#


اعلام برندگان جشنواره زیباترین خودروهای دنیا در سال2017

6 فوریه 2018 بدون نظر 2907 بازدید

اعلام برندگان جشنواره زیباترین خودروهای دنیا در سال2017

اعلام برندگان جشنواره زیباترین خودروهای دنیا در سال2017

زیباترین خودروهایی که در سال۲۰۱۷ برنده نهایی بودند در جشنواره بین ‌المللی خودروی پاریس اعلام شدند. دوره سی و سوم از جشنواره بین ‌المللی خودروی پاریس (Festival Automobile International) هفته ‌ی گذشته در پایتخت فرانسه به پایان رسید. این جشنواره که از سال۱۹۸۶ هر ساله با حضور هفده داور بر پا می‌ شود، چند جایزه‌ در کلاس‌ های گوناگون و یک نخل طلا را به همراه دارد.

اصلی ترین تمرکز این جشنواره بر زیبایی‌ شناسی خودروها می باشد. در هیئت داوران، از طراحان لباس تا مدیران استودیو‌های طراحی و سرپرستان فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) شرکت می کنند. خودروهای گوناگون در بخش هخای متنوع بر سر جوایز این جشنواره با یکدیگر رقابت می کنند تا زیباترین خودروی سال از بین آن‌ ها برگزیده شود.

از میان خودروهای کلاس سدان چهار و دو در، استیشن، شاسی‌بلند، مینی ‌ون و  کروک  که به واسطه شرکت تولید کننده در همان سال بر پایی جشنواره با قیمت حداکثر شصت هزار یورو (تقریبا ۷۵هزار دلار) ارائه شوند، زیباترین خودروی سال از طریق مردم انتخاب می ‌شود. رأی‌ گیری در طول چهار مرحله در هفت هفته به ‌طور اینترنتی صورت می گیرد. بعد از انتخاب زیباترین خودروی سال، از میان رأی‌ دهندگان به قید قرعه یک نفر برنده‌ ی یک خودرو با قیمت حداکثر سی هزار یورو (تقریبا ۳۷هزار دلار) از کمپانی تولید کننده ی زیباترین خودروی سال می‌ شود.

در ادامه برنده‌ های قسمت های گوناگون سی و سومین دوره از جشنواره بین‌ المللی خودروی پاریس را معرفی می کنیم.

زیباترین خودروی سال۲۰۱۷

طبق رأی ‌گیری اینترنتی که انجام شد، جدیدترین نسل کوپه‌ ی اسپرت آلپاین A110 زیباترین خودروی سال معرفی شد. مدیرعامل گروه خودروسازی رنو – نیسان – میتسوبیشی، کارلوس گوسن زمان دریافت این جایزه گفت:

احیای خودروی اسپرت افسانه ‌ای آلپاین A110 چالش الهام‌ بخشی بود؛ اصلی ترین هدفی که این پروژه داشت، تولید یک خودروی امروزی و پیشرفته ‌ی وفادار به گذشته ‌ی خود بود.

بسیار خوشحالیم که آلپاین A110 جدید علاوه بر این که در خط تولید دیئپ، بلکه در میان همه ی اعضای تیم خودروسازی رنو، شوق و اشتیاق به وجود آورده است. این جایزه تقدیم به تمام افرادی که در طول پنج سال گذشته نهایت سعی شان را کردند تا مجددا هنر خودروسازی فرانسوی احیا شود.

جدیدترین نسل آلپاین A110 با استفاده از شاسی سبک آلومینیومی و پیشرانه ‌ی چهار سیلندر ۱.۸لیتری توربوشارژ و با قدرت خروجی ۲۴۸اسب بخار، کاملا در فرانسه طراحی و تولید شده است.

ولی از میان دیگر فینالیست‌ های زیباترین خودروی سال۲۰۱۷ که شامل بی ‌ام ‌و X2، ولوو XC60، مزدا MX-5 RF، دی ‌اس7 کراس‌ بک و جگوار E-Pace مقام ‌های دوم و سوم به ترتیب به خودروهای بی‌ ام ‌و X2 و DS 7 کراس ‌بک اختصاص یافت.

زیباترین سوپراسپرت سال۲۰۱۷

برعکس قسمت زیباترین خودروی سال، زیباترین سوپراسپرت سال با رأی‌ هفده عضو هیئت داوران معرفی خواهد شد. خودروهای این قسمت باید قیمتی بالای شصت هزار یورو داشته باشند. از میان چهار فینالیست مک‌ لارن 720S، فراری پورتوفینو ، استون مارتین V8 ونتیج و پورشه پانامرا، زیباترین خودروی سال۲۰۱۷ سوپراسپرت پرقدرت مک‌ لارن 720S انتخاب شد.

زیباترین خودروی مفهومی سال۲۰۱۷

زیباترین خودروی مفهومی در سال2017، از طریق هيئت داوران از میان ده  مدل زیر برگزیده شد:

آئودی ایکون (Aicon)

بی ‌ام ‌و i ویژن دینامیک

کیا پروسید

لامبورگینی ترزو میلنیو (Terzo Millennio)

مزدا کانسپت ویژن کوپه

مرسدس‌ بنز AMG GT کانسپت

مرسدس‌ AMG پروژه یک

مرسدس میباخ6 کابریولت

نیسان Vmotion

پژو اینستینکت (Instinct)

از بین  این ده خودرو، چهار مدل کیا پروسید، مزدا ویژن کوپه، لامبورگینی ترزو میلنیو و مرسدس AMG پروژه یک به مرحله ‌ی نهایی رأی ‌گیری دست پیدا کردند که بالاخره، مزدا کانسپت ویژن کوپه به‌ عنوان زیباترین خودروی مفهومی در سال2017 برگزیده شد. مزدا سال قبل هم با مدل مفهومی RX-Vision در این جشنواره شرکت کرده بود و به ‌عنوان بهترین خودروی مفهومی سال۲۰۱۶ انتخاب شد. به ‌نظر می ‌رسد که زبان طراحی محصولات آینده ‌ی مزدا توجه اکثر کارشناسان دنیا را به خود جلب کرده است.

بهترین طراح سال۲۰۱۷

پانزده داور با تخصص در صنعت خودروسازی، معماری، فرهنگ، ورزش، مد و طراحی لباس و رسانه که شامل ژان میشل ویلموت (معمار)، آنه آسنسیو (طراح) ، شانتال توماس (طراح لباس) و اتین گرنل (رئیس و مدیرعامل مجله ‌ی فرانسوی Le Point) عنوان بهترین طراح سال (Le Grand Prix du Design) را به رئیس گروه طراحی لندرور، گری مک‌ گاورن اهدا کردند.

بهترین خودروی شهری آینده‌ نگرانه سال۲۰۱۷

خودروی پرنده‌ ی مفهومی پاپ.آپ (Pop.Up) محصول مشترک کمپانی تولید کننده هواپیما ایرباس (Airbus) و شرکت ایتال ‌دیزاین (Italdesign) که ترکیبی از تکنولوژی خودران و هواپیمای عمود پرواز می باشد، بهترین خودروی شهری آینده ‌نگرانه برگزیده شد.

سایر نامزدهای این قسمت هوندا اربان  EV، اسمارت ویژن EQ فورتو کانسپت و فولس‌ واگن سدریک (Sedric) بودند.

بهترین نوآوری سال۲۰۱۷

نسخه مفهومی رنو سیمبیوز (Symbioz) که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت۲۰۱۷ معرفی شد، با نمایش تجربه‌ ی جدید و تعامل بسیاری در میان خودرو و خانه، بالاتر از یک خودروی مفهومی ساده عمل کرد. سایر نامزدهای دیگر این قسمت شامل هوندا نیو (Neuv)، اینفینیتی پروتوتایپ 9 و رنو RS 2027 بودند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.