#


رنگ ها و اثرات آن بر محیط اطراف

رنگ ها و اثرات آن بر محیط اطراف
30 آوریل 2017 بدون نظر 749 بازدید

رنگ ها و اثرات آن بر محیط اطراف

رنگ ها و اثرات آن بر محیط اطراف و تفکیک رنگ ها و شرح آن

رنگ ها و اثرات آن بر محیط اطراف ، موضوع رنگ موضوعی است بسیار تاثیر گذار بر ابعاد محیط و تغییر رفتار در افراد پس گاهی به آن توجه ویژه داشته باشیم شاید نتوانیم روند زندگیمان را تغییر دهیم.

رنگ قرمز :

قرمز نشانه نشاط است و زمانی به کار می آید که می خواهید ایجاد شادی و حس اکتیو بودن را القا کنید. باعث آغاز مکالمه ی افراد می شود. چنانچه رنگ قرمز در ورودی خانه به کار رود می تواند تاثیر بسزایی در گرم بودن ملاقات فرد با شما شود.

رنگ قرمز بخاطر افزایش ضربان قلب و افزایش فشار خون نمی تواند رنگ مناسبی برای اتاق خواب شما باشد. زیرا مانع استراحت مغز شما می شود و نمی گذارد استراحت راحتی داشته باشید. پس بهتر است از رنگ های خنثی در اتاق خواب استفاده کنید. ولی چنانچه علاقه به این رنگ دارید می توانید از آن به خاطر ترکیب زیبای نور چراغ و رنگ قرمز در اتاق استفاده کنید.

رنگ زرد :

رنگ زرد نشانه نشاط آفتاب است. این رنگ به خاطر القای حس شادی برای اتاق خواب ها، غذا خوری، سرویس بهداشتی و حمام بسیار مناسب است.

زیرا انرژی دهنده و مثبت می باشد. رنگ زرد باعث ایجاد حس بزرگ نمایی می شود و در راهرو ها و اتاق های کوچک باعث حس وسعت در فرد می شود.

طبق مطالعات افراد در اماکن زرد رنگ زودتر عصبانی می شوید و یا نوزادان در اماکن زرد رنگ بیشتر می گریند. از این رو رنگ زرد باعث تحریک اعصاب و خستگی فکر نیز میشود.

رنگ آبی :

رنگ آبی خلااف رنگ قرمز فشار خود را پایین می آورد و حس آرامش به شخص می دهد. این رنگ بخاطر حس تمدد اعصاب و آرامش برای اتاق خواب ها، دستشویی و حمام توصیه می شود.

رنگ آبی رنگی سرد است و چنانچه در اتاق خواب از آن استفاده می کنید ترکیب رنگ های گرم را نیز به عنوان تعادل در اتاق بکار بگیرید.
برای تشویق آرامش می توانید از این رنگ برای مکان های بزرگ تر مثل سالن اجتماعات سالن غذا خوری، هال و … استفاده نمود.

رنگ سبز :

رنگ سبز به عنوان بیشترین استراحت دهنده رنگ چشم به حساب می آید و دارای ترکیب اثر زرد و آبی می باشد. رنگ سبز تقریبا برای همه اتاق ها بکار برده می شود.

در آشپزخانه این رنگ باعث آرام نشان دادن محیط شلوغ آشپزخانه می شود و در اتاق نشیمن و هال دعوت به آرمش. رنگ سبز باعث کاهش استرس و تمدد اعصاب می گردد. رنگ سبز یکی از گزینه های اتاق خواب می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *