#


نگاهی به فراری پورتوفینو مدل 2019

21 فوریه 2018 بدون نظر 2591 بازدید

نگاهی به فراری پورتوفینو مدل 2019

نقد و بررسی فراری پورتوفینو مدل 2019

در بین شرکت‌ هایی که سوپراسپرت می سازند، برند ایتالیایی فراری دارای محبوبیت بالایی می باشد. در این مطلب می خواهیم به بررسی پورتوفینو، آخرین‌ نسخه تولیدی این کمپانی بپردازیم.

مهندسان افسانه ‌ای و کارآفرینان بزرگ صنعت خودرو، مانند اتوره بوگاتی، فردیناند پورشه، هنری رویس و آندره سیتروئن خودروهایی ساخته اند که باعث تغییر در دنیا شده اند. فراری نیز از جمله پیشگامان تولید سوپراسپرت‌ به حساب می آید؛ ولی با این تفاوت که همواره به ساختارشکنی و ساخت فناوری می ‌پردازد.

فراري، نام مدل جدیدش را طبق یكی از زیباترین شهرهای ایتالیا كه با طبیعت بی نظیر، زیبا، بندر رؤیایی و فضایی دل‌ نشین و آرامش‌ بخش شناخته می‌ شود، برگزیده است. حتی در انتخاب رنگ بدنه هم دقت بسیاری از طرف مهندسان فراری انجام شده است و به‌ افتخار این شهر، به نام قرمز پورتوفینو (Rosso Portofino) نام ‌گذاری شد.

نفس عمیق بکشید. پورتوفینو یک فراری میلیو‌ن‌ دلاری نمی باشد. البته قیمت آن بالا است؛ اما در مقایسه با سایر مدل‌ های دیگر  مشهور فراری ارزان ‌تر می باشد و تقریبا ۲۰۰هزار دلار قیمت دارد. جدیدترین مدل GT خط تولید مارانلو رگه‌ هایی از دو مدل 488GTB، بهترین خودروی رانندگی سال۲۰۱۷ و 812 سوپرفست افسانه‌ ای را در خود جای داده است. روی کاغذ، پورتوفینو آماده رقابت با 275GTB و انزو می باشد.

این خودرو نشان دهنده یكی دیگر از مدل ‌های اسپرت فراری می باشد كه به‌ راحتی هر بیننده ‌ای را به خود جذب خواهد كرد. این خودرو ارزان ‌ترین نسخه تولیدی فراری در حال حاضر می باشد.

این ‌یک فراری تمام‌ عیار برای افرادی می باشد که قصد دارند محصولی زیبا، سریع و لوکس قرن بیست و یکمی داشته باشند تا ۲۴ساعت روز و هفت روز هفته را با آن بگذرانند.

پورتوفینو جایگزین فراری کالیفرنیا می باشد که بیشترین تعداد فروش را در تاریخ این کمپانی داشته است و به ‌عنوان نماد خودروهای اسپرت ایتالیایی از طرف مصرف‌ کنندگان شناخته می ‌شود.

دو نسخه کالیفرنیا و پورتوفینو از لحاظ ساختار و اجزا با یکدیگر اشتراکاتی دارند؛ ولی ساختار و داخل خودرو تفاوت ‌های بزرگی را تجربه کرده است که فراری استفاده از آن را در دیگر مدل‌ های خود نیز در برنامه دارد. در تولید پورتوفینو  به صورت گسترده‌ ای موضوعات مربوط به دینامیک خودرو را مورد بررسی قرار گرفته و فناوری‌ های جدیدی برای بهتر شدن هر چه بیشتر این مسئله استفاده شده است.

این خودرو سبک ‌تر، سریع ‌تر و پرشتاب ‌تر از کالیفرنیا می باشد. مهندسان فراری به این نتیجه دست یافتند که برای بسیاری از مشتریان، تغییر جزئی در زمان ‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت اهمیتی ندارد؛ اما افزایش شعاع حرکتی در بزرگراه به ۷۴۰کیلومتر، افزایش پنج سانتی ‌متری فضای پا در  صندلی عقب و علاوه بر این جمع شدن و باز  کردن سقف متحرک خودرو در  سرعت چهل کیلومتر بر ساعت گزینه‌ های بهتر و کاربردی ‌تری به حساب می آیند.

طول محور پورتوفینو همچون فراری کالیفرنیا ۲۶۷سانتی ‌متر می باشد؛ ولی بدنه این خودرو مجددا طراحی‌ شده است که ۱.۵سانتی متر از طول، ۳سانتی ‌متر از عرض و ۰.۲۵سانتی ‌متر از ارتفاع آن کاهش داشته است.

آدریان گریفیس (طراح فراری) در این كار همكاری داشته است. وی طراح خودروی افسانه ‌ای دیتونا کوپه با سقف شیب‌ دار بسیار ملایم می باشد كه به‌ سوی صندوق‌ عقب خودرو کشیده شده است و شما یک خط صاف و طراحی براق را تا پایان خودرو می بینید. طراحی پورتوفینو به طور کامل در مركز طراحی فراری و با همكاری بسیار نزدیك مهندسان قسمت آئرودینامیك خودرو صرت گرفته است تا در نتیجه باعث ارائه بیشترین كارایی و كاهش مصرف سوخت در پورتوفینو شود.

سقف متحرک و فلزی پورتوفینو، دوتکه می باشد و فراری آن را دوباره طراحی کرده است. باز و بسته شدن آن در سرعت‌ های پایین چهارده ثانیه طول می ‌کشد و علاوه بر این خطوط طراحی و جزئیات بدنه این مدل، آن را عضلانی‌ تر به نظر می رساند.

طراحی داخلی پورتوفینو از نسخه GTC4 lusso وام گرفته ‌شده و دارای رابط سرگرمی ۱۰.۳اینچی در وسط کنسول و یک نمایشگر کوچک می باشد که اطلاعات کارکردی خودرو، شرایط سیستم رهیاب و اطلاعات سرگرمی را برای مسافران به نمایش می گذارد.

ترکیب چرم، فیبر کربن و روکش آلومینیوم ظاهر مجلل و با شکوهی را به این خودرو داده است که با لمس آن احساس خوبی منتقل می شود.

بر عکس ادعای فراری برای بالا بردن فضای مسافر در صندلی عقب، این خودرو  تنها برای کودکان آن ‌هم برای مسافرت‌ های کوتاه مناسب می باشد و برای بزرگسالان به هیچ عنوان مناسب نمی باشد. از بهبودهای صورت گرفته در پورتوفینو در نقایسه با کالیفرنیا و کالیفرنیا T می ‌توان به سعی بسیار فراوان در جهت کاهش وزن خودرو و بالا بردن استحکام بدنه آن اشاره کرد.

کل وزن این نسخه در مقایسه با کالیفرنیا ۱۰درصد کاهش و استحکام پیچشی آن ۳۵درصد افزایش داشته است و با بالا بردن ۵۰درصدی استحکام قسمت های تعلیق، مهندسان می ‌توانند پورتوفینو را به سیستم کنترل تعلیق دقیق ‌تری مجهز کنند. کمک‌ فنرهای جلو و عقب به ترتیب ۱۵.۵و ۱۹درصد سفت ‌تر شده ‌اند که موجب حرکت بهتر بدنه و کاهش غلتیدن خودرو خواهد شد.

پورتوفینو از سومین نسل دیفرانسیل برقی E-diff و فرمان برقی (EPS) استفاده می کند. مهندسان شرکت به خاطر این سامانه توانسته ‌اند نسبت‌ فرمان را هفت درصد کاهش بدهند و حساسیت و دقت آن را بدون هر نوع تأثیر منفی روی استواری کلی خودرو، بهبود ببخشند. مورد دیگری که وجود دارد این است که امکان تعدیل ‌های جریان مغناطیسی (Magnetorheological) و سیستم SCM-E به فناوری فنرهای دوگانه می باشد که کاهش چرخش بدنه و جذب هر چه بهتر ناهمواری‌ های سطح راه را به همراه دارد.

در زیر کاپوت این خودرو، پیشرانه به ‌روز شده ۳.۹لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو فراری کالیفرنیا T قرار گرفته است که توانی معادل ۵۹۱اسب بخار در دور موتور ۷۵۰۰و ۷۶۰نیوتن ‌متر گشتاور دارد، که افزایش ۳۸اسب بخاری در توان و چهار نیوتن‌ متر در گشتاور به نظر می رسد. علاوه بر این فراری بر این مدعی است که این مدل در مقایسه با کالیفرنیا ۵درصد سریع ‌تر است و عکس‌ العمل بهتری از خود به نمایش می گذارد.

جدیدترین قطعات این پیشرانه هشت سیلندر، بهبود خود را مدیون پیستون ‌ها، شاتون‌ ها و سیستم جدید مکش می باشند. طرح سیستم اگزوز هم به طور کامل تغییر کرده است. هِدِر اگزوز یک‌ تکه ‌ی جدید، دارای اتلاف انرژی کمتری می باشد و نقش مهمی در حساسیت پدال گاز و تأخیر توربو، بازی می‌ کند. این چند مورد، به همراه سیستم مدیریت بوست متغیر که گشتاور مناسب را برای هر دنده در اختیار می گذارد، موجب می‌ شود پورتوفینو در هر دنده‎ ای بالاترین شتاب و کمترین مصرف سوخت را داشته باشد.

قدرت بیشتر و وزن کمتر به معنی کارکرد بهتر می ‌باشد. پورتوفینو به ‌راحتی به نهایت سرعت ۳۲۰کیلومتر در ساعت خواهد رسید و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن کمتر از ۳.۵ثانیه می باشد. در سال قبل یک فراری کالیفرنیا با توان ۴۵۴اسب بخار در ۳.۵ثانیه به‌ سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده بود. به همین دلیل شتاب پورتوفینو بیشتر از این میزان می باشد.

شتاب بالا سبب می ‌شود که فراری پورتوفینو، سریع ‌تر از مرسدس AMG SL65، استون مارتین DB11volante هشت سیلندر، نسل چهارم بنتلی کنتیننتال GT کانورتیبل باشد که تمام آن ها دارای برچسب  قیمت بیش از ۲۰۰هزار دلار می باشند.

پورتوفینو یک فراری کامل و جذاب و درست همان چیزی است که می ‌خواهید در جاده آن را حس کنید. با داشتن فرمان الکتریکی، حالت رانندگی کامفورت، گیربکس هفت سرعته و کلاچ دوگانه و موتور هشت سیلندر تویین توربو، زمانی که روی پدال گاز فشار می ‌آورید، نیروی کشش بسیار خوبی ایجاد می‌ کند و رانندگی خوب و راحتی را برای تان به همراه می ‌آورد. سیستم انتقال قدرت این خودرو سبب می ‌شود انتخاب دنده ‌های بالاتر، زود‌تر صورت گیرد؛ به همین دلیل مصرف سوخت و صدای  ایجاد شده خودرو کاهش پیدا می ‌کند. با پورتوفینو می‌ توان در جاده‌ ای خارج شهر با دنده هفت و دور موتور ۱۵۰۰دور در دقیقه رانندگی کرد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.