#


رونمایی از هفت خودروی مفهومی توسط جیپ

27 مارس 2018 بدون نظر 6013 بازدید

رونمایی از هفت خودروی مفهومی توسط جیپ

معرفی هفت خودروی مفهومی جیپ

جیپ و موپار، در یک زمان با رویداد سالانه جیپ سافاری در عید پاک، هفت خودروی مفهومی آفرود در صحرای موآب یوتا به نمایش خواهند گذاشت.جیپ در سال جاری هم مطابق سنت سال‌ های گذشته خود و به مناسبت عید پاک، با یک مجموعه ‌ی بی ‌نظیر از اتومبیل های مفهومی در همایش سالیانه جیپ سافاری در صحرای موآب ایالت یوتا شرکت می ‌کند تا یک بار دیگر علاقه مندان خودروهای جیپ را حیرت ‌زده نماید. این رویداد از چهارم تا دوازدهم فروردین ۹۷ اجرا می ‌شود و اضافه بر آن تیزر دو خودروی آفرود جدید هم به نمایش عمومی در خواهد آمد. در سال جاری هم به مانند سال قبل، جیپ با معرفی هفت خودروی مفهومی سفارشی خودنمایی می ‌کند تا دنیای علاقه ‌مندان به مسیرهای خارج از جاده را هیجان‌ انگیزتر نماید. در کنار جیپ، کمپانی موپار (Mopar) قرار دارد که با ارائه تازه ترین اتومبیل های آفرود همکاری کند.

مایک مانلی، رئیس برند تجاری جیپ از تیم خودروسازی فیات کرایسلر، می‌ گوید:

جا به جا کردن محدودیت‌ ها کاری است که به هیچ عنوان برای جیپ عجیب به نظر نمی آید و این هفت خودروی مفهومی تازه، هیجان ‌انگیز و قدرتمند، آخرین مدل از توانایی ‌های جیپ به حساب می آیند. هر ساله، ما منتظر رونمایی خودروهای مفهومی و ایده ‌های تازه ای برای علاقه ‌مندان می باشیم. رویداد جیپ سافاری عید پاک، موقعیتی فوق العاده و عالی برای گردآوری اطلاعات خوبی از مشتریان وفادار به ما ارائه می‌ دهد.

در پنجاه ‌و دومین سالگرد برگزاری جشنواره جیپ سافاری عید پاک، جیپ و موپار از تمام توانایی ‌های خود برای عرضه خودروهای آ‌فرود رونمایی می ‌کنند. در ادامه مروری بر هفت خودروی مفهومی جیپ در همایش سال جاری خواهیم داشت.

خودروی مفهومی جیپ 4اسپید

در دنیای موتوراسپرت هر چه اتومبیلی سبک‌ تر باشد، مزیت بیشتری به اخواهد داشت و در خودروی مفهومی جیپ 4اسپید (4Speed) هم از فیبر کربن و آلومینیوم جهت دست یابی به وزن سبک استفاده می ‌شود. اتومبیل مفهومی تازه جیپ 4اسپید تقریباً دو فوت کوتاه ‌تر از نمونه معمولی جیپ رانگلر می باشد که سبب بهبود زوایای دیدار و انحراف در مسیرهای آفرود خواهد شد. هنوز هم در محورهای جلو و عقب خودروی آفرود از سیستم تعلیق مستقل و محورهای دانا 44 استفاده می ‌شود؛ این مدل سبک‌ وزن مفهومی جیپ دارای موتور ۲.۰لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته می باشد.

خودروی آفرود مفهومی جیپ سنداستورم

جیپ برای افرادی که ترجیح می ‌دهند خودروی آفرود بلندتری داشته باشند، خودروی مفهومی سنداستورم (Sandstorm) را عرضه کرده است. فاصله محوری ۱۵سانتی‌ متر طولانی ‌تر است و محور جلو ۱۰سانتی‌ متر به جلو و محور عقب ۵سانتی‌ متر به عقب برده می ‌شود. محورها به کویل ‌اورهای مخصوص و کمک‌ فنرهای بای ‌پس متصل گردیده اند که در مجموع مقدار جا به جایی ۳۵ سانتی ‌متری برای تعلیق جلو و ۴۵ سانتی ‌متری برای تعلیق عقب فراهم می آورد. بدنه مخصوص خودروی مفهومی جیپ سنداستورم سبب می ‌شود بتوان از لاستیک‌ های ۳۹.۵ اینچی بزرگ استفاده نمود و در فضای درونی هم از قفس غلت ‌گیر یک پارچه با شاسی و کابین مسابقه ‌ای بهره گرفته می ‌شود. جهت اطمینان از عملکرد عالی جیپ سنداستورم در مسیرهای آفرود، از موتور قدرتمند ۶.۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر متصل به گیربکس ۶سرعته استفاده خواهد شد.

 خودروی آف ‌رود مفهومی جیپ بی- یوت

عجیب‌ بودن نام این خودروی مفهومی (jeep B-Ute) موجب می گردد که اندکی بیش‌ تر در خصوص آن کنجکاو شویم؛ این خودروی مفهومی با افزودنی‌ هایی در قسمت بیرونی مزین شده است که می ‌توان به سپر جلو و عقب فوق العاده، کاپوت به همراه خارج ‌کننده گرما و گلگیرهای بزرگ اشاره کرد. با استفاده از کیت بالابرنده، شاسی خودروی مفهومی جیپ بی- یوت ۴ سانتی ‌متر اضافه شده است که در ترکیب با باربند سقفی و ریل محافظ جانبی، ابهت بیش ‌تری به نمای خودروی آف‌ رود می‌ دهد. به غیر از تزئین فضای داخلی، خودروی جیپ بی- یوت روی رینگ‌ های ۱۷ اینچی به همراه لاستیک‌ های همه‌ جارو سوار می گردد.

خودروی مفهومی جیپ واگونیر رودتریپ

برای به وجود آوردن اندکی تفاوت در مقایسه با مدل ‌های پیشین، جیپ از مدلی مربوط به گذشته با تغییرات وسیع پرده برداری کرده است. جیپ واگونیر (Jeep Wagoneer) محصول سال ۱۹۶۵ میلادی می باشد که حالا با بدنه فولادی اصلی نشان از تغییرات بسیاری دارد. در آغاز فاصله محوری ۱۲ سانتی ‌متر طولانی ‌تر شده است و برای به کار بردن بهتر از لاستیک‌ های آف‌ رود، از گلگیرهای سفارشی استفاده شده است. تغاری گلگیر برای تناسب بیش‌ تر با چرخ تغییر داده شده است و سپرهای جلو و عقب هم اصلاح شده‌ است. ریل محافظ برخورد با صخره برای خاطر جمعی بیش ‌تر با شاسی یکپارچه می گردد و قاب هم برای بیشتر شدن استحکام به شکل جعبه ‌ای طراحی شده است. زیر کاپوت خودرو مجهز به پیشرانه ۵.۷ لیتری خورجینی هشت سیلندر در ترکیب با جعبه ‌دنده‌ی چهار سرعته اتوماتیک خواهد شد.

خودروی آف‌ رود مفهومی جیپ ناچو

جیپ در اصل این خودروی مفهومی را به‌ عنوان لیستی از قطعات کارکردی جیپ تعریف می ‌کند. با این وجود نام مدل مفهومی، از رنگ بیرونی جیپ رانگلر روبیکون (Rubicon) نسخه ۲۰۱۸ گرفته شده است که به معنی واقعی واژه، ناچو (Nacho: زرد) گفته می‌ شود. با توجه به این نکته، از گرافیک سیاه، جلوپنجره مشبک سیاه، وینچ و دیگر قطعاتی به کار برده می ‌شود که به‌ راحتی می‌ تواند یک کاتالوگ را پر نماید. بعضی از موارد قابل توجه دارای درهای لوله ‌ای شکل، کیت بالابرنده با ارتفاع ۵ سانتی ‌متر، لاستیک ‌های ۳۷ اینچی با رینگ ‌های مجهز به قفل، ریل محافظ صخره تغییریافته و چراغ‌ های پرنور می باشد.

خودروی مفهومی جیپ جیپ‌ استر

از جمله دیگر خودروهای مفهومی حاکی بر جیپ روبیکون، این خودروی آف ‌رود می باشد که برای تجلیل از جیپ ‌استر (Jeepster) مدل ۱۹۶۶ میلادی و با طرح دورنگ قرمز و سفید تولید می ‌شود. شیشه جلوی خودروی مفهومی سفارشی به اندازه ۲.۵ درجه بیشتر جمع شده است تا نمای محکم‌ تری به خود بگیرد؛ ولی همواره توانایی تا خوردن را حفظ می‌ کند. نمای خودرو با طیف گسترده ای از تغییرات گرافیکی به همراه کاپوت بهبود یافته جذاب‌ تر شده است که البته باید به کار بردن کیت بالابرنده شاسی ۵ سانتی ‌متری و تایرهای ۳۷ اینچی را هم به آن اضافه کرد. در فضای بیرونی از چراغ‌ های LED ویژه  آف‌ رود استفاده می گردد و در قسمت داخلی، قفس غلت ‌گیر و تایر یدکی نصب شده است؛ با این‌ کار، بخش عقب فضای کافی برای به کار بردن به ‌عنوان نگهدارنده ‌ی بار و امکانات را در اختیار سرنشینان می گذارد. در خصوص اطلاعات پیشرانه و سیستم تعلیق به جزئیات اشاره نشده است و ممکن است از سیستم محرکه شبیه خودروی جیپ رانگلر روبیکون نسخه ۲۰۱۸ به کار برده شود.

خودروی آف ‌رود مفهومی جیپ جی- واگن

این خودروی مفهومی به ‌عنوان ممتازترین گزینه در نظر گرفته خواهد شد. از جیپ رانگلر ساهارا (Sahara Wrangler) به ‌عنوان نسخه پایه به کار برده می ‌شود که با کاپوت توسعه یافته و جلوپنجره مشبک مشکی در ترکیب با رنگ بدنه، برای جذابیت‌ بیش ‌تر ارائه می شود. رینگ ‌های ۱۷ اینچی تغییر یافته با باربند سقفی سیاه از سایر تغییرات این نسخه به حساب می ‌رود.

در قسمت داخلی از صندلی ‌های لوکس با روکش چرمی کاتزکین (Katzkin) و تریم براس مانکی (Brass Monkey)‌ برای اجزای گوناگون به کار برده می ‌شود. برای افرادی که به غیر از سرگرمی به خودروهای لوکس هم علاقه دارند، خودروی آف ‌رود جیپ جی- واگن انتخاب بسیار مطلوبی به نظر می‌ رسد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.