#


نقد و بررسی پورشه 911تارگا GTS4 مدل 2018میلادی

4 ژانویه 2018 بدون نظر 2261 بازدید

نقد و بررسی پورشه 911تارگا GTS4 مدل 2018میلادی

نقد و بررسی پورشه 911تارگا GTS4 مدل 2018میلادی

نمونه‌ های تارگا، یکی از جذاب‌ ترین خودروهای دنیا با سقف جا به ‌جا شونده به حساب می آیند. بهترین نسخه از این طرح بدنه در مدل پورشه911 تارگاGTS 4 وجود دارد که می توانید آن را مشاهده کنید. در حال حاضر ۲۳نمونه ی گوناگون از این خودرو در خط تولید این شرکت آلمانی وجود دارد که تقریبا می‌ توان گفت همه ی آن‌ ها توانستند موفق عمل کنند و سلیقه ‌های مخصوصی که خریداران خودروهای اسپرت داشته اند را حمایت کنند. تفاوت ظاهری زیادی در بین پرفروش‌ ترین نسخه ی این خودرو به نام کاررا و پر قدرت‌ ترین مدل آن با کدGT2 RS و سایر مدل ها وجود ندارد؛ ولی پورشه911 طیف گسترده ای از کارکرد و قوای فنی عرضه می کند.

پورشه مدل 911GTS درست در اواسط این خانواده ‌ی پرجمعیت، جای گرفته است. در واقع نسخه GTS نسبت به سری S دارای پیشرفت بوده است؛ ولی به سطح توان مدل توربو نخواهد رسید. جالب است بدانید که نسخه GTS نشان دهنده همه ی شهرت و کارکرد بی نظیر مدل911 بدون هیچ سر و صدای اضافه ای می باشد. احتمالا می توانیم بگوییم که مدل تارگا4 GTS به عنوان بهترین نمونه از جادوی علاقه ‌مندی طرفداران به خودروهای اسپرت پورشه می باشد. 911تارگا نماینده ی مناسبی از همه ی نکات مثبت نسخه911 پورشه می باشد که هر شخصی تنها با یک‌ مرتبه تجربه‌ ی رانندگی با این خودرو، علاقه مند به خانواد ه‌ی 911پورشه خواهد شد.

کلمه ی تارگا (Targa) که برای بار اول در پورشه911 نسخه۱۹۶۶میلادی به کار برده شد،  به خودروهایی اشاره می کند که قسمت مرکزی سقف کاملا برداشته می ‌شود، ولی قسمت پشت سر راننده و صندلی‌ ها همراه با بدنه خودرو به جا می ‌ماند. به طور معمول شیشه‌ های عقب ثابت می باشند؛ ولی در بعضی از مدل ‌ها این قسمت نیز قابلیت حذف یا تا شدن را دارد. مدل سقف تارگا در خودروهای گوناگونی مانند، کونیگزگ، تویوتا سوپرا، لامبورگینی دیابلو، تسلا رودستر، فراری F50 و چندین مدل دیگر به کار برده شده است.

GTS  و آپشن ‌های استاندارد شده

نسخه های سری GTS دارای خصوصیات زیادی به طور استاندارد می باشند که در نمونه های اصلی پورشه911 در قالب آپشن در دسترس می باشد. به ‌عنوان مثال مدل GTS همچون مدل کاررا S، دارای پیشرانه ‌ی شش سیلندر خطی سه لیتری می باشد؛ ولی با اضافه کردن سی اسب بخار قدرت و پنجاه نیوتن ‌متر گشتاور، در کل دارای ۴۵۰اسب بخار قدرت و ۵۵۰نیوتن‌ متر گشتاور می باشد.

همچنین پورشه911 GTS مجهز به سیستم اگزوز اسپرت، بدنه‌ ی پهن ‌تر و رینگ‌ های بیست اینچی به‌ طور استاندارد می باشد. همچنین در کابین این خودرو فرمان GT اسپرت و صندلی‌ های چرمی به همراه ترکیب تزئین آلکانترا مشاهده می شود. سایر موارد و ویژگی ‌های اختصاصی مدل GTS دارای علامت های سیاه‌ رنگ پورشه، چراغ‌ های جلوی دودی و تزئینات ویژه ی گروه طراحی پورشه در نمای روبه روی911 می باشد.

GTS  و سقف تارگا

نسخه هایی که مجهز به سقف تارگا پورشه911 هستند همیشه دارای جذابیت خاصی می باشند. در حالی که قضاوت در مورد ظاهر آن بستگی به سلیقه دارد؛ اما شاید بتوان گفت که نسخه های تارگا در مقایسه با مدل ‌های کابریولت پورشه911 زیباتر می باشند؛ علاوه بر این، با توجه به فضای بسیار کمی که در صندوق جلوی پورشه 911وجود دارد، مدل ‌های تارگا در مقایسه با مدل ‌های کابریولت به خاطر داشتن فضای بیشتر در قسمت پشت صندلی‌ ها، کاربرد بیشتری دارند.

زمانی که سقف برداشته شود، رانندگی با سرعت‌ های بالا باعث ایجاد مزاحمت نمی شود و وزن بیشتری که 911تارگا دارد نیز(در مقایسه با 911 GTS کوپه، حدود ۱۳۶ کیلوگرم سنگین‌تر است) خیلی قابل چشمگیر نمی باشد.

GTS  تارگا و یک خودروی اسپرت تمام‌ عیار

نسخهGTS  پورشه911 به خاطر وجود پیشرانه ‌ی پرقدرت و سرزنده و جعبه‌ دنده‌ی دو کلاچه‌ ی هفت سرعته ‌ی چابک، باعث شده است که رانندگی لذت‌ بخشی را داشته باشید. همچنین این سیستم اگزوز اسپرت، صدایی را در حد911 به وجود می آورد که البته ممکن است وجود جعبه‌ دنده‌ی هفت سرعته‌ ی دستی همراه با آن گزینه ‌ی بهتری باشد.

فرمان این خودرو نیز دارای وزن مطلوبی می باشد و تا اندازه ی مانورهای سریع سبک می باشد که بازخورد مورد نیاز را نیز مهیا می‌ کند. سیستم تعلیق انطباقی پورشه (PASM) در سطح های پست و بلند نیز می تواند تعادل پورشه911 GTS را حفظ کند. به خاطر وجود آپشن سیستم فرمان‌ پذیری محور عقب، 911با حداکثر دقت می تواند از پیچ ‌های تند و سخت بگذرد.

همچنین به خاطر سیستم تمام چرخ محرک (AWD) و تایرهای وسیع، چسبندگی911 مثال ‌زدنی می باشد؛ در اصل با داشتن تایرهای زمستانی، پورشه 911به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپرت در جاده ‌های برفی و بارانی به حساب می آید. سواری این خودرو همیشه بی نظیر بوده است؛ همین مسئله باعث شده است که پورشه911، بیش از پنجاه سال ملاک اصلی اکثر کمپانی ها در تولید خودروی اسپرت باشد.

تارگا؛ گران ‌ترین نمونه سری  GTS

اصلی ترین دلیل خرید مدل تارگا، لذت رانندگی بدون سقف می باشد و ممکن است در صورت کنار گذاشتن این دلیل، بهترین دلیل از نسخه GTS  پورشه911، نمونه ی کوپه ‌ی آن باشد. نمونه کوپه در برابر مدل تارگا، با وجود کارکرد فنی مشابه، تقریبا بیست هزار دلار قیمت کمتری دارد ؛ حتی نسخه کاررا 4 GTS نیز تقریبا دوازده هزار دلار ارزان‌ تر می باشد. به غیر از این مدل ‌های GTS کوپه دارای سیستم تعلیق اسپرت بهتری می باشند؛ در واقع نمونه های تارگا مجهز به سیستم تعلیق استاندارد PASM نیز می باشند.

رقبای اصلی پورشه تارگا 4 GTS

در میان همه ی مدل ‌های911 به جز طراحی بدنه، در عامل دیگری نیز مشترک می باشند: به اندازه ا‌ی که خودرو قیمت دارد، کیفیت کلی و سواری را در اختیار مشتری می گذارد. در این صورت باید توجه کرد که پورشه تارگا4 GTS با قیمت اصلی ۱۳۹هزار و ۹۰۰دلار به فروش می رسد و در بازار خودروهای اسپرت با اندازه و توان مشابه به آن ، انتخاب های دیگری نیز وجود دارد که حتی از مدل کاررا GTS کوپه هم که با قیمت پایه ‌ی ۱۲۰هزار و ۷۰۰دلار عرضه می شود ، قیمت ارزان تری دارند.

به عنوان مثال شورولت کوروت گرند اسپرت با قیمت ۶۹هزار و ۴۹۵دلار و یا جگوار F تایپ R با قدرت۵۵۰ اسب بخار و قیمتی کمتر از صد هزار دلار. سایر رقبای دیگری که پورشه911 تارگا4 GTS دارد عبارتند از آئودی TT RS، شورولت کوروت استینگری، مرسدس بنز AMG GT ،بی ‌ام ‌و M4 و جگوار F تایپ.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.