#


خودروهای زیر 30هزار دلاری که ایمن ترین خودروهای جهان شناخته شده اند

28 ژانویه 2018 بدون نظر 1353 بازدید

خودروهای زیر 30هزار دلاری که ایمن ترین خودروهای جهان شناخته شده اند

خودروهای زیر 30هزار دلاری که ایمن ترین خودروهای جهان شناخته شده اند

بررسی های تصادف مؤسسه‌ های رسمی دنیا، در این اواخر به ‌روزرسانی‌ های مهمی داشته است. با توجه به این موارد، چندین خودروی ایمن بازار جهانی را که قیمت آن ها زیر سی هزار دلار می باشد را معرفی می‌ کنیم.

با بررسی های جدید و سخت ‌گیرانه ‌تر سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌ های ملی آمریکا (NHTSA) و مؤسسه ‌ی بیمه و ایمنی بزرگراه ‌های آمریکا (IIHS) برای رتبه ‌بندی مطمئن ترین خودروهای بازار در این کشور، ایمنی خودروها به مسئله با اهمیتی برای مشتریان تبدیل شده است.

در این اواخر کارشناسان مؤسسه‌ ی IIHS، کارکرد چراغ‌ های جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار را به ‌عنوان فاکتورهای اصلی پیشگیری از تصادف، در بررسی های خود در نظر گرفته است. خودروهایی که در آزمایشات برخورد از جلو، پهلو، نیمه ‌ی خودرو به طرف راننده، شرایط مستحکم بودن سقف و کارکرد پشت ‌سری‌ صندلی ‌ها در تصادف نمره‌ ی «خوب»، در قسمت پیشگیری از تصادف از روبرو نمره ‌های «خیلی خوب» و یا «عالی» و در بررسی کارکرد چراغ‌ های جلو نمره ‌ی «قابل قبول» را دریافت کرده اند، در کلاس «ایمن» (Top Safety Pick) درجه‌ بندی می ‌شوند. برای درجه ‌بندی یک خودرو در کلاس «ایمن پلاس» (Top Safety Pick Plus)، علاوه بر این موردها، نمره ‌ی تست کارکرد چراغ جلو را باید «خوب» دریافت کنند.

متأسفانه با افزودن سیستم ترمز اضطراری خودکار و بهینه ‌سازی کارکرد چراغ‌ های جلو باعث می شود که قیمت خودرو بسیار بالا برود. به طور مثال سدان هیوندای الانترا با قیمت پایه ‌ی هفده هزار و ۳۸۵دلار (با محاسبه هزینه ‌ی حمل و نقل) ارائه می ‌شود؛ ولی کم قیمت ترین مدل از الانترا که مجهز به سیستم ترمز اضطراری خودکار و چراغ ‌های جلو با عملکرد مناسب (در قالب پکیج آپشن) می باشد، با افزایش ده هزار دلاری، با قیمت ۲۷هزار و ۳۳۵دلار ارائه داده می ‌شود.

در ادامه با در نظر گرفتن رده ‌بندی‌ های IIHS، ایمن ‌ترین خودروهای بازار جهانی را که قیمت شان کمتر از سی هزار دلار است را معرفی می‌ کنیم.

۱- تویوتا کورولا

قیمت اصلی و پایین ترین قیمت همراه با آپشن ‌های لازم: هجده هزار و ۵۵۰دلار

یازدهمین نسل تویوتا کورولا، در مدل اصلی L همه ی موارد مورد نیاز برای وارد شدن به کلاس «ایمن» رتبه بندی IIHS را همراه با قیمتی پایین تر از بیست هزار دلار به خریداران ارائه می دهد.

۲- تویوتا پریوس

قیمت اصلی و پایین ترین قیمت همراه با آپشن‌ های لازم: ۲۴هزار و ۳۷۰دلار

همچون سدان کمری، چهارمین نسل تویوتا پریوس هیبریدی هاچ ‌بک به شکل استاندارد مجهز به چراغ‌ های جلوی بهینه و ترمز اضطراری خودکار می باشد که به همین خاطر، در کلاس «ایمن پلاس» قرار گرفته است.

۳- تویوتا کمری

قیمت اصلی و پایین ترین قیمت همراه با آپشن ‌های مورد نیاز: ۲۴هزار و ۳۹۰دلار

هشتمین نسل تویوتا کمری به خاطر وجود چراغ‌ های جلوی بهینه و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده به شکل استاندارد، با افتخار در کلاس «ایمن پلاس» رده ‌بندی IIHS قرار می گیرد.

۴- هوندا آکورد

قیمت اصلی و پایین ترین قیمت همراه با آپشن ‌های مورد نیاز: ۲۴هزار و ۴۶۰دلار

جدیدترین نسل سدان پرطرفدار هوندا آکورد با در اختیار داشتن چراغ‌ های جلوی بهینه و سیستم ترمز اضطراری خودکار در همه ی نسخه ‌ها، در کلاس «ایمن» رتبه بندی IIHS قرار گرفته است.

۵- مزدا  CX-5

قیمت اصلی و پایین ترین قیمت همراه با آپشن ‌های مورد نیاز: ۲۵هزار و ۱۲۵دلار

مزدا CX-5 به جز سواری اسپرت، با در اختیار داشتن سیستم ترمز هوشمند شهری و چراغ‌ های جلوی بهینه در نسخه اصلی اسپرت و مدل گرندتورینگ به شکل استاندارد، سواری بی‌ خطری در کلاس «ایمن» IIHS در اختیار می گذارد. مورد جالبی که وجود دارد این است که قیمت نسخه ‌ی ایمن CX-5 از CX-3 همراه با آپشن کمتر می باشد.

۶- مزدا3

قیمت اصلی: هجده هزار و ۹۹۵دلار و پایین ترین قیمت همراه با آپشن ‌های مورد نیاز: ۲۵هزار و ۶۳۵دلار

سومین نسل سدان و هاچ ‌بک مزدا3 با در اختیار داشتن سیستم ترمز هوشمند شهری به شکل استاندارد و چراغ ‌های جلوی بهینه در مدل گرند تورینگ، به همراه برادر شاسی‌ بلند خود و در کلاس «ایمن» IIHS قرار می گیرد.

۷- مزدا CX-3

قیمت پایه: ۲۱هزار و ۸۵دلار و پایین ترین قیمت همراه با آپشن‌ های مورد نیاز: ۲۶هزار و ۱۴۰دلار

کراس‌ اور کامپکت کوچک و زیبای مزدا CX-3 با در اختیار داشتن سیستم ترمز هوشمند شهری به‌ شکل استاندارد و چراغ‌ های جلوی بهینه در مدل گرند تورینگ، در کلاس «ایمن» IIHS قرار گرفته است.

۸- کیا سراتو

قیمت پایه: هفده هزار و ۶۹۵دلار و پایین ترین قیمت همراه با آپشن‌ های مورد نیاز: ۲۶هزار و ۴۹۵دلار

سراتو همچون برادر خود سول، به خاطر در اختیار داشتن پکیج آپشن پریمیوم پلاس در مدل EX، در کلاس «ایمن پلاس» قرار گرفته است.

۹- کیا سول

قیمت اصلی: هفده هزار و ۹۵دلار و پایین ترین قیمت همراه با آپشن‌ های مورد نیاز: ۲۶هزار و ۹۹۵دلار

مدل پلاس کیا سول (Soul) با در اختیار داشتن پکیج آپشن Primo مجهز به چراغ‌ های جلوی بهینه و سیستم ترمز اضطراری خودکار می باشد تا کارشناسان IIHS، این کراس‌ اور کامپکت کوچک را در رتبه ‌بندی «ایمن پلاس» قرار دهند.

۱۰- هیوندای الانترا / الانترا  GT

قیمت اصلی: هفده هزار و ۳۸۵دلار و پایین ترین قیمت همراه با آپشن‌ های مورد نیاز: ۲۷هزار و ۳۳۵دلار

دو سدان کامپکت الانترا استاندارد و GT همراه با پکیج ‌های آپشن، شایستگی ورود به طبقه‌ بندی «ایمن» IIHS را پیدا می ‌کنند.

۱۱- سوبارو ایمپرتزا

قیمت اصلی: نوزده هزار و ۳۵۵دلار و پایین ترین قیمت همراه با آپشن‌ های مورد نیاز: ۲۷هزار و ۵۵۰دلار

همچون نسخه ی کراس‌ ترک، سدان سوبارو ایمپرتزا هم به ‌شکل استاندارد دارای سیستم تمام چرخ محرک می باشد و برای وارد شدن به طبقه ‌بندی «ایمن پلاس» IIHS، باید همراه با پکیج آپشن EyeSight باشد. چراغ‌ های جلو با کارکرد «قابل قبول» تنها در مدل لیمیتد وجود دارند.

۱۲- سوبارو کراس‌ ترک

قیمت اصلی: بیست و دو هزار و ۷۱۰دلار و پایین ترین قیمت همراه با آپشن ‌های مورد نیاز: ۲۹هزار و ۳۰۵دلار

کراس ‌اور سوبارو کراس‌ ترک، مدل شاسی‌ بلند نسخه ی ایمپرتزا می باشد که به شکل استاندارد مجهز به سیستم تمام چرخ محرک می باشد. برای داشتن چراغ‌ های جلوی مناسب مدل لیمیتد و برای کسب ترمز اضطراری خودکار و قرار گرفتن در گروه بندی «ایمن پلاس» IIHS باید پکیج آپشن EyeSight را خریداری کرد.

۱۳- تویوتا راو4

قیمت اصلی: بیست و پنج هزار و ۵۰۵دلار و پایین ترین قیمت همراه با آپشن ‌های مورد نیاز: ۲۹هزار و ۸۸۵دلار

کراس‌ اور کامپکت تویوتا راو4 به شکل استاندارد مجهز به سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده می باشد. ولی برای کسب چراغ ‌های جلوی بهینه ‌شده و قرار گرفتن در گروه ‌بندی «ایمن» مؤسسه ‌ی IIHS، باید نسخه ‌ی SE یا بالاتر را سفارش داد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.