#


احساس از بین نمی رود؛ با رفتارهای درست احساسات تان را پایدار نگه دارید

14 ژانویه 2018 بدون نظر 2169 بازدید

احساس از بین نمی رود؛ با رفتارهای درست احساسات تان را پایدار نگه دارید

احساس از بین نمی رود

پس از اولین روزهای پرشور و شوق و سعادت آمیز زندگی مشترل، روزهای عادی همراه با اندوه و اضطراب و نا آرامی هــا سرازیر می گردند.

میل جنسی و شوق به نزدیکی ، رفته رفته تحت تنوع طلبی و سنجش قرار می گیرد.

جالب بودن زن و شوهر رفته رفته ممکن است کم و زیاد شود و این مربوط به رفتار هر یک از آنان است. اغلب دختران به حاضر انجام مراسم نامزدی با دقتی هر چه تمامتر به ظاهر خود رسیدگی میکنند و به آرایش خود توجه بیشتری نشان داده و عشوه گری آغاز می کنند ولی پس از عروسی در کارهای خانه غرق میشوند و توجهی به وضع ظاهر خود نمی کنند و بسرعت جذابیت خود را از دست می دهند.

در ابتدای زندگی مشترل میل متقابل شدیدی وجود دارد. ولی اگر زن در خانه بی مبالات و شلخته بوده و با خشونت با شوهرش گفتگو کرده و يا أو به بحث و مجادله بپردازد، گمان قمیرود این میل مدت مدیدی باقی بماند و اگر شوهر نیز عربدهٔ مستانه آغاز کند و هفته ها ریش خود را نتراشد و به نظافت خود نپردازد نمی تواند توقع احساس متقابل داشته باشد.

نابود کننده ترین چیز برای عشق قیافهٔ یکسان و همیشگی أست . برخی از روانکاوان نصایح جالبی به زنان می کنند : « در چند سال یکبار سعی کنید قیافهٔ خود را تغییر دهید. رنگ موهای خود را عوض کنید و طرز آرایش موها را تغییر دهید و برخی از جزئیات توالت خویش را عوض کنید. این بدان منظور است که در مقابل شوهر به شکل جدیدی ظاهر شوید. این تجدید قیافه مطلوب و پسندیده است.» بسیاری از زنان این مورد را میدانند و قادر به انجام آن هستند.

زنی که شخصیت خود رامشخص میسازد، همیشه قادر به نگهداری جذاییت خویش است. در این مورد آرایش به کمالات وی می شتابد تا او بخود بپردازد. ظاهراً زن باید بخود تلقین کند که او محبوب، زیبا، جذاب ، و در زندگی روش مساعد و مطلوبی را انتخاب می کند. بد لیست بدانید که زن زیبای مادرزاد خیلی نادر است.

جذابیت جسمی که اساس میل جنسی در مرحلهٔ اول آشنائی است در طول تمام زندگی خانوادگی اهمیت خود را از دست نمی دهد. در این مورد نقش اصلی را ساختمان بدنی و مراعات قواعد بهداشتی بعهده دارند.

زندگی کم تقلا و تغذیهٔ زیاد دو عامل زیان آوری هستند که جذابیت جسم را بسرعت از بین می برند. مگر صورت چاق و غبغب آویزان و شکم گنده قادر نیستند احساس عشق را خاموش سازند؟ مsلماً، خصوصیات روانی و احساسی عشق بالاتر از بعضی نارسائیهای جسمی است. بیش از هر چیز همان عشق به انشان عامل اساسی ازدواج است.

ولی اگر بیغرضانه تر بررسی کنیم باید بگوئیم که در این جا سخن از نقایص مادرزادی و یا نقایص ناشی از برخی حوادث زندگی نمیباشد، بلکه مواردی است که انسان خود دانسته جذابیت جسمی خود را از دست میدهد . و باید بخاطر داشت که جذابیت جسمی بموازات نکات روانی نقش مهمی را در حفظ میل جنسی و کشش بسوی جنسی مخالف و نزدیکی جسمانی بعهده دارد.

جذابیت کلی زن به خیلی چیز هابستگی دارد، از جمله به ژست، حرکات چهره ، خصوصیت فردی ، بوی تن، عطر، تن صدا که شخصیت فردی زن و خصایص وی را بخاطر می آورد. برای زاها نیز زیبائی اندام، عضلالی بودن بدن و خصوصیات اخلاقی شوهر و غیره اهمیت دارد.

نظریه ای که میگوید: «جذابیت جسمی حتمی نیست بلکه فقط براساس میل جنسی می توان نیازمندی حنسی را برطرف کرد علل استان و شوهر باید به جذابیت خود اطمینان داشته باشند تااینکه هردوی آنها به آمیزش جنسی متمایل شوند و رضایت هردو فراهم شود.

مسلم است که در ساختن هماهنگی جنسی نقش واقعی به عهدهٔ «تکنیاد» معین ازدواج است. از این کلمات نباید ترسید. زیرا مرد هنگام نزدیکی جنسی معمولا نقش فعال تری را بعهده دارد تازن، رفتار مرد در بسیاری از موارد بسته به تکنیک آمیزش است. ولی بسیاری از مردان به جنبهٔ آمیزش، تقریباً توجهی ندارند. آنها مناطق حساس را در زن باندازه کافی تحریک نمی کنند و بلافاصله درحالیکه زن آمادگی کامل ندارد نزدیکی میکنند. اگر تحریکات نقاط حساس، دهستان، و پستانها باندازهٔ کافی باشد در این صورت تحریافت سایر قسمتها لازم نیست. نتیجهٔ تکنیك ابتدائی آمیزش، فقدان اطفاء شهوت در زن است.

تحریک مناطق حساس بدن مرد نیز از طرف زن دارای اهمیت زیادی است. فقدان چنین آمادگی وانتظار شروع « نعوظ» فقط از طرف برخی حواس، مانند بینائی و بساوائی رویهمرفته اساس تزلزل و ناپایداری برای هماهنگی جنسی بشمار می رود. لحظات نامطبوع زیادی بخاطر انزال پیش از موعد مرد، برای زن و شوهر فراهم می شود. انزال را وقتی پیش از موعد گویند که پیش از زمان مطلوب صورت گیرد و این مورد بیش از همه در همسران بی تجربه پیش می آید، ولی گاهی چنین وضعی زن و شوهر هائی را که چند سال با هم زندگی کرده اند ناراحت میکند. بیشترین علت این وضع که بدان برخورد میشود حساس بودن فوق العادهٔ تولد آلت تناسلی است.

تحريك  سریع  و شدید بیش از آمیزش مربوط به این است که مرد بهنگام اصطکاک خیلی زود به اوج شهوت می رسد و بهمین جهت می توان از آن بهنگام مراعات تکنیک معین آمیزش پرهیز کرد. شروع دخول باید تنها موقعی صورت گیرد که زن باندازهٔ کافی تحریافت شده، یعنی مدخل مهبل و ترشح مخاطی غدد مربوط، آن را مرطوب کرده باشد. در این مورد تحریاث نولد آلت کمتر خواهد بود. اگر شوهر احساسی کند که انزال صورت می گیرد باید اصطکاله (حرکت ریتمیک) را ۱ تا ۲ دقیقه قطع و استراحت نماید و سعی کند از افکار سکسی، دوری نماید. اگر در این مورد شوهر نزدیکی انزال را احساس کند می تواند بطور کلی آمیزش را قطع کرده و به نوازش و بازی بپردازد. زن باید از تحریلث، شوهر اجتناب کند. ضعف «نعوظ» نباید زن و شوهر را مضطرب کند. «نعوظ » بزودی دوباره تشدید خواهد شد. گاهی شوهران اینرا نمیدانند و کمی ضعف در «العوظ» را چیزی جدی تلقی می کنند.

در اکثر موارد هماهنگی در نتیجهٔ انزال فوری مرد می توانداز بین برود. در چنین موافعی دانستن تکنیاث آمیزش قرنطینه ای موجب موفقیت است.

تردید زن یا شوهر در صحت رفتار و اعمال خود در روابط محرمانه شان تأثیر منفی و خارق العاده ای میگذارد. اگر جلو خود را بگیرند، رفتار شخصی خود را در این باره تجزیه و تحلیل کنند، بدست آوردن هماهنگی در زمینهٔ جنسی مسلماً عاید نخواهد شد.

در زندگی محرمانه، هنگامی که شوهر جوان باندازه کافی با تکنیک آمیزش در روحیهٔ زن جوان آشنائی ندارد و او را ارضا نمی کند ممکن است مدار بسته ای از حالات بروز کند که بنوبهٔ خود او را بسوی علم رضایت روحی یا ظهور نشانه ای ناتوانى جنسى و سردی بکشاند.

شوهران جوان حتماً باید بیاموزند و بدانند که رفتار زن بسبب تربیتش در روابط جنسی منفی است در حالیکه تصور می کند که عمل مثبت باید از طرف شوهر انجام گیرد. اینگونه تربیت نمی تواند اثر آشکاری روی رفتار سالهای اول ازدواجش نگذارد. زن جواز، در اکثر موارد میل خود را مخفی میدارد حتی اگر در اعماق روحش متمایل به شامل مثبت باشد.

کسب هماهنگی در موقع روابط محرمانه بوسیلهٔ شوهران جوان گاهی بزودی حاصل نمی شود. زمان لازم است تا خصوصیت اخلاقی، مزاج، عادات همدیگر را بفهمند و خود را با اطمینان و آرامش یکی احساس کنند تا هر گونه شک و شبهه و تردید در صحت رفتار و کردار از بین برود. گاهی زمان برای آن لازم است که بفهمند کدام ناحیه از بدن باید بهنگام آمیزش تحریاث گردد.

یکی از شرایط حتمی هماهنگی جنسی مثبت بودن زن و شوهر در عمل جنسی است. در زندگی زناشوئی که سالها از آغاز آن گذشته است و هنگامیکه زن و شوهر همدیگر را خیلی خوب می شناسند،

باصطلاح «فکر همدیگر را میخوانند» ترس تبدیل آمیزش جنسی به عملی از اح آور پرورش مییابد. نزدیکی جنسی جذابیت خود را در اینگونه موارد از دست میدهد. بنابراین همسران جوان باید در فکر نحوه و رفتار گوناگون نوازش در روابط محرمانه باشند.

ما در عصر خودداری احساسات زندگی می کنیم. بسیاری از جوانان و مردان میان سال پدیدههای ظرافت، مهربانی، توجه رابی مورد تصور می کنند. چنین ساده لوحی و خودداری و جلوگیری از احساسات گاهی به زندگی زن و شوهر همراه پیدا می کند. القاب و اسامی تصغیر و تحبیب و کلمات محبت آمیز خیلی کم برای نگهداری میل جنسی بکار می رود. زیرا آنها زمینه های مقدماتی هستند که پس از آن اتحاد عاشق و معشوق بوجود می آید.

روحیه در مقابل آمیزش باید تحریک شده و قوی باشد. بی نظمی در زندگی و اندوه سبب انقباض و تحریک عضلات می شود. در چنین وضعی «نعوظ » حاصل نمی شود و بهرحال اگر هم غمل جنسی با موفقيت رو برو شود میزان اطفاء شهوت بی اندازه پائین خواهد بود. شوهر اگر اطمینان ندارد که زنش میخواهد یا نه، نباید آمیزش را شروع کند، تشخیص «نشانهٔ آمادگی» وظیفهٔ خود زن و شوهر است، در این مورد هیچ گونه تجویز و یا راهنمائی معینی نبوده و نخواهد بود. ولی شکی نیست: شوهری که قادر به درک وضع روحی زنش نباشد حق ندارد خود را شوهر بنامد و این تام تنها بصوژت فورمالیته خواهد بود.

«لیون فیخت وانگر» با اطلاع دقیق از حالات روانی برخی از مردان در رمان « نرون دروغین»، صحنه ای که میان سرھنگ «فرونتون» و «مارسی» ظریف و سانتی مانتال اتفاق میافتد می نویسد:«… هنگامیکه او (زن) از اولین هم آغوشی برخاست با تعجب شنید که این «فرونتون» نجیب، این رو می شایسته، پس از آنکه او را «بچنگ آورد» با منتهای بی شرمی و وقاحت شروع به حرف زدن در بارهٔ همهٔ چیزهائی که مربوط به عشق و سکس بود کرد و از گفتن وقیح ترین عبارات باکی نداشت ».

متأسفانه امروز هم مردان زیادی وجود دارند که در روابط محرمانه شبیه « فرونتون » هستند.

اشتیاق به تمتع جنسی، خصوصاً در سالهای اول زندگی مشترلد، در مرد قویتر احساس میشود تا زن. این خصوصیت میل جنسی مرد را حتماً باید به زن آموخت. استنکاف زن از آمیزش، هنگامی که مرد متمایل به آن است فقط در موردی مناسبت دارد که علل معینی ( از قبیل ناخوشی، قاعدگی، بارداری) در بین باشد. برخی از زنان استنکاف خود را بدین ترتیب بیان میکنند که : می خواهند بخوابند یا « دیشب هم که بود!» و غیره. ناگفته نماند که از آمیزش با زن هنگام قاعدگی باید خودداری شود.

چنین رفتاری از طرف زن قبل از هر چیز مربوط به در له شخصی آمیزش چنی است که از آن، وی هیچ گونه لذتی نمی برد. با وجود این چنین زنها باید بدانند که هر چه آمیزش جنسی بیشتر باشد بهمان فدر احساس آنها قویتر بیدار خواهد شد، مسلماً در این جا ظرافت

روحی زیادی لازم است. این سفارش در اجرای خواست مرد ابداً بدان معنی نیست که زن در لحظات نا مناسب به ملاقات مرد برود. مثلا وقتی که مرد کمی مشروب خورده، و متمایل به آمیزش است، در حالیکه در مهمانی هستند. یا زن در مقابل آئینه لباسهایش را عوض میکند و آمادهٔ رفتن به تئاتر یا سینما هستند که شوهر ناگهان امیالش زبانه می کشد. این را باید در حد عقل انجام داد.

در بارهٔ رفتار پس از آمیزش « وان دی والد» در کتاب معروف خود «فیزیولوژی ازدواج » مینویسد : « رفتار پس از عمل، مهمترین و پر اهمیت ترین لحظات آمیزش است که بسیاری از مردان بدان بی اعتنائی می کنند. حتی شوهران عاشق نیز اغلب پس از عمل به خواب می روند. آنها پشتشان را به زن می کنند که و در همان موقع زن در خود ناپدید شدن آرام آرام و بیداری طاقت فرسای جنسی را احساس میکند. با چنین رفتاری شوهران تأثرات حسی و روانی تند را از دست می دهند. اما آنچه که بد تر است اینست که آنها تو هم دوست داشتن زنها را از دست میدهند و با این رویه فقدان کامل دانش خود را در باره طبع ظریف زنان، نزاکت و زیبا پرستی و عشق او، نیاز کامل به نوازش و ظرافت وی نشان می دهند».

سخن و حرف نقش مهمی را در زندگی انسان بازی میکند پزشکان میدانند که گاهی تذکر بی ملاحظه ممکن است حتی سبب بیماری شود یا به بدتر شدن جریان برخی از ناخوشیها منجر شود.

نقش اصلی در حفظ هماهنگی جنسی بعهدهٔ حرف و کلام است. هرگز لحمت ہیچ موقعیٹی زن و شوھں نباید یکدیگر را بر اثر فقدان میل جنسی سرزنش کنند. همیشه باید از شوهر پشتیبانی کرده و او را آرام کرد، حتی اگر زن از نزدیکی رضایت حاصل نکند. زیرا با نارضائی، بی اعتنائی و کلمات خشن، فقط می توان به شوهر لعلمهٔ روحی وارد ساخت ولی هرگز نمی توان راه هماهنگی جنسی را پیدا کرد.

قبل از اقدام به نوازش و پیش در آمد عشق، باید دقیقاً وضع روحی و جسمی خود را ارزیابی کرد. اگر زن یا شوهر پس از عمل خسته میشوند، یا آنها روحیهٔ مناسبی ندارند، یا خود را کاملا سالم نمیپندارند در این صورت بوسه و لوازش ناسودمند بوده و تحریاث جنسی لازم بدست نمی آید و غیر از احساس عدم رضایت و نا امیدی چیزی عاید نخواهد شد.

عقیدهٔ زنهائی که خود آنها لذتی نمی برند ولی ظاهراً به امیال شوهرانشان پاسخ میدهند و تصور می کنند که بدینوسیله به او خدمت میکنند، غلط و اشتباه است. چنین افکار و کرداری در آتیه حتماً گریبان خود زن را می گیرد، سردی زن و بی میلی او در لذت رساندن به شوهر می تواند سبب سردی او شود زیرا شوهر در واقعی بودن احساس زلش تردید میکند. میل شدید یکی از دو نفر، به دیگری و به خودش نیز لذت می دهد. میل زن به نزدیکی جنسی در مرد تأثیر مثبتی دارد بدین معنی که توانائی وی را در این کار زیادتر میکند. کاملا امکان دارد که بهنگام آمیزش، مرد یا زن لذتی که در انتظارش بودند، در نمی یابند ولی این ابداً باید علنی برای اظهار عدم لذت باشد. چنین رفتاری زمینهٔ مساعدی برای نزدیکی بعدی که لذت مطلوب در بردارد، خواهد داشت.

این نظریه گسترش وسیعی دارد که گویا زن در سال های اول زناشوئی سرد مزاج است و احساس وی بتدریج افزایش می یابد. چنین عقیده ای شاید آرزوی آنگونهٔ از زنانی است که خواهان اطفاء شهوت از اولین روزهای زندگی خانوادگی هستند زیرا آنها گویا خود را دارای «شخصیت پاتولوژیک» تصور می کنند.

در این جا بهتر است موضوعی را که قبلاگفته ایم یادآوری کنیم. در اکثر زنان سردی واقعی وجود ندارد و سردی آنها فقط موقتی است که در صورت مراعات قواعد مشخص روانی و جسمانی، از بین می رود. برای تقویت میل جنسی خاطره اوضاع قبلی یعنی هنگامیکه آمیزش بی عیب و نقص انجام گرفته، اهمیت اساسی دارد. خصوصاً هنگام پائین آمدن میل جنسی وقتی که هر کدام از آمیزش ها جذابیت قبلی را از دست می دهند و بصورت پدیده ای عادی در می آیند، لازم است.

چنین خاطره ای در موقع برخی از تنزلهای نیروی جنسی که با ضعف « نعوظ » مشخص می شود مفید است. اما باید آموخت که چنین افکاری – اگر آمیزش قبلی با عدم موفقیت روبرو شده باشد – می تواند توانائی جنسی را تضعیف کند.

برخی از زن و شوهرها علاقه مندند بدانند که اقدامات جدی در این مورد وجود دارد یا نه، تا در موقع آمیزش بتوانند امکان بارداری را بیشتر کنند.

چنانکه قبلا گفتیم فقدان اطفاء شهوت در زن، نقش اساسی در بارداری بعهده ندارد، ولی آمیزش مکرر ( همه روزه و حتی مکرر در شبائه روز) می تواند به تدریج امكان بارداری را تنزل دهد. روش زن و شوهرهنگام آمیزش نیز اهمیت اساسی در بالابردن شانس بارداری ندارد. ولی تصور می رود که هنگام خوابیدن مرد به پشت زن چون انزال نطفه نزدیك به دهانه رحم می ریزد می تواند کمالک به باروری کند. پس از انزال توصیه می شود که زن مدت کوتاهی روی شکم بخوابد.

هنگام بار داری تعداد آمیزش باید کم شود و در دو ماه آخر بار داری بطور کلی باید قطع شود.

از دست دادن میل جنسی و نیز تنزل احساسی اطفاع شہوت می تواند هنگام مسمومیت مزمن بدن، بوسیله الکل و توتون یا ضربهٔ رو حسی مشاهده شود. در چنین مواردی باید با پزشات مشورت کرد.

بدون تردید رفتار عاقلانه مرد وزن در رسیدن به هماهنگی در آمیزش تا سن کهولت و تا خاموشی طبیعی میل جنسی، نباید به سردی بگراید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.