#


باورهای اشتباه در مورد طلاق

25 دسامبر 2018 بدون نظر 2152 بازدید

باورهای اشتباه در مورد طلاق

باورهای اشتباه در مورد طلاق

مسئله یی  که برای افراد مطلقه بسیار مهم است و باید بدان توجه اساسی کرد این است که آنان باید با مسئله جدایی کنار آمده و آن را بپذیرند تا بتوانند به زندگی عادی خود برگردند. برای این کار لازم است راهکارهای کارآمد و مهمی را فرا بگیرد.

 عمده ترین باورهای اشتباه افراد درباره طلاق

 طلاق بدین معنا است که شما آدم خوبی نیستید

 زمانی که افراد فکر میکنند طلاق و جدایی از همسرشان سبب می‌شود تا دیگران در مورد آنان افکار منفی داشته باشند و فکر کنند که آدم خوبی نیستند، سبب می‌شود که شرایط سخت را تحمل کنند و به ندرت از همسر خود جدا شود و اگر جدایی نیز اتفاق بیفتد به شدت به عزت نفس آنها صدمه می رسد و به این علت است که دارای باور اشتباهی از طلاق هستند.

 طلاق به این معناست که شما شکست خورده اید

 افرادی که بعد از طلاق احساس خوبی ندارند، بر این عقیده هستند که طلاق به معنای شکست، بیکفایتی و ضعف خودشان در زندگی می باشد

 طلاق به این معناست که شما مشکل شخصیتی دارید.

 افرادی به دنبال طلاق خود را سرزنش می کنند که دارای یک باور غلط در مورد کسانی که طلاق گرفته هستند می باشند ،نسبت به این افراد واکنش منفی نشان داده و آنها را سرزنش می‌کنند. یکی از باورهایی که سبب می شود افراد در نقش یک قربانی باقی بماند و یک ازدواج نامناسب را با تمام خطرات روحی و جسمی آن تحمل کنند این  است که دارای چنین باور غلطی هستند و احساس می‌کنند که تا  پای جان باید با همسرشان بماند و از او جدا نشود.

 طلاق امکان ازدواج موفق خوب را از شما می گیرد.

 بسیاری از افراد که یک بارتجربه طلاق داشته اند این را جزئی از ضعف و شکست خود می دانند و فکر می کنند که افراد مطلقه به ندرت ممکن است ازدواج موفقی را تجربه کنند .این باور هم می‌تواند فرد را به سمتی هدایت کند که منجر شود یک ازدواج پرخطر را همچنان تحمل نماید.

 با  طلاق همسر مناسبی در انتظار شماست

افرادی که به آسانی از همسر خود جدا می‌شوند دارای این باور اشتباه هستند که می توانند به راحتی به دنبال فردی مناسب باشد و به جای اینکه به خود بپردازند و اشکالات رفتاری خود را رفع کند تنها و تنها درصدد یافتن فردی مناسب هستند که بتوانند دوباره ازدواج کنند این گروه از افراد دوباره اشتباه های گذشته خود را در زندگی جدید تکرار می کنند.

 نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.

عوامل زیادی باعث طلاق می‌شود که اگر آنها را پس از طلاق بررسی کنید ممکن است در ازدواج آتی نیز دچار چنین مشکلاتی بشوید. لازم است بعد از مشخص کردن دلایل و سهم خود در طلاق نقاط ضعف خود را بشناسید که در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم:

 پی بردن به اشتباهات خود

با پی بردن به اشتباهات خود و تکرار نکردن آنها می‌توانید فرصتی را برای یک زندگی زناشویی سالم به دست بیاورید.

یاد گیری مهارت خودآگاهی

 اگر افراد با ارزش ها، نقش ها و نقاط قوت و ضعف خود آشنا بشوند احتمال شکست در ازدواج بعدی برایشان ناچیز خواهد بود.

 انتخاب دوستان جدید

 ممکن است افراد بعد از طلاق یکسری از دوستان خود را از دست بدهند به همین علت وارد اجتماع شویمد و دوستان جدیدی را برای خود انتخاب کنید .شرکت در کلاسهای هنری نیز می تواند بسیار سودمند باشد.

 تعادل بین والد بودن و تجرد

 بعد از طلاق باید به عنوان فرد مجرد بین نیازهای خود و فرزندان تعادل ایجاد بکنید .بدین صورت که بخشی از انرژی و زمان خود را به فرزندتان و بخشی دیگر را به خود اختصاص دهید. این را نیز به خاطر داشته باشید والدینی که تمام انرژی خود را به فرزندان اختصاص می‌دهند در آینده نسبت به فرزندان خود بسیار پر توقع می گردند.

 هدف گزینی جدید

 بعد از طلاق به دنبال اهداف جدیدی در زندگی باشید مانند: اشتغال، شرکت در کلاس های مختلف، ادامه تحصیل و…

 عجله نکردن برای ازدواج مجدد

سعی کنید حداقل یک تا دو سال پس از طلاق به فکر ازدواج مجدد نباشید.

 نکاتی برای کمک به فرزندتان پس از جدایی

بیشتر فرزندان طلاق دچار اندوه، خشم ،گناه، تضاد و سرگشتگی می‌شوند.

 با رعایت نکاتی درباره فرزندانتان می توانید آسیب پذیری آنان را تا حد زیادی کاهش دهید.توجه به این موارد باعث می شود والدین فرزندانی سالم داشته باشند. مهمترین این نکات  عبارتند از:

  • از فرزندتان به عنوان ابزاری برای گفتگو استفاده نکنید.
  • فاجعه سازی نکنید: طلاق نباید عاملی باشد تا کودکانتان دیگر شاد نباشد حتی پس از طلاق هم باید به آنان خوش بگذرد و بتوانند از کودکی خود لذت ببرند
  • با فرزندتان صادق باشید و با صداقت به سوالات آنان جواب بدهید و به آنان اطمینان دهید که مانند سابق دوستشان دارید
  • یار  گیری نکنید: هر چقدر هم از همسرتان متنفر هستی آن‌را به فرزندتان انتقال ندهید چرا سبب می‌شود به خود شما و به ویژه فرزندتان صدمه جدی برسد.
  • فرزندتان را محدود نکنید: از آنجا که جدایی والدین برای کودکان بسیار آزاردهنده می باشد پس با اعمال محدودیت های بیجا برای ملاقات با والدیگر این فشار مضاعف نکنید.
  • به کودکانتان فرصت این را که احساسات و ترس های منفی خود را بیان کنند را بدهید.
  • حتما زمانی را برای گذراندن اوقاتی با فرزندتان بگذارید و به اتفاق آن کاری را انجام بدهید.
  • عادت داشته باشید که به بچه هایتان کلمه دوستت دارم را مدام بگویید.
  • آنها را تشویق به نگهداری عکس های مشترک گذشته تا بکنید.
  • آنها را تشویق به این کنید که با خانواده همسر سابق همچنان ارتباط گرم و نزدیکی را داشته باشد.
  • اگر قصد ازدواج مجدد دارید به فرزندتان حتما این اطمینان را بدهید که مانند سابق در کنارش خواهید بود و از او حمایت خواهید کرد.
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.