#


تصورات اشتباه درباره سرطان پروستات

سرطان پروستات
25 می 2017 بدون نظر 1009 بازدید

تصورات اشتباه درباره سرطان پروستات

تصورات اشتباه درباره سرطان پروستات:

به گزارش از من بپرس سرطان پروستات رایج ترین سرطان مردانه است و در دستگاه تناسلی مردان اتفاق می افتد.بیشتر سرطان‌های پروستات آرام رشد می‌کنند.

اما برخی نسبتاً سریع رشد می‌کنند.سلول‌های سرطانی ممکن است از پروستات گسترش و به دیگر بخش‌های بدن برسند، به ویژه استخوانها و گره‌های لنفاوی.

این بیماری ممکن است در آغاز نشانگانی را نشان ندهد ولی در مراحل پیشرفته تر می‌تواند مشکلاتی را درادرار کردن، خون در ادرار یا درد در ناحیهٔ لگن و کمر هنگام ادرار به وجود آورد.

عواملی که خطر ابتلاء به سرطان پروستات را افزایش می‌دهند سن بالا، سابقهٔ خانوادگی بیماری، و نژاد می‌باشد.

حدود ۹۹ درصد موارد در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد. اگر یکی از خویشاوندان درجه اول به این بیماری مبتلا شده باشند، احتمال ابتلاء به بیماری دو تا سه برابر می‌شود.

اولین گام برای رویارویی موثر با سرطان پروستات، دانستن واقعیات و دوری از اشتباهات رایج است.در اینجا به بررسی چند مورد از این تصورات اشتباه می پردازیم:

عدم وجود علائم سرطان پروستات، یعنی عدم ابتلا به آن:

علائم سرطان پروستات معمولا خود را در زمان پیشرفت سرطان نشان می دهند. سرطان پروستات یکی از بدون نشانه ترین سرطان های غدد است، یعنی ممکن است کاملا بدون نشانه باشد. بسیاری از نشانه های آن ممکن است با نشانه های بیماری دیگری اشتباه گرفته شود.

معمولا نشانه های سرطان پروستات در حین آزمایشات عادی توسط پزشک تشخیص داده می شود. نشانه های شایع آن نیاز مکرر به دفع ادرار، ادرار همراه با سوزش و درد، وجود خون در ادرار، درد در قسمت کمر یا ران است. با این حال در صورت مشاهده هر کدام از آنها، برای تشخیص سرطان پروستات باید به پزشک تان مراجعه کنید.

نداشتن سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پروستات، یعنی مصونیت در برابر آن:

اگرچه نقش ژن ها و وراثت در ابتلا به سرطان پروستات را نمی توان نادیده گرفت و شانس ابتلای فرد به این سرطان در صورت ابتلای پدر و اطرافیان دیگرش به آن، سه برابر می شود، اما واقعیت این است که در اغلب موارد ابتلا به این سرطان بدون داشتن هیچ گونه سابقه خانوادگی است.

سرطان پروستات به آرامی پیشرفت می کند و نباید خیلی نگران بود:

بله، در بعضی موارد چنین است اما همیشه این طور نیست. تاکنون ۲۵ نوع سرطان پروستات شناخته شده است و می توان تعیین کرد که کدام خوش خیم و کدام بدخیم است.

درمان سرطان پروستات منجر به ناتوانی جنسی یا بی اختیاری ادرار می شود:

هر چند که ممکن است بعد از جراحی یا پرتودرمانی سرطان پروستات، مشکلات نعوظ یا بی اختیاری ادراری به وجود بیاید اما به این معنی نیست که همه بیماران چنین عوارضی را تجربه می کنند. این عوارض جانبی بستگی زیادی به سن و شرایط بدنی بیمار دارد.

سرطان پروستات، بیماری سالمندان است:

هرچند که بالا رفتن سن احتمال ابتلا به سرطان پروستات را در مردان افزایش می‌‌ دهد، اما واقعیت این است که ۳۵ درصد موارد ابتلا به این بیماری مربوط به سنین کمتر از ۶۵ سال است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *