#


نقد و بررسی برخی از خودروهای کمیاب و منحصر به فرد در ایران

18 اکتبر 2018 بدون نظر 2781 بازدید

نقد و بررسی برخی از خودروهای کمیاب و منحصر به فرد در ایران

برخی از خودروهای خاص و کمیاب در ایران

بررسی برخی از خودروی خاص، منحصر به فرد و کمیاب در بازار خودروهای وارداتی که در رنج صد تا ششصد میلیون تومان قیمت دارند و از تعدادی از مدل ها فقط کمتر از پنجاه دستگاه در ایران وجود دارد.

فردی یا افراد زیادی به دنبال خودروهای این مطلب نمی رود. بزرگ ترین دلیل فعالان بازار خودرو یا افرادی که میل به پرداخت مبالغی بیشتر از صد میلیون تومان برای خودرو در کشور را دارند این می باشد که این خودروها مشتری پسند نیستند و به عقیده مردم، ارزش اقتصادی ندارد پول زیادی برای یک خودروی بی اسم و رسم داد. هر چند ما در مورد این گفته نظری نمی دهیم اما زمانی که در بازاری هم زمان اپل، سوبارو، هوندا، فیات و آلفا رومئو طرفدار نداشته باشد پس حتماً یک جای کار می لنگد.

در واقع این طور که معلوم است سلیقه مشتریان بازار خودرو به مقدار زیاد افت داشته است وگرنه چه دلیلی وجود دارد که ماشینی به خوبی و زیبایی اپل آسترا هاچ بک طرفداری نداشته باشد در صورتی که به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شده و یکی از خوش فرم ترین خودروهای زیر دویست و پنجاه میلیون تومان در بازار کشور است.

هر چند از این نمونه از خودرو در کشور کم نداریم. همین دی اس3 یک خودروی بسیار جذابی است که طراحی منحصر به فرد و آوانگاردی دارد. سوبارو هم که به تولید اتومبیل های مهیج و مستحکم معروف است، در این فهرست دو نماینده دارد.

سئات هم که شکست خورده بزرگ ایران است، بالئون به این مقاله وزانت داده است. اسمارت هم که در کشور ما با مدل فور4 در واقع یکی دیگر از برندهای ناشناخته است. فیات و آلفارومئو با دو هاچ بک در کشور ما حضور دارند و هر چند در ایران خیلی موفق نشدند به سرانجام خوبی برسند ولی در بازار های جهانی شرایط فروش خوبی داشته و روزگار خوشی را تجربه کرده‌ اند. بیشتر از این در خصوص این خودرو ها توضیحی نمی دهیم و به سراغ 9پیشنهاد خود از بازار خودروهای کارکرده می رویم.

اتومبیل هایی از کمپانی های هوندا، سوبارو، اپل، اسمارت، فیات، سئات، آلفا رومئو و دی اس که همه ی آن ها جزو خودروهای شکست خورده در زمینه محصولات وارداتی پنج سال گذشته بوده ‌اند.

  1. سوبارو فارستر 2014

یک خودروی کراس اوور ژاپنی با ابعادی بین هیوندای سانتافه و تویوتا راو4 که در هیچ کجای دنیا به جز آمریکای شمالی فروش خوبی نداشته و به جای زیبایی و نما، بیشتر به فرمان پذیری، مقاومت بالا، دوام فوق العاده و کیفیت ساخت عالی است.

در این خودرو یک پیشرانه5 ، 2 لیتری تخت و معروف با نام باکسر با توان182 اسب بخار استفاده شده است و از سیستم چهار چرخ محرک هم برخوردار است. حداقل قیمت مدل های فارستر که در بازار موجود می باشند، بین دویست تا سیصد میلون تومان است.

  1. هوندا آکورد 2016

خودرویی با استحکام و ایمنی بالا که به لطف آخرین فیس لیفت هوندا موفق شده است تا زیبایی ظاهری را هم در مجموعه قابلیت هایش داشته باشد. آکورد 2016که از پیشرانه ای2400 سی ‌سی و توان189 اسبی بهره می برد، قیمتی بالاتر از550 میلیون تومان دارد و به دلیل کیفیت فوق العاده، از آن به تعداد خیلی کمی به کشور وارد شده است.

موضوع مهم در مورد این خودروی ژاپنی93/4 متری اتاق و سواری آن می باشد که از هم رده های خود مانند کمری، سوناتا، اوپتیما، 508 و تالیسان به شما بهتر خدمت می کند.

  1. دی اس3 مدل2017

پرونده تولید آن در قالب یک خودروی هاچ بک دو در برای همیشه بسته شد و به طور رسمی در جدیدترین نسل آن به یک کراس اوور ساب کامپکت تبدیل شد. اما این موضوع چیزی از ارزش های دی اس3 به عنوان کوپه ای لوکس، متفاوت و سفارشی کم نخواهد کرد.

 برای اینکه اطلاع پیدا کنید این فرانسوی متفاوت تا چه مقدار خوب تولید شده بهتر است در مورد موتور2/ 1 لیتری و توربو آن تحقیق نمایید که شش سال پشت سرهم بهترین به عنوان بهترین موتور کوچک دینا انتخاب شده و با110 اسب بخار قدرت از مصرف سوخت خیلی پایینی برخوردار است.

  1. اسمارت فور 4 مدل 2016

این موضوع خیلی عجیب به نظر می رسد که با وجود قیمت دویست تا سیصد میلیونی، توانی بین89 تا100 اسب بخار قدرت داشته و در زمینه شتاب و سرعت حرف خاصی را برای گفتن ندارد. اما اسمارت تا بخواهید شما را در خیابان خاص جلوه می دهد.

از جمله قابلیت های خوب این خودرو امکانات مطلوب اتاق، کیفیت خیلی خوب مواد استفاده شده، طراحی متمایز و ظاهر لوکس است که به غیر از دی اس کمتر رقیبی می تواند آن را در این رده به شما ارائه نماید.

  1. سئات لئون FR مدل2016

مهاجم اسپانیایی با والدینی آلمانی که ژن های خوب خود را بدهکار آئودی و فولکس واگن می باشد! لئون FR که تقریباً سیصد میلیون تومان قیمت آن است، یکی ازنادرترین اتومبیل های حال حاضر بازار است که از موتوری مشابه با فولکس واگن پاسات بهره می برد و180 اسب بخار قدرت دارد.

لئون که یک اتاق ایمن و زیبا و ساده ولی پر از امکانات دارد، در واقع رقیب خودروهای خوبی از قبیل آلفا رومئو جولیتا و سیتروئن سی3 است و در مقایسه با نامی که دارد خودروی کاملا معقولی است.

  1. فیات500 مدل2014

تخم مرغ شانسی یا قوطی حلبی! بسیاری از افراد نام این خودروی ایتالیایی را به این صورت صدا می زنند. باید قبول کرد که فیات500 یک اتومبیل بدون مرگ با منظم ترین سطح از مهندسی می باشد که به خوبی برای بازارهای اروپایی و شهرهای شلوغ و پرتردد تولید شده و از امکانات خیلی خوبی برخوردار است.

هر چند اینجا قیمت500 خیلی خوب به نظر نمی رسد و به دویست میلیون تومان در مدل های هاچ بک و چهارصد میلیون تومان در مدل های روباز سر می زند. این مورد هم باید بگوییم که این خودرو5، 3 متری یک پیشرانه75 اسببخاری بنزینی هم دارد.

  1. آلفا رومئو میتو مدل2013

مدل این ماشین، اسپورت و رام نشدنی است و با وارد شدن به داخل ماشین به خوبی این قابلیت را می توان متوجه شد. این خودرو بر خلاف فیات500 که برای یافتن آرامش در رانندگی تولید شده است، تولید شده تا پدال گاز را تا آخر فشار داده و با آن خیلی سریع رانندگی کنید.

طراحی فوق العاده داشبورد، فرمان اسپورت، صندلی های چرمی منحصر به فرد، دسته دنده خوش فرم و یک پیشرانه کوچک و140 اسب بخاری خبر از یک خودروی جذاب، جوان پسند و پرهیجانی را می دهد. این خودرو را در بازار می توان با قیمتی پایین تر از دویست میلیون تومان تهیه کرد.

  1. سوبارو لگاسی مدل 2009

ظاهر این خودرو همانند هر سوبارو دیگری که تا پیش از سال2016 مشاهده کرده اید زیاد چنگی به دل نمیزند ولی از لحاظ خصوصیات سواری و رانندگی یک خودروی بی مرگ می باشد که دارای یک موتور 150 اسبی می باشد و از اتاق راحت برخوردار است.

سوبارو لگاسی با اینکه از نظر ظاهری دارای ابعادی همچون مزدا 3 است ولی ابعاد اتاق به طور مستقیم با مزدا 6 مقایسه می گردد و این هنر ژاپنی ها در کوچک نشان دادن ابعاد خودروها می باشد. معدود مدل های لگاسی 2009 را می توان با قیمتی در حدود 100 تا 150 میلیون تومان تهیه کرد.

  1. اوپل آسترا مدل 2014

اوپل آسترا یک هاچ بک جذاب، اروپایی و خوش پوش است که چندین سال است زندگی راحت فولکس واگن گلف در بازارهای اروپایی را از بین برده است!

این خودرو که در دو مدل سدان و هاچ بک با موتور چهار سیلندر 1600 سی‌ سی اسب بخاری وارد کشور شده است، اساسا به خاطر اتاق قدیمی و آنالوگ مورد بی‌ توجهی مشتریان قرار گرفته است. با این وجود به هیچ عنوان نباید موتور 177 اسبی آن را نادیده گرفت زیرا در کنار یک جعبه دنده خوب و شاسی و فنر بندی دقیق با مهندسی جنرال موتورز، آسترا قاتل واقعی گلف و جولیتا قرار گرفته است.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.