#


ارث دلیل به وجود آمدن ضعف بینایی

11 آوریل 2018 بدون نظر 1355 بازدید

ارث دلیل به وجود آمدن ضعف بینایی

آیا ضعف بینایی به دلیل ارثی بودن به وجود می آید؟

دکتر حسین آقایی، جراح و متخصص چشم بیان کرد: ضعیف شدن چشم بیشتر دارای دلیل های ارثی می باشد و به منظور جلوگیری از آن عینک زدن نقش خاصی ندارد.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص و جراح چشم با اشاره به این که ضعیف شدن چشم اغلب دلیل های ارثی به همراه دارد، گفته است: هیچ راهی برای مانع شدن این نوع ضعیف شدن وجود ندارد؛ به بیان دیگر چشمی که استعداد ابتلا به ضعیف شدن را به هر علتی داشته باشد سرانجام به آن مبتلا خواهد شد.

دکتر آقایی در ادامه بیان کرد: به منظور جلوگیری از ضعیف شدن بینایی عینک زدن دارای نقش خاصی نمی باشد و با جراحی هم نمی‌ توان از این کار پیشگیری کرد. این بیماری در یک سن معینی به سراغ اشخاص می‌ آید، شماره آن ثابت می ‌شود و دیگر هیچ تغییری نمی کند.

دکتر حسین آقایی در ادامه افزود: عوض شدن نمره چشم به نوع ضعیف شدن چشم بستگی دارد که از نوع دوربین،‌ نزدیک بین یا آستیگمات باشد؛ بنابر این راهی برای جلوگیری به غیر از نزدیک بینی ‌های با نمره چشم بالا وجود ندارد و همه ی نکاتی که در فضای مجازی تحت عنوان راه ‌های بهبود خوراکی و تغذیه‌ ای وجود دارد، علمی نیست و دلیل های کافی برای ثبت کردن آن موجود نمی باشد.

این متخصص و جراح چشم ادامه داد: کسانی که به نزدیک ‌بینی مبتلا می باشند پیشنهاد می ‌شود پانزده ساعت در هفته به فاصله‌ های دور نگاه کنند تا شاید از ارتقا نزدیک‌ بینی بالا پیشگیری گردد، به بیان دیگر تمرین ‌هایی را اجرا کنید که نگاه به دور (فاصله بیش از شش متر) داشته باشند و از انجام کار با کامپیوتر و مطالعه کردن خودداری نمایند.

آقایی در پایان اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه،‌ کامپیوتر و مطالعه کردن باعث می شود که چشم را به نزدیک ‌بینی دچار‌ کند؛ به همین دلیل باید از گذراندن زمان بیش از اندازه با این وسایل اجتناب کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *