در معرض ابتلا به سوء مصرف هروئین قرار دارند، از ۱۱ درصد کل میزان پذیرش در سال ۲۰۰۸ به ۲۶ درصد در نیمه اول سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است. طبق بررسی ملی مصرف و سلامت ۲۰۱۳، حدود ۲۴.۶ میلیون نفر (۸ درصد) آمریکایی ۱۲ ساله یا بیشتر، مصرف کنندگان مواد مخدر غیر مجاز (ماه گذشته) بودند.

اثرات هروئین

پس از مصرف هروئین، مرکز لذت کاربر همه در یک بار به آتش کشیده می شود، یک حالت بدون درد، بدون اضطراب موج شکن (عجله) همراه با احساس گرم و راحت تولید می شود. پس از آن خواب آلودگی یا خماری است.

سایر عوارض جانبی ممکن است تهوع، استفراغ، خارش شدید، اعصاب سنگین، یبوست، اختلال در عملکرد ذهنی و علائم حیاتی آهسته باشد.

خطرات بهداشت هروئین

استفاده از هروئین با خطرات بهداشتی متعدد – از جمله مرگ در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر – یکی از خطرناک ترین مواد مخدر است که فرد میتواند از آن استفاده کند.

وابستگی

هروئین یک خطر بالقوه برای تولید روانی (اشتیاق) و وابستگی فیزیکی را در طی یک دوره کوتاه مدت به وجود می آورد. به علت استفاده مکرر از داروی، تغییرات در بدن رخ داده است، در صورتی که دارو به طور ناگهانی متوقف شود، در نتیجه یک سندرم قطع می شود. وابستگی فیزیکی لزوما به این معنی نیست که فرد معتاد است.

تحمل

تحمل زمانی رخ می دهد که بیشتراز مقدار دارو قبل برای رسیدن به همان اثر اولیه نیاز باشد.

اعتیاد هروئین

هروئین بسیار اعتیاد آور است و مصرف بیش از حد ممکن است مرگبار باشد.

استفاده هروئین تکرار اغلب به اعتیاد منجر می شود – یک بیماری عودکننده مزمن است که فراتر از وابستگی فیزیکی است و با رفتار غیرقابل کنترل رفتار جستجوی دارویی، با وجود عواقب مضر و منفی، مشخص می شود. هنگامی که فرد به هروئین معتاد می شود، جستجوی و استفاده از این دارو هدف اصلی خود در زندگی است.

مرگ از مصرف بیش از حد

مصرف بیش از حد هروئین با تنفس آهسته و کم عمق، لبهای آبی و ناخن، پوست سرد، تشنج، کما و اگر ناشناخته و درمان نشده باشد، مرگ ناگهانی مشخص می شود. اگر یک سوء مصرف مواد مخدر به سرعت شناسایی شود، نالوکسون دارو می تواند آن را معکوس کند. نالوکسون با اتصال سریع به گیرنده های اپيوئید کار می کند، جایگزین هروئین و فرد را سریع از این حالت خارج می کند.

ترک هروئین

علائم ترک عبارتند از:

بی قراری
درد ماهیچه و استخوان
بیخوابی
اسهال
تهوع و استفراغ
لرزش
اضطراب
افسردگی
گرفتگی عضلات
تب.

بزرگترین علائم قطع عضو بین ۲۴-۴۸ ساعت بعد از آخرین دوز هروئین و بعد از حدود یک هفته کاهش می یابد. با این حال، برخی از افراد علائم پایانی برداشت را برای چند ماه نشان داده اند.

استفاده از هروئین در دوران بارداری می تواند منجر به سندرم اختلال در نوزادان شود (ناسا)، باعث می شود که نوزاد با مادر همخوانی داشته باشد. علائم شامل تب، تحرک پذیری، تشنج، وزن کم، لرزش، اسهال، استفراغ و مرگ بالقوه است.

ناس نیاز به بستری شدن و درمان با دارو دارد که به تدریج کاهش می یابد تا زمانی که کودک تنظیم می شود که بدون مواد مخدر باشد.

عوارض احتمالی پزشکی دیگر ناشی از مصرف هروئین عبارتند از:

پنومونی
بیماری سل
هپاتیت
عفونت HIV
افسردگی
اختلال عملکرد جنسی
دوره های نامنظم در زنان
سپتوم سوراخ بینی
رگهای ترسناک
عفونت های باکتریال عروق خونی و دریچه های قلب
آبسه ها و عفونت بافت نرم
آسیب ارگان
عکس العمل های آلرژیتیک
آرتروز
یک سیستم ایمنی ضعیف.

درمان اعتیاد به هروئین

 

متادون یک روش معمول برای درمان اعتیاد به هروئین در برنامه های درمان سرپایی است.

رویکردهای مختلفی برای سوء استفاده از هروئین و درمان اعتیاد وجود دارد. با این حال، درمان ابتدا با فرایند سم زدایی آغاز می شود. این فرآیند را می توان بر اساس بستری یا سرپایی انجام داد تا فرد به صورت فیزیکی و ذهنی به فرد کمک کند تا بدن به عدم وجود دارو بپردازد.

داروهای تجویزی کلونیدین، اندودنسترون و هیدروکسی ایزین ممکن است برای کاهش ناراحتی از خروج استفاده شود. چند درمان دارویی برای درمان اعتیاد درازمدت وجود دارد. داروهای موثر شامل متادون، سابوکون و ویتیرول است.

متادون یک آگونیست مخدر آهسته است که به صورت خوراکی هر ۲۴ ساعت در دوزهای فردی که به اندازه کافی برای جلوگیری از برداشتن است و در عین حال ناهنجاری تولید نمی کند، مصرف می شود. متادون از دهه ۱۹۶۰ برای درمان اعتیاد به هروئین استفاده شده است و همچنان یک درمان عالی برای برخی از افراد در بهبود است. متادون فقط از طریق برنامه های تصویب شده سرپایی در دسترس است.

سوپوکسون یک فرمول حاوی بوپرنورفین (آگونیست بخشی از مواد مخدر) و نالوکسون (آنتاگونیست مهاری) است. بوپرنورفین گرایش مصرف دارو را بدون ایجاد عوارض جانبی “بالایی” یا خطرناک دیگری از مواد مخدر کاهش می دهد و به عنوان یک عامل بازدارنده برای تزریق عمل می کند. آن را به صورت دهانی، معمولا به صورت زیر زبانی (تحت زبان قرار می گیرد) مصرف می کنند.

Vivitrol به عنوان تزریق یک بار در ماه تزریق می شود. Vivitrol نالوكسان آنتاگونیست opioid است. اگر یک فرد از هروئین در هنگام استفاده ازهروئین از آن استفاده کند، از تاثیر آن جلوگیری می کند.

مشاوره رفتاری

درمانهای رفتاری متعددی برای اعتیاد به هروئین موجود در هر دو حالت مسکونی و سرپایی وجود دارد. افراد به تکنیک هایی مانند تمرکز ذهنی و مهارت های مقابله با استرس برای تغییر رفتار خود در رابطه با مصرف مواد مخدر آموزش داده می شوند.

عود بیماری متداول رایج است و برخی از انواع طولانی مدت – و در بعضی موارد حتی طول عمر – درمان برای بسیاری از افراد ضروری است.

هروئین یک داروی ضد افسردگی خطرناک و قوی است که بسیار اعتیاد آور است. برای افراد مبتلا به اختلال مصرف opioid به داروهای تجویزی، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن هروئین آن را جایگزین جذاب برای قرص های سخت برای به دست آوردن می کند.

استفاده طولانی مدت از هروئین با خطرات متعدد سلامت همراه است و به دلیل عدم دسترسی به هروئین به طور غیر قانونی، خلوص آن بسیار متفاوت است. نالوکسون یک داروی در دسترس است که می تواند مصرف بیش از حد را معکوس کند.

گرچه ترک این ماده مخدر دشوار است زیرا ترک بسیار ناراحت کننده می شود، درمان های متعددی وجود دارد که باعث بهبودی قابل ملاحظه ای درافراد معتاد به هروئین می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *