#


کشف راز ازدواج های موفق

توهین
7 مارس 2017 بدون نظر 935 بازدید

کشف راز ازدواج های موفق

پژوهشگاه ازدواج و زناشویی در سیاتل

کشف راز ازدواج های موفق

در کشف راز ازدواج های موفق ، صبح یک روز افتابی در سیاتل [۱] است و یک زوج جوان بهنام مارکگوردن و جنیس گوردن برای صرف صبحانه نشسته اند. بیرون اپارتمان دریاچه “هانت” همچون باریکه ای سرمه ای رنگ با پهنه خاکستری رنگ شهر هماهنگ به نظر می اید.

در حالی که چند نفر اهسته در پارک می دوند و چند غاز در کنار دریاچه را می روند.

“مارک” و “جنیس” در حالیکه از این منظره لذت می برند و نان برشته فرانسوی می خورند با هم دعای روز یکشنبه را زوزمه می کنند .احتمالا ساعتی بعد مارک مشغول تماشای بازی فوتبال از تلوزیون و جنیس در حال گپ زدن پای تلفن با مادرش در سنت لوئس خواهد بود.

ظرورتا همه چیز در این اپارتمان اسنودیو عادی به نظر می رسد تا اینکه متوجه می شوید سه دوربین فیلمبرداری  روی دیوار نصب شده دو میکروفون از نوع برنامه های مصاحبه تلوزیونی به یقه پیراهن مارک وجنیس اویزان شده و حس گرهایی دور سینه هر دو انها پیچیده شدهاست.

این اپارتمان دوست داشتنی مخصوص ضبط برنامه با منظره ای که توصیف شد، در واقع اطلا اپارتمان مارک و جنیس نیست.

اینجا یک پژوهشگاه در دانشگاه واشنگتن در سیاتل است. جایی که من به مدت شانزده سال پرچم دار گسترده ترین و ابتکاری ترین پژوهش هایی بوده ام که تاکنون در زمینه روابط زناشویی و طلاق صورت گرفته است.

به عنوان بخشی از این مطالعات مارک و جنیس (همچون ۴۹ زوج دیگر که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند) داوطلب شدند که یک شب در این اپارتمان ویژه ما بمانند ،جایی که برخی از روی علاقه شخصی ان را “ازمایشگاه عشق”[۲] می نامند.

از مارک و جنیس خواسته شده بود در حد امکان طبیعی عمل کنند. در حالی که گروه کارشناسان پژوهشگاه از طریق یک دیوار شیشه ای مخصوص در اشپزخانه که فقط از یک طرف دید داشت انها را مشاهده می کردند.

دوربین ها تمام حرف ها  و  حالات چهره انها را ثبت می کردند و یک سری دریافت کننده های حسی وسژه علائم بدنی مربوط به استرس یا راحتی [۳] یعنی علائمی همچون ضربان قلب را ردیابی می کردند.

به منظور حفظ حداقل حریم شخصی زوج ها فقط از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب مورد مطالعه قرار می گرفتند. این اپارتمان مجهز به یک کاناپه بزرگ تاشو ، یک اشپزخانه با تمام وسایل، یک دستگاه تلفن ، یک دستگاه تلوزیون و یک دستگاه ضبط ویدئویی و یک دستگاه پخش فیلم بود.

از زوج ها خواسته می شود اقلام خوراکی لازم، روزنامه ، کامپوتر لپ تاپ، سوزن دوزی[۴]  دمبل برای ورزش یا حتی حیوان خانگی شان و هر چیزی که برای تجربه یک اخر هفته ایده  ال مورد نیاز است را همراه بیاورند.

هدف مورد نظر خیلی بلندپروازانه [۵] نبوده است؛ من فقط علاقمند بودم حقیقت را درباره روایط زناشویی بدانم ؛ می خواستم بالاخره پاسخ سوالاتی که مدت ها افراد بسیاری را گیج و سردرگم کرده است را بدانم؛ چراگاهی روابط زناشویی دچار مشکل می شود؟

چرا برخی روابط یک عمر هماهنگ وموفق است، در حالی که برخی دیگر همچون یک بمب ساعتی [۶] هر لحظه به انفجار نزدیکتر می شوند؟ و اینکه چگونه می توان از تخریب یک رابطه زناشویی جلوگیری کرد یا رابطه ای که پیشاپیش خراب شده است را نجات داد؟

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *