#


مدیریت آسیب مغزی تروماتیک با تحریک اعصاب سه گانه

آسیب مغزی
29 جولای 2017 بدون نظر 1095 بازدید

مدیریت آسیب مغزی تروماتیک با تحریک اعصاب سه گانه

تحریک عصب سه گانه وعده هایی برای مدیریت آسیب مغزی تروماتیک نشان می دهد

یافته های جدید تحقیقات محققان می تواند پیامدهای زیادی برای درمان بسیاری از بیماری های عصبی، از جمله آسیب شدید مغزی (TBI) داشته باشد.

محققان موسسه تحقیقات پزشکی فاینشتاین و گروه جراحی مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی Hofstra Northwell امروز اعلام کردند که آنها مقاله ای با یافته های تحقیقاتی منتشر کرده اند که می تواند پیامدهایی برای بسیاری از بیماری های عصبی، از جمله آسیب شدید مغزی ( TBI) داشته باشد.  تیم محققان دریافتند که در یک مدل حیوانی با TBI، تحریک عصب سهگانه (TNS) موجب افزایش جریان خون مغزی (CBF) و رسیدن اکسیژن به مغز می شود. این آخرین یافته ها در گزارش های علمی منتشر شده است.

محققانِ آخرین مقاله مربوط به آسیب مغزی

مقاله پژوهشی تحت عنوان “اثرات نوروپروتکتیو تحریک عصب سه گانه مغزی در آسیب های شدید مغز های آسیب دیده ” با همکاری دکتر محقق آرمیت چیلوا از موسسه سلامت نورسون، دکتر راج کاپور نارایان، دکتر مین چانگ، پروفسور نیل مهان، دکتر پینگ وانگ دکتر چد ای بوتون، و پروفسور چون یان لی انجام شد. این مقاله همچنین توسط پروفسور یوجین وی گلانو، از گروه جراحی مغز و اعصاب در موسسه تحقیقات متودیست هوستون در هوستون، TX تدوین شده است.

مقایسه آزمایشات حیوانی و انسانی

دکتر لی، استادیار مرکز پزشکی بیوالکترونی در موسسه فینشتاین، گفت: “به دنبال TBI، ایسکمی و هیپوکسی نقش بزرگی در بدتر شدن آسیب وارده دارند که به آسیب های ثانویه معروف هستند. در مدیریت کلی TBI بسیار حیاتی است. در مدل حیوانات ما استفاده از TNS الکتریکی را برای بهبود CBF و ارائه اکسیژن بیشتری به مغز با هدف کاهش آسیب های ثانویه مورد بررسی قرار دادیم.ما استفاده مدل های درمان TNS را برای CBF بررسی کردیم، دریافتیم اکسیژن و فشار خون را به طور قابل توجهی افزایش داد، همچنین به طور قابل توجهی باعث کاهش اِدِم مغزی، اختلال مانع خونریزی مغزی و میزان ضایعه شد. “

فواید مشخص شده ی TBI برای مغز

دکتر نارایان، معاون ارشد و مدیر اجرایی پروژه تحقیقی سلامتی نورثون، خدمات جراحی مغز و اعصاب افزود: “هیچ عامل دارویی در حال حاضر ثابت نشده است که نتایج بالینی TBI را بهبود بخشد. بنابراین، نیاز به ضرورت استراتژیک درمان های جدید برای به حداکثر رساندن بهبود است.” از این تحقیق، شواهد محکمی وجود دارد که TNS از عوارض مغزی جلوگیری می کند. TNS همچنین می تواند برخی از مزایا را در سایر شرایط پاتولوژیک مانند سکته مغزی یا واسپاسم پس از خونریزی سوباراکوئیدی که مغز در معرض خطر ابتلا به ایسکمی و یا التهابی قرار می گیرد، ارائه دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *